Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη Χάρης | 16 Φεβρουαρίου 2024, 20:30
Τα μη κρατικά πανεπιστήμια δημιουργούν ένα λογικό και νομικό κενό στην ερμηνεία του Α16Σ εκ πρώτης όψεος. Δεν πρόκειται για ιδιωτικά που απαγορεύονται ρητά, αλλά ούτε και για κρατικά με την μορφή και τους περιορισμούς που όλοι γνωρίζουμε ότι έχουν. Προκύπτει λοιπόν ένα θέμα συμβατότητας με το ευρωπαϊκό δίκαιο στη συγκεκριμένη περίπτωση, καθώς δεν υπάρχει πρόβλεψη του νομοθέτη συγκεκριμένα για τα μη κρατικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα. Όταν προκύπτει λοιπόν θέμα συμβατότητας με το ευρωπαϊκό δίκαιο, προέχει να απαντηθεί το ερώτημα αν είναι συμβατή αυτή η ρύθμιση του νόμου που θα’ ρθει με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Στην προκειμένη περίπτωση είναι, και η νομική κουβέντα ουσιαστικά τελειώνει εκεί, καθώς ακόμη και αν γίνει η προσφυγή των διαδίκων στο ΣτΕ ή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν θα αλλάξει η συγκεκριμένη αντίληψη. Για όσους αμφισβητούν την υπεροχή του ενωσιακού δικαίου έναντι του Συντάγματος υπάρχει η γνωμοδότηση του Βασίλη Σκουρή, που ήταν για δώδεκα χρόνια Πρόεδρος του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μάλιστα υπερασπίστηκε την προτεραιότητα εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου έναντι και του Συντάγματος.