Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΧΙΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | 26 Νοεμβρίου 2009, 17:26
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κ.Υπουργέ, Το στοίχημα για τον καινούργιο τρόπο διορισμών δεν είναι απλά η ως δια μαγεία εξαφάνιση του πλήθους των αδιόριστων εκπαιδευτικών μέσω ενός νέου πίνακα από μηδενική βάση, αλλά η ΣΥΝΕΧΕΙΑ, η ΒΕΛΤΙΩΣΗ, η ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ αλλά και η ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ανθρώπων που ΣΤΗΡΙΞΑΝ το σημερινό σύστημα διορισμών, πάντα με στόχο το καλό του μαθητή : ΑΣΦΑΛΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ σημαίνει ΑΣΦΑΛΗΣ ΜΑΘΗΤΗΣ. Παραθέτω λοιπόν μερικές δέες-λύσεις του προβλήματος: 1.Κατ΄ αρχήν ΔΕΝ θα πρέπει να υπάρξει ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΜΟΣ για αυτούς που βρίσκονται στους υπάρχοντες πίνακες. Θα πρέπει, τουλάχιστον για τα επόμενα (3) τρία χρόνια, να καλυφθούν τα πραγματικά κενά από αυτούς τους πίνακες διορίζοντας ΜΟΝΙΜΟΥΣ εκπαιδευτικούς, αρκετοί από τους οποίους με το υπάρχον σύστημα θα διορίζονταν σε 2-3 χρόνια. 2.ΕΝΑΣ ΕΝΙΑΙΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ θα πρότεινα να είναι ο νέος πίνακας και θα πρέπει να καταρτιστεί (με βασική προϋπόθεση μία τουλάχιστον επι- τυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ μόνο για όσους πάρουν πτυχίο σε αυτό το διάστημα) δίνοντας μόρια σε όλους εκείνους που : Α. Έχουν ΕΠΙΤΥΧΙΑ στον ΑΣΕΠ, όπως και σήμερα, αλλά τα μόρια αυτά να μην χάνονται και να προστίθενται για κάθε επιτυχία στο ΑΣΕΠ (ακριβώς όπως συμβαίνει και με την προϋπηρεσία). Αυτή η πρόβλεψη θα πρέπει να αφορά και όσους εκπαιδευτικούς είναι ήδη επιτυχό- ντες σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και δεν θα απορροφηθούν από τους ήδη υπάρχοντες πίνακες (ακριβώς όπως και η προϋπηρεσία). Η σπου- δαιότητα του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ είναι συγκρίσιμη με την εμπει- ρία της προϋπηρεσίας τόσο στον κόπο, την ψυχική φθορά, το άγχος, την αφιέρωση χρόνου, το κόστος σε προσωπική και οικογενειακή ζωή. Β. Έχουν ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ στην εκπαίδευση σε ΔΗΜΟΣΙΑ σχολεία του Υπουρ- γείου Παιδείας και μόνο σε αυτά. Απλά να κλείσουν τα ΠΑΡΑΘΥΡΑ που υπάρχουν γιατί ΄΄ΜΠΑΖΟΥΝ΄΄ πολύ και κρύωσαν όλοι όσοι πήγαι- ναν αξιοκρατικά…(ΟΑΕΔ, Σιβιτανίδειος, κλπ). Αν θέλετε να προσ- μετράται και τέτοια προϋπηρεσία τότε και οι αντίστοιχες προσλή- ψεις να γίνονται από τον ίδιο πίνακα. Γ. Έχουν ΠΑΙΔΙΑ. Θα πρέπει να μοριοδοτούνται επιπλέον (πχ 0,5 μόρια για κάθε παιδί). Δ. Έχουν ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ή/και ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ. Ε. Είναι ΑμΕΑ. Για το νέο πίνακα που θα προκύψει, θα πρέπει να προβλεφθεί ότι δεν θα είναι δυνατόν κάποιος που έχει ήδη πετύχει σε 2-3 διαγωνισμούς να μην έχει ήδη διοριστεί ή κάποιος που έχει ήδη προϋπηρεσία 2-3 χρόνια να μην έχει διοριστεί. Διαφορετικά πηγαίνουμε σε DE FACTO ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ και ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΘΑ ΞΑΝΑΚΟΡΕΣΤΕΙ… Λέμε ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να γίνει για τον μαθητή. Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου από ωρομίσθιος εκπαιδευτικός σε δημόσια σχολεία αλλά και από 10 χρόνια φροντιστη-ριακή απασχόληση πιστέψτε με ότι δε θα θέλατε να βλέπατε τα πρόσωπα των μαθητών και τη ζωγραφισμένη σε αυτά απογοήτευση και απορία όταν στην ερώτηση-παράκληση «κύριε, θα μας έχετε εσείς και του χρόνου;» η απάντησή μου ήταν να σηκώνω τους ώμους μου μην ξέροντας τι να πω αφού και στις δύο περιπτώσεις ήμουν ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΣ… Θα πρέπει, λοιπόν, το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με τα ΑΕΙ και ΤΕΙ να ξέρει τις ανάγκες του και να ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΕΙ τους διορισμούς του. Πως είναι δυνατό να ισχυρίζεται το Υπουργείο ότι το εκπαιδευτικό δυναμικό είναι τεράστιο και από την άλλη να μην μπορεί να βρει δασκάλους; (αν μπει και η προϋπόθεση επιτυχίας στο ΑΣΕΠ τότε να δείτε τι θα γίνει με δασκάλους και νηπιαγωγούς : ένας ακόμα λόγος ώστε οι σημερινοί πίνακες να εφαρμοστούν για τουλάχιστον 3 χρόνια ακόμη). · Η ΠΔΣ θα πρέπει να υλοποιείται από εκπαιδευτικούς του ίδιου πίνακα που ισχύει για όλους. Οι ΑΜΟΙΒΕΣ των ωρομισθίων εκπαιδευτικών και αυτών της ΠΔΣ (αν και είμαι αντίθετος στο θεσμό της ωρομισθίας) πιστεύω ότι το πιο σωστό είναι να γίνουν ΑΝΑΛΟΓΕΣ με αυτές των ΑΝΑ- ΠΛΗΡΩΤΩΝ για τις αντίστοιχες ώρες. Δεν υπάρχουν λόγια για να περι- γράψουν την ΚΑΤΑΝΤΙΑ που βιώνουν οι ωρομίσθιοι… · Το σημαντικότερο δεν είναι η αξιολόγηση αλλά η ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ! · Οι νόμοι που έχουν ήδη ψηφιστεί, σωστά πρέπει να εφαρμοστούν και να βελτιωθούν, αλλά ΟΛΟΙ και όχι επιλεκτικά (πχ δόκιμος εκπαιδευτικός ναι, αλλά και γραμματέας και φύλακας στα σχολεία) · Γιατί οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται στο δημόσιο τομέα είναι ικα- νοί (έστω σε 1ο βαθμό) αν είναι επιτυχόντες σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ενώ για τον ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ δεν ισχύει κάτι τέτοιο; Δεν θα έπρεπε όλοι ανεξαιρέτως να περνούν αυτή τη δοκιμασία (ή έστω αξιολόγηση); Αν δεν κάνω λάθος ακόμα και οι γιατροί για να πάρουν την ειδικότητά τους περνούν όλοι από εξετάσεις για να εργαστούν είτε στον ιδιωτικό είτε στο δημόσιο τομέα… · Είναι σίγουρο το Υπουργείο ότι η όλη διαδικασία των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ είναι ΑΔΙΑΒΛΗΤΗ; Με το θέμα των φροντιστηρίων για τους διαγω- νισμούς τελικά τι γίνεται; Είναι ΝΟΜΙΜΑ ή ΠΑΡΑΝΟΜΑ αυτά τα φροντι- στήρια; · Θα πρέπει το Υπουργείο να ακούσει προτάσεις από τους διάφορους κλάδους (πχ ΠΕ04) αν όντως οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ είναι και οι πλέον ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΙ Συγγνώμη αν σπατάλησα τον πολύτιμο χρόνο σας αλλά το θέμα των διορι- σμών έχει γίνει τόσο πολύπλοκο και εγώ έχω ήδη αρχίσει να κουράζομαι και να απογοητεύομαι… (burn out ονομάζεται…) Με τιμή Χίτος Κωνσταντίνος Εκπ/κός ΠΕ04.01 (Φυσικός) Τρις επιτυχών ΑΣΕΠ (χωρίς φροντιστήρια) Δις ωρομίσθιος (αποκλειστικά λόγω μορίων από διαγωνισμούς ΑΣΕΠ) Έγγαμος με δύο παιδιά