Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη Γιώργος Αθανασιάδης | 16 Φεβρουαρίου 2024, 19:56
Επιτρέψτε μου, αλλά ορισμένα επιχειρήματα υπέρ του νομοσχεδίου είναι παραπλανητικά, επιφανειακά ή αντιφατικά. Οι 40.000 φοιτητές, που αναφέρονται από κάποιους, σε ποια πανεπιστήμια του εξωτερικού φοιτούν και ποιο είναι το επίπεδο των σπουδών που παρέχονται εκεί; Παρά τις ατέλειες του συστήματος των πανελλαδικών είναι ένα αδιάβλητο σύστημα το οποίο δεν οδηγεί γενικά και αόριστα σε άδικες αποτυχίες. Όποιος αποτύχει μια φορά, μπορεί να ξαναπροσπαθήσει, όπως έχουν κάνει αρκετοί γνωστοί μου, δεν είναι ανάγκη να καταφύγει σε ιδιωτικά πανεπιστήμια ή πανεπιστήμια του εξωτερικού. Αν δεν μπορείς να ανταπεξέλθεις όπως τόσοι άλλοι υποψήφιοι, τότε καταφεύγεις στις εύκολες λύσεις. Δεν γίνεται να έχουμε φοιτητές, π.χ., Ιατρικής δύο ταχυτήτων. Αναρωτιέμαι αν όλοι εσείς θα εμπιστευόσασταν έναν τέτοιο γιατρό. Σε κάθε περίπτωση, μπορεί να υπάρξει κατάργηση της ΕΒΕ, αλλαγή του συστήματος εισαγωγής και ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου ώστε να φοιτούν ΔΩΡΕΑΝ και στη χώρα τους όλα τα παιδιά. Τα ιδιωτικά δημοτικά και γυμνάσια μπορεί να μην έβλαψαν τα αντίστοιχα δημόσια, αλλά δεν τα ωφέλησαν κιόλας μέσω ανταγωνισμού ή κάποιου άλλου τρόπου. Επόμενως, το πολυδιαφημισμένο επιχείρημα βελτίωσης τον δημοσίων Πανεπιστημίων από τα κατώτερα ιδιωτικά καταρρίπτεται πανηγυρικά. Η σύνδεση με την αγορά εργασίας πρέπει να έχει και ένα όριο. Τα Πανεπιστήμια είναι χώροι μάθησης και έρευνας. Όπως αναφέρει η απόφαση Τμήματος της Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ, η τριτοβάθμια εκπαίδευση "πρέπει να λαμβάνει υπόψη στη διαμόρφωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων τις ανάγκες της αγοράς, αλλά να μην ευθυγραμμίζεται με τις απαιτήσεις της, τα ήθη και τη νοοτροπία της". Επίσης, με αυτά τα πτυχία που θα παρέχονται από τα ιδιωτικά ιδρύματα τι συνθήκες (εκμετάλλευσης) πιστεύετε ότι θα υπάρχουν στην αγορά εργασίας; Το επιχείρημα για καλύτερες υποδομές και καλύτερη αναλογία φοιτητών-καθηγητών που αναφέρει φοιτήτρια Καλών Τεχνών είναι επίσης επιφανειακό. Αρχικά, ο στόχος θα έπρεπε να είναι η ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου, ώστε να επικρατούν κι εκεί καλύτερες συνθήκες όχι η ίδρυση ιδιωτικών. Τα δημόσια ΑΕΙ έχουν επανειλημμένα ζητήσει αύξηση της χρηματοδότησής τους και του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού τους. Κατά τα άλλα, τα πιστοποιημένα προγράμματα σπουδών των δημόσιων ΑΕΙ, οι τακτικές κρίσεις των μελών ΔΕΠ για εξέλιξη σε ανώτερη βαθμίδα, οι συνεργασίες με ξένα ΑΕΙ και οι διεθνείς κατατάξεις αποδεικνύουν πέρα κάθε αμφιβολίας το υψηλότατο επίπεδο των δημόσιων Πανεπιστημίων μας. Τα επιχειρήματα περί Βόρειας Κορέας είναι αστεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις περισσότερες χώρες που έχουν ιδιωτικά Πανεπιστήμια, αυτά δεν είναι ούτε τα καλύτερα ούτε τα κυριότερα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης! Όσον αφορά την Κύπρο, ενώ περίπου 4.220 Έλληνες φοιτούν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου, περίπου 15.000 Κύπριοι φοιτούν στα δημόσια Ελληνικά Πανεπιστήμια, σύμφωνα με ανακοίνωση Πανεπιστημιακών. Τέλος, όσοι ενδιαφέρονται για δια βίου μάθηση, σπουδές παράλληλα με εργασία κ.λπ. υπάρχουν πολύ αξιόλογα προγράμματα σπουδών, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών, από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, δεν χρειάζεται να περιμένουν μη κρατικά "πανεπιστήμια". Υποψήφιος Διδάκτορας ΕΚΠΑ