Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΦΕΙΑΔΑΚΗΣ-ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΟΕΦΕ | 16 Φεβρουαρίου 2024, 15:42
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΗ ΚΡΑΤΙΚΩΝ Α.Ε.Ι. ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΣΟΒΑΡΩΝ ΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ Αναφορικά με τη συζήτηση που γίνεται αυτό το διάστημα για τη δυνατότητα ίδρυσης Μη Κερδοσκοπικών Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, η θέση αρχής που έχουμε ως Ο.Ε.Φ.Ε. είναι ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι δεν θα παρέχουν “κουρελόχαρτα”, μειωμένης αξίας και αμφισβητήσιμους τίτλους σπουδών. Δεν αγνοούμε την πραγματικότητα και δεν παίρνουμε αρνητική θέση. Ωστόσο, χρειάζονται σοβαροί όροι και κριτήρια. Θα πρέπει απαραίτητα να εξασφαλίσουμε την ισονομία για όλους τους μαθητές και να ισχύσουν ακριβώς οι ίδιοι όροι εισαγωγής στα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια, με αυτούς που ισχύουν στα Δημόσια Πανεπιστήμια. Το αγαθό της εκπαίδευσης είναι και θα πρέπει να παραμείνει δημόσιο. Επιπρόσθετα, είναι απαραίτητη η ύπαρξη σοβαρού πλαισίου προδιαγραφών που θα διασφαλίζει το υψηλό επίπεδο των προγραμμάτων σπουδών, των παρεχόμενων γνώσεων και των διδασκόντων και η συνεχής αξιολόγηση από Φορέα ελέγχου, ώστε να εξασφαλίζεται η τήρηση αυτού του πλαισίου σε συνδυασμό με αυστηρά κτηριακά και οικονομικά κριτήρια για τις ανάδοχες εταιρίες που θα ιδρύσουν τα πανεπιστήμια. Στη συγκυρία που διανύουμε είναι σημαντικό επίσης να καθιερωθούν τρόποι στήριξης φοιτητών για την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Αναφερόμαστε σε ευέλικτα χρηματοοικονομικά προγράμματα δανεισμού σε φοιτητές με μεγάλη χρονική περίοδο αποπληρωμής και Προγράμματα υποτροφιών με κοινωνικό χαρακτήρα. Η εκπαίδευση αποτελεί ένα από τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, ένα από τα σπουδαιότερα δημόσια αγαθά και έτσι θα πρέπει να παραμείνει.