Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη Rafaela Karagianni | 17 Φεβρουαρίου 2024, 00:23
ΟΧΙ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ. ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΙΔΡΥΘΟΥΝ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΑΣ ΑΝΑΡΩΤΗΘΕΙ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΔΡΥΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΩΝ ΑΕΙ; Στην αξιολόγηση καθηγητών, στην ίδρυση σχολών, στα κριτήρια εισαγωγής φοιτητών στις σχολές αυτες κλπ κλπ. Εάν τα κριτήρια ήταν ναι, τότε θα μπορούσαμε να μιλάμε για υγιή ανταγωνισμό. Με αυτό το πρόχειρο σχέδιο νόμου η Ελλάδα θα καταλήξει να μην είναι πια ΧΩΡΑ αλλά ΧΩΡΟΣ(συμφερόντων)! Μας ξεπουλάτε. Τι ποιότητα σπουδών θα προσφέρουν τα Ιδιωτικά ‘πανεπιστημια’; Τι επίπεδο θα έχουν οι διδάσκοντες; (Δεν θα είναι απαραίτητο να έχουν όλοι οι διδάσκοντες διδακτορικό, ούτε ερευνητική εμπειρία. Θα έχουν γνώσεις στο περίπου). Θα αποφοιτούν γιατροί από αυτά εχοντας φοιτήσει για 3 έτη; Πως θα λειτουργούν σχολες χωρις σοβαρά εξοπλισμένα εργαστήρια, βιβλιοθήκες και λοιπές υποδομές; Ποιος θα εμπιστευτεί ένα μηχανικο ή ένα γιατρό; Στην Ελλάδα όσοι επιστρέφουν από σπουδές στο εξωτερικό σε μη αναγνωρισμένα ιδρύματα, περνούν από εξετάσεις ΔΟΑΤΑΠ για να εισέλθουν στην αγορά εργασίας. Οι απόφοιτοι των Ελληνικών Ιδιωτικών ‘παν/μιων’ θα εισέρχονται απευθειας στην αγορά εργασίας! Κανεις δεν μπορεί να αρνηθεί το γεγονος ότι όσοι απόφοιτοι Ελληνικών παν/μιων μεταναστεύουν στο εξωτερικό για λόγους δουλειάς, ξεχωρίζουν για την ποιότητα της εκπαίδευσης που έχουν λάβει. Ναι, υπάρχουν και αρνητικά σημεία στα πολλα χρόνια που μπορεί να διαρκούν οι σπουδές στην Ελλάδα, αλλά η ποιότητα της εκπαίδευσης είναι πολύ υψηλή και το αναγνωρίζουν αυτό και στο εξωτερικό! Στο μεταξύ, όσα δημόσια παν/μια καταφέρουν να επιβιώσουν έναντι των Ιδιωτικών, θα αναγκαστούν να βάλουν δίδακτρα. Άρα όσοι σπουδάζουν θα καταλήξουν να παίρνουν δάνεια για τις σπουδές τους οπως συμβαίνει στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες. Αν δεν μπορουν να τα αποπληρώσουν, θα χάνουν υποθηκευμένη ακίνητη περιουσία. Όσο για τα υπόλοιπα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της χώρας, θα μαραζώσουν αφού δεν θα δέχονται φοιτητές και έτσι κάποιοι θα εκμεταλλευτούν όλο τον τεχνολογικό και εργαστηριακό εξοπλισμό που διαθέτουν, για χάριν της εκπαίδευσης… και θα δοθούν δωρεάν στους Ιδιώτες με τα Ιδιωτικά παν/μια. Όσοι νομίζουν ότι θα ιδρυθούν Ιδιωτικά ‘παν/μια’, παραρτήματα επωνύμων πχ Harvard τότε είναι γελασμένοι. Οι σοβαρές σχολές δεν έχουν παραρτήματα σε καμία άλλη χώρα. Το Harvard ας πουμε δεν έχει παράρτημα στη Γαλλία, στην Ολλανδία, στην Ιταλία κλπ. Η έδρα του είναι μια. Όλα τα υπόλοιπα με τη χαμηλότερη κατάταξη στις αξιολογήσεις Ιδρυμάτων/ κολλεγίων κλπ, ναι θα ενδιαφερθούν να ιδρύσουν παραρτήματα στην Ελλάδα για να αυξήσουν τον τζίρο τους. Η αναφορά στους 40.000 φοιτητές που σπουδάζουν στο εξωτερικό, έχει συμπεριλαβει και τους φοιτητές που διαθέτουν πτυχίο ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ αλλά έχουν πάει για Μεταπτυχιακές ή Διδακτορικές σπουδές! Όσον αφορά σε αυτους που πηγαίνουν για να αποκτήσουν πρώτο πτυχίο, παρά πολλοί πηγαινεουν για να σπουδάσουν σε αξιόλογα Ιδρύματα πχ HARVARD, MIT είτε με υποτροφίες είτε χωρίς. Και ας μην γελιόμαστε. «Μη κερδοσκοπικά» είναι τελειως άκυρος όρος. Αν ένα ιδιωτικό παν/μιο έχει έσοδα πχ 100 και έξοδα πχ 70, τότε για να μην εμφανίσει καθόλου κέρδη, τα 30 θα τα δώσει ως αμοιβή σε κάποιο τρίτο (δικό του) ως παροχή υπηρεσίας ή ακόμη και με άλλου είδους παροχή υπηρεσίας να επιστρέψουν τα χρήματα στη μητρική εταιρεία! Συνήθεις πρακτικές σε επιχειρήσεις που δεν θέλουν να εμφανίσουν κέρδη! Και έτσι, τα ιδιωτικά αυτά ‘παν/μια’ θα εμφανίζουν μηδενικά κέρδη.