Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 37-126)Σχόλιο του χρήστη Ν. Κουρμούση | 16 Φεβρουαρίου 2024, 12:37
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΧΟΛΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΟΜΟΤΙΜΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ 1. Το νομοσχέδιο θα υποστηρίξει το έργο των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, τα οποία κατά τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουν μεγάλες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, που προέκυψαν λόγω της οικονομικής συγκυρίας της προηγούμενης δεκαετίας και είναι πολύ πιθανόν να αυξηθούν σημαντικά στο εγγύς μέλλον. Η συμπερίληψη ομοτίμων και αφυπηρετησάντων καθηγητών/τριών θα βοηθήσει στα διδακτικά, ερευνητικά και λοιπά καθήκοντα των ιδρυμάτων αυτών. 2. Κατ’ επέκτασιν, ο νόμος θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει τους ως άνω καθηγητές και στα διοικητικά συμβούλια των Ερευνητικών Πανεπιστημιακών Ινστιτούτων ως διευθυντών, υποδιευθυντών και μελών. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΠΙ 3. Όσον αφορά στα κλινικά Ερευνητικά Πανεπιστημιακά Ινστιτούτα θα πρέπει να ισχύουν και γι’ αυτά οι κανονισμοί που ισχύουν για τις ιατρικές σχολές – ως προς τους ακαδημαϊκούς υποτρόφους και τους επιστημονικούς συνεργάτες των σχολών αυτών – δεδομένου ότι η λειτουργία τους είναι συνυφασμένη με αυτές. ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΠΙ ΠΡΟΣ ΕΛΚΕ 4. Είναι σκόπιμο να μειωθεί η χρηματική απόδοση των Ερευνητικών Πανεπιστημιακών Ινστιτούτων προς τον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας του Πανεπιστημίου, αφού, μέχρι την εφαρμογή του νόμου Κεραμέως ήταν μηδενική και στη συνέχεια υπήρξε απότομη αύξηση στο 50 %. Το ποσοστό αυτό είναι υπέρογκο για ινστιτούτα που δεν έχουν κρατικά έσοδα και βασίζονται σε δωρεές και μη κρατικές επιχορηγήσεις για να λειτουργήσουν και είναι αδύνατον να καλύπτεται επιτρέποντας παράλληλα την αποτελεσματική λειτουργία τους. Προτείνεται η σημαντική μείωση του. Ε.ΔΙ.Π. 5. Πρέπει να τονιστεί ότι δυστυχώς και αυτό το νομοσχέδιο κρατάει ομήρους μια μεγάλη ομάδα διδακτόρων διδασκόντων Ε.ΔΙ.Π. - Ε.Ε.Π. Διαιωνίζει και αυτό τη στασιμότητά τους, καθώς τα ιδρύματα, προκειμένου να αυξήσουν τον αριθμό του εκπαιδευτικού προσωπικού δεν προτιμούν να προκηρύξουν θέσεις Δ.Ε.Π σε γνωστικό αντικείμενο που κατέχει κάποιο μέλος Ε.ΔΙ.Π ή Ε.Ε.Π. Προτείνεται, λοιπόν, τα μέλη Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. που είναι κάτοχοι Διδακτορικού Τίτλου Σπουδών και που υπηρετούν κατά τη δημοσίευση του νόμου στα Α.Ε.Ι., να έχουν δικαίωμα να ζητήσουν την ένταξή τους στη βαθμίδα του Λέκτορα ή Επίκουρου Καθηγητή, μετά από κρίση, και εν συνεχεία, δυνατότητα εξέλιξης με ανοικτή διαδικασία. Η προτεινόμενη ρύθμιση θα βοηθήσει πολλαπλά τα Α.Ε.Ι., καθώς θα καλύψει τις μεγάλες ανάγκες και ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό (Δ.Ε.Π.), μη επιφέροντας οικονομική επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό και αξιοποιώντας προσωπικό με πολυετή εμπειρία και πολύπλευρη προσφορά στις διδακτικές και ερευνητικές δραστηριότητες των πανεπιστημίων. ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ 6. Είναι λογικό και επόμενο βήμα για την εκπαίδευση στη χώρα η ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων, τη στιγμή μάλιστα που λειτουργούν Ιδιωτικά Κολλέγια με αναγνωρισμένα στους αποφοίτους τους ανάλογα επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των αποφοίτων δημόσιων πανεπιστημίων. Εξάλλου, είναι παράλογο να υπάρχει ιδιωτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση – όπως και παραπαιδεία – και να μην υπάρχουν Ιδιωτικά Πανεπιστήμια που, μέσω της ανταγωνιστικότητας, θα συμβάλουν στη βελτίωση του επιπέδου τόσο της παιδείας όσο και της έρευνας.