Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Ερευνητικών Κέντρων και Ιδρυμάτων (ΠΟΕΕΚ-Ι) | 17 Φεβρουαρίου 2024, 16:02
Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου και ειδικότερα το ΜΕΡΟΣ Δ' παραβιάζει ξεκάθαρα το Σύνταγμα καθότι: ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΑΡΘΡΟ 16: παρ. 5: “H ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. παρ. 8: H σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται. Επιπροσθέτως, όπως και στην περίπτωση των Ερευνητικών Κέντρων, τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα βρίσκονται σε μία πορεία αποδόμησης με τρομακτικές μειώσεις στους προϋπολογισμούς και το προσωπικό τους τα τελευταία χρόνια. Η σταθερή κυβερνητική συνταγή για την ιδιωτικοποίηση δημόσιων αγαθών είναι η εγκατάλειψη των δημόσιων δομών, ο εξαναγκασμός τους σε υπολειτουργία, η στοχοποίησή τους, και τέλος η αντικατάστασή τους από την ιδιωτική πρωτοβουλία. Η εικόνα αποδόμησης που παρουσιάζουν τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα είναι χαρακτηριστική. Έχουν τρομακτικές μειώσεις στους προϋπολογισμούς και το προσωπικό τους τα τελευταία χρόνια, μειώσεις που κορυφώθηκαν τα χρόνια των μνημονίων αλλά συνεχίζουν ως σήμερα, φθάνοντας να ξεπερνούν κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2010 το 50% και 35% αντίστοιχα! Σχετικά με την αναγκαιότητα ίδρυσης ιδιωτικών ΑΕΙ, ακόμα και τα επιχειρήματα της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας αυτοαναιρούνται. Υποστηρίζουν πως τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα παρέχουν υψηλής ποιότητας μόρφωση που θα υπερέχει των δημοσίων ενώ οι λίστες παγκόσμιας κατάταξης για τα ιδιωτικά κολλέγια στην Ελλάδα τα τοποθετούν 2 και 3 χιλιάδες θέσεις σε επίπεδο σπουδών κάτω από ένα μέσο Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Υποστηρίζουν πως δεν θα υπάρχουν διακρίσεις μεταξύ φτωχών και πλουσίων φοιτητών γιατί ακόμα και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα εισάγονται με βάση αντίστοιχη των πανελληνίων ενώ όπως προκύπτει για τη βάση εισαγωγής αυτή θα κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά όρια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια σε σχέση με τα Δημόσια ΑΕΙ. Είναι λοιπόν ένα νομοσχέδιο που μετατρέπει σε μια νύχτα τα κολέγια σε πανεπιστήμια και υποβαθμίζει βάναυσα την ποιότητα της παρεχόμενης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, παράγοντας αποφοίτους διαφορετικών ταχυτήτων. Ένα νομοσχέδιο που εκτός του ότι καταστρατηγεί το Σύνταγμα της Χώρας, θεσμοθετεί την ανισότητα και την αδικία και γυρίζει την κοινωνία στις εποχές πριν τη μεταπολίτευση.