Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΠρόταση 1: Δημιουργία συστήματος διάγνωσης εκπαιδευτικών αναγκών, συντονισμού και αξιολόγησης του παραγόμενου έργου σε σχέση με τους διατιθέμενους πόρους. Γεωγραφικός διαχωρισμός σε Ευρώπη, Υπερπόντιες χώρες (Αμερική, Αυστραλία), Αφρική και άλλες χώρες.Σχόλιο του χρήστη Σύλλογος Ομογενών Εκπαιδευτικών Β.Ρ.Β. Γερμανία | 11 Μαρτίου 2011, 13:07
Γενικός Νομός Πλαίσιο Άρθρο 1. Εφαρμογή των κείμενων διατάξεων, καθώς και των οικονομικών και ελεγκτικών μηχανισμών. Άμεσος καταλογισμός διοικητικών ή ποινικών ευθυνών. Άρθρο 2. Ετήσια συνάντηση των φορέων της εκπαίδευσης με εισηγήσεις και συνολική έκθεση προτάσεων. . Άρθρο 3.Το εκπαιδευτικό δυναμικό που υπηρετεί σε μονάδες του εξωτερικού ανήκει σε δυο κυρίως κατηγορίες: Αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα και ομογενείς εκπαιδευτικοί (Γερμανία) με συμβάσεις αορίστου χρόνου και ορισμένου χρόνου (2+2 έτη). ¨Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται (για 3+ 2 έτη) είναι κοινός τόπος ότι θα πρέπει να έχουν τη δυνατή καλύτερη γλωσσομάθεια π.χ. γερμανομάθεια. Όσον αφορά τους ομογενείς με συμβάσεις ορισμένου χρόνου προτείνουμε την άμεση μετατροπή των συμβάσεων τους σε αορίστου χρόνου για όσο διάστημα υφίσταται ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό. (Βλέπε επιχειρηματολογία στο άρθρο 4.) Άρθρο 4. Δεν μπορούμε να μιλάμε για αξιοποίηση των ομογενών όταν δεν υπάρχει νομοθετική εξασφάλιση για μακροχρόνια συνεργασία μεταξύ Υπουργείου Παιδείας και ομογενών εκπαιδευτικών. Οι ομογενείς εκπαιδευτικοί εμπλουτίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα έχοντας εμπειρικές και θεωρητικές παραστάσεις του εγχώριου εκπαιδευτικού συστήματος. Η γλωσσική τους επάρκεια και η μακροχρόνια παραμονή τους στο εξωτερικό καθίσταται γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών συστημάτων. Για να αξιοποιηθεί δε αυτό το υλικό θα πρέπει να γίνει δραστική αύξηση του ομογενειακού εκπαιδευτικού προσωπικού. Ο αποκλεισμός τους από διοικητικά σχήματα παρεμποδίζει τη δράση τους και δυσκολεύει τη συστηματοποίηση και εφαρμογή τεχνικών και στρατηγικών. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να τονιστεί ότι είναι απαραίτητη η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η ενίσχυση της πρωτοβουλίας τους σε εγχώρια τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα. Θα πρέπει από την πλευρά της ελληνικής πολιτείας να ενισχύεται η προσπάθεια τους διότι η βελτίωση και πρόοδος του εκπαιδευτικού σημαίνει αυτόματα βελτίωση και αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του συστήματος εν γένει. Το δε όλο εγχείρημα είναι συνήθης πρακτική στη γερμανική εκπαίδευση. Άρθρο 5. Είναι προφανές ότι είναι απαραίτητες διακρατικές συμφωνίες που θα διασφαλίζουν με ορίζοντα χρόνου την ύπαρξη ενταγμένων τμημάτων διότι τα όποια πιλοτικά προγράμματα μπορούν να σταματήσουν ή να ανακληθούν λόγω αλλαγής συνθηκών (μείωση του αριθμού μαθητών καθώς και οικονομικές δυσκολίες, π.χ. αποφασίζονται οικονομικές περικοπές και καταργούνται τμήματα μητρικής γλώσσας) Άρθρο 6. Αξιοποίηση των σχολικών μονάδων ως χωρών διεξαγωγής σεμιναρίων, και διάφορων εκδηλώσεων (έκθεση βιβλίου, εκδηλώσεις λαογραφικού περιεχόμενου, κ.τ.λ.) Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να τονίσουμε ότι είναι κακή οικονομική πολιτική η ενοικίαση κτιρίων. Τα σχολικά κτίρια θα έπρεπε να αγοραστούν εδώ και δεκαετίες και να αξιοποιηθούν πολλαπλώς. Η ενοικίαση κτιρίων και η χρήση τους μόνο για τη διεξαγωγή μαθημάτων απέχει από την συστηματική κτιριακή χρήση για π.χ. σεμινάρια κ.α. Απαιτείται αλλαγή νοοτροπίας και πλεύσης. Ενώ τα ενοριακά κέντρα έχουν αγοραστεί ή χτιστεί τα σχολεία στεγάζονται σε ενοικιασμένα (όχι πάντα κατάλληλα) κτίρια τα οποία δεν μπορούν να αξιοποιηθούν πλήρως.! Κτίρια στολίδια κατοχή και περιουσία του δημοσίου αποτελούν τον καλύτερο πρόξενο ή πρέσβη ή μάλλον την ποιοτικότερη διαφήμιση της χώρας μας! Άρθρο 7. Μετατροπή των νηπιαγωγείων και δημοτικών σε πολυδύναμα ολοήμερα. Είναι απαραίτητο για να γίνει το σχολείο ισάξιο με αυτά των χωρών που καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις στην μελέτη της PISA. Άρθρο 8. Θα πρέπει να καλλιεργηθεί και να προβληθεί το πρότυπο δάσκαλου-επιστήμονα-ερευνητή. Για αυτό το λόγο είναι απαραίτητη η συμμετοχή του σε ερευνητικά πανεπιστημιακά προγράμματα και η μερική του απουσία από τα εκπαιδευτικά του καθήκοντα. Μόνο -και μόνον- έτσι θα έχει παραστάσεις και σύνδεση με την επίκαιρη έρευνα. Άρθρο 9. Οι τεχνολογίες γίνονται προσβάσιμες μόνο όταν οι σχολικές μονάδες έχουν ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή και προσωπικό με γνώσεις στο χειρισμό αυτής. Άρθρο 10. Ανταλλαγή μαθητών μεταξύ της Μητρόπολης και της χώρας υποδοχής! Πρόβλεψη και υποστήριξη τέτοιων πρωτοβουλιών από την πολιτεία και τους συλλόγους γονέων! Σημαντική μπορεί να είναι και η συμβολή και στήριξη της Εκκλησίας μέσω των ενοριακών κέντρων.