• Σχόλιο του χρήστη 'Georgia D.' | 16 Φεβρουαρίου 2024, 18:12

    Άρθρο 130: «β) να οργανώνουν και να παρέχουν προγράμματα σπουδών τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης πρώτου, δεύτερου και τρίτου κύκλου, προγράμματα σπουδών σύντομης διάρκειας και διά βίου μάθησης». Αυτό έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 131 «Ο σκοπός του Ν.Π.Π.Ε. αφορά αποκλειστικά στην παροχή υπηρεσιών ανώτατης εκπαίδευσης». Τελικά θα προσφέρουν και προγράμματα δια βίου ή όχι; Αν ναι, τα ΚΔΒΜ θα συστεγάζονται με τις υπηρεσίες ανώτατης εκπαίδευσης; Μπορεί το ΚΔΒΜ του ΝΠΠΕ να συνδιοικείται και από άλλο νομικό πρόσωπο; Άρθρο 130 «Η εγκατάσταση πρέπει να είναι αυτοτελής, να διαθέτει λειτουργική βιβλιοθήκη, χώρους εργαστηρίων και έρευνας ανάλογα με τα προσφερόμενα προγράμματα σπουδών κατόπιν έγκρισης της ΕΘ.Α.Ε.Ε., οπτικοακουστικά μέσα και εξοπλισμένη αίθουσα πολυμέσων με πρόσβαση στο διαδίκτυο. Το Ν.Π.Π.Ε. δύναται να διαθέτει δευτερογενή μη αυτοτελή κτίρια…» Είναι εφικτό η βιβλιοθήκη, εργαστήρια κλπ να βρίσκονται στη δευτερογενή εγκατάσταση, αν η αυτοτελής δεν επαρκεί για το σύνολο των υπηρεσιών προς τους φοιτητές; Άρθρο 131: «2. Για την επίτευξη του σκοπού του, το Ν.Π.Π.Ε. μπορεί, μεταξύ άλλων: α) να αποκτά και να διαθέτει κινητή και ακίνητη περιουσία, β) να συνάπτει συμφωνίες στο πλαίσιο λειτουργίας του,…» το ΝΠΠΕ τα κάνει όλα αυτά αυτόνομα και κατά την κρίση του ή με έγκριση κάθε φορά του μητρικού πανεπιστημίου; Άρθρο 136: «Το Ν.Π.Π.Ε. κατά τη λειτουργία του δύναται να αιτείται συμπληρωματικά την προσθήκη Σχολών και προγραμμάτων σπουδών». Είναι σαφές ότι για την προσθήκη νέας σχολής θα πρέπει να κατατίθεται παράβολο. Αν προστίθεται απλώς πρόγραμμα σε υφιστάμενη σχολή, θα καταβάλλεται και πάλι παράβολο; Άρθρο 139: «γ) εγγυητική επιστολή αναγνωρισμένης Τράπεζας με εγκατάσταση στην Ελλάδα…» Γιατί να μην γίνεται δεκτή και εγγυητική επιστολή ασφαλιστικής και αντασφαλιστικής εταιρείας μεγάλης πιστοποίησης μεγάλης κλίμακας; Τέτοιου είδους εγγυητικές δέχεται το ελληνικό κράτος στις περιπτώσεις μεγάλων δημοσίων έργων. Άρθρο 146: «1δ) Για τους αποφοίτους της περ. α) πριν από το σχολικό έτος 2021 εφαρμόζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις που ισχύουν για το μητρικό ίδρυμα για την εισαγωγή φοιτητών». Η εισαγωγή στα ΝΠΠΕ μέσω εξετάσεων για τους αποφοίτους ημεδαπών ιδρυμάτων με έτος αποφοίτησης 2021 και εξής έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 130 «Το μητρικό ίδρυμα έχει αποφασιστική αρμοδιότητα για ακαδημαϊκά ζητήματα του παραρτήματος» και το άρθρο 143 «Κάθε Ν.Π.Π.Ε. οργανώνει προγράμματα σπουδών, που διαρθρώνονται σε τρεις (3) κύκλους, κατά τους όρους και τις προϋποθέσεις που οργανώνονται στο μητρικό ίδρυμα, σε αντιστοιχία με τα επίπεδα 6, 7 και 8 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων». Το μητρικό πανεπιστήμιο μπορεί να έχει διαφορετικά κριτήρια εισαγωγής, με χαμηλότερες ή υψηλότερες βαθμολογίες από εκείνες που θέτει το Υπουργείο Παιδείας, ή να δίνει βαρύτητα στις βαθμολογίες συγκεκριμένων μαθημάτων αντί άλλων, ή να μην απαιτεί εξετάσεις για την εισαγωγή φοιτητών, αλλά εργασία, essay ή κάτι αντίστοιχο. Επίσης, οι απόφοιτοι ξένων σχολείων στην Ελλάδα και οι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης άλλων χωρών γίνονται δεκτοί στα ΝΠΠΕ χωρίς βαθμολογική ή άλλη προϋπόθεση, πράγμα που συνιστά άνιση μεταχείριση των αποφοίτων δημόσιων σχολείων με έτος αποφοίτησης 2021 και εξής. Άρθρο 146: «4. Δικαίωμα εγγραφής στα προγράμματα δεύτερου και τρίτου κύκλου σπουδών έχουν οι κάτοχοι αναγνωρισμένων τίτλων πρώτου κύκλου σπουδών αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της ημεδαπής, καθώς και αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής, τα οποία περιλαμβάνονται στα μητρώα του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4957/2022 (Α΄124)». Δηλαδή οι απόφοιτοι κολλεγίων που έλαβαν τίτλο από πανεπιστήμιο που περιλαμβάνεται στο μητρώο του ΔΟΑΤΑΠ, παρότι έως τώρα δεν είχαν ακαδημαϊκή αλλά μόνο επαγγελματική αναγνώριση, μπορούν να γραφτούν σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα των ΝΠΠΕ; Άρθρο 155: «δ) τη συγχώνευση, κατάτμηση, κατάργηση και μετονομασία των Ν.Π.Π.Ε. και των επιμέρους ακαδημαϊκών μονάδων τους». Πώς είναι δυνατή η συγχώνευση ΝΠΠΕ, δεδομένου ότι κάθε ΝΠΠΕ ιδρύεται από ξεχωριστό νομικό πρόσωπο που συνεργάζεται με διαφορετικό μητρικό πανεπιστήμιο; Απορία εκτός άρθρων: δεν γίνεται καθόλου λόγος για τα Κολλέγια. Θα εξακολουθήσουν να υφίστανται, παράλληλα με τα ΝΠΠΕ; Σε περίπτωση που ένα Κολλέγιο μετεξελιχθεί σε ΝΠΠΕ, οι ήδη φοιτητές πχ στο δεύτερο έτος σπουδών, τι γίνονται; Μεταπηδούν αυτομάτως στο δεύτερο έτος σπουδών του ΝΠΠΕ, δεδομένου ότι εξακολουθούν να φοιτούν σε πρόγραμμα του ίδιου μητρικού πανεπιστημίου;