• Σχόλιο του χρήστη 'Μιχάλης Μπακογιάννης' | 17 Φεβρουαρίου 2024, 10:30

    Άρθρο 9. (α) Η προτεινόμενη συγχώνευση των τριών τμημάτων θα έπρεπε να συνοδεύεται από όσα προβλέπονται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 70 του Ν. 4957/2022. (β) Η προτεινόμενη συγχώνευση και η ίδρυση μιας μονοτμηματικής σχολής με «δύο προγράμματα (ενν. κατευθύνσεις;;;) πρώτου κύκλου σπουδών» είναι επιστημονικά έωλη, καθώς τα τρία τμήματα υπηρετούν διακριτά επιστημονικά πεδία και προγράμματα σπουδών, η διασταύρωση των οποίων (όπου αυτό είναι επιστημονικά αποδεκτό) δεν μπορεί να είναι προσθετική/παραθετική. (δ) Το αποκαλούμενο στο άρθρο πρόγραμμα σπουδών «1. Φιλολογίας, Ιστορίας και Ανθρωπολογίας» είναι μια αδόκιμη και ατελής σύζευξη που αντιβαίνει στις στοιχειώδεις αρχές της επιστημολογίας, όπως την έχουμε γνωρίσει και υπηρετήσει εδώ και δεκαετίες, και προκαλεί προβληματικές επενέργειες (λ.χ. τι είδους ειδίκευση θα έχουν οι απόφοιτοι). (ε) Το αποκαλούμενο στο άρθρο πρόγραμμα σπουδών «2. Ψηφιακές Εφαρμογές στις Τέχνες και στον Πολιτισμό» είναι μια απόπειρα να προβληθεί μια άλλου τύπου σύζευξη, που, από τον τίτλο του, μπορεί να σκεφτεί κανείς ότι έχει μεγαλύτερη εσωτερική συνοχή από το προηγούμενο. Ωστόσο, εάν θεωρήσει κανείς ότι πρόκειται για πρόγραμμα σπουδών, τότε ποιες επιστημονικές περιοχές θεραπεύει; Δεν είναι επιστημονικά ορθό να χαρακτηρίζεται «πρόγραμμα σπουδών»· θα μπορούσε να είναι (όπως και είναι εξάλλου) τίτλος μαθήματος σε κάποιο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών. Πρόταση: Το υπουργείο οφείλει να συνοδεύσει τη νομοθετική του ρύθμιση και να κοινοποιήσει το σκεπτικό με βάση το οποίο συντάχθηκε το άρθρο. Εάν δηλαδή έχει στη διάθεσή του όσα προβλέπονται στο άρθρο 70 του πρόσφατου Ν. 4957/2022, οφείλει να κοινοποιήσει τις σχετικές αποφάσεις των πανεπιστημιακών οργάνων. Εάν όχι, τότε το άρθρο 9 να αποσυρθεί. Εάν επανέλθει στη συζήτηση, θα πρέπει πρώτα να έχουν εξασφαλιστεί οι σχετικές νομικές και επιστημονικές προβλέψεις για μια τέτοια πρωτοβουλία.