Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΠρόταση 3: Διαφάνεια και αξιοκρατία στον τρόπο επιλογής του εκπαιδευτικού δυναμικού, επαναπροσδιορισμός του χρόνου παραμονής στις εκπαιδευτικές μονάδες, καθώς και του τρόπου αμοιβής τουςΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Βόμπρας | 11 Μαρτίου 2011, 19:53
Οι προτάσεις μας αφορούν τα λεγόμενα <> ελληνικά σχολεία στη Γερμανία (όχι τα τμήματα μητρικής γλώσσας και τα ενταγμένα τμήματα σε γερμανικά σχολεία με ώρες ελληνικών) - Να δοθεί ο σωστός ορισμός των σχολείων μας π.χ. Ευρωπαϊκό σχολείο, που είναι τρίγλωσσα (ελληνικά, γερμανικά, αγγλικά). Είναι δυνατόν τα ενταγμένα σε γερμανικά σχολεία τμήματα με 3-5 διδακτικές ώρες ελληνικών να ορίζονται ως δίγλωσσα και τα δικά μας με 12 ώρες γερμανικών στο δημοτικό και ως 9 ώρες στο γυμνάσιο να ονομάζονται αμιγή; - Επίλυση -σε μακροχρόνια βάση- των κτιριακών προβλημάτων των σχολείων μας. Άμεση αγορά κτιρίων για χαμηλότερο κοστολόγιο. (Π.χ. στο Βούπερταλ, στο Ντίσελντορφ, στην Κολωνία, στο Μπίλεφελντ, κ.α.) - Αναλυτικό πρόγραμμα Γερμανικής για το Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο. - Πιστοποίηση της Γερμανομάθειας μέσα στο σχολείο, π.χ. στην ΆΛυκείου - Αναλυτικό πρόγραμμα Αγγλικής για το Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο - Πιστοποίηση της Αγγλομάθειας μέσα στο σχολείο, στην Γ Γυμνάσιου ή στην Ά Λυκείου - Βελτίωση των υπάρχοντων αναλυτικών προγραμμάτων στα υπόλοιπα μαθήματα - Έγκαιρη απόσπαση εκπαιδευτικών και αποστολή βιβλίων (την τελευταία χρόνια η βελτίωση ήταν σημαντική) - Απόσπαση ικανών εκπαιδευτικών στις διοικητικές θέσεις με απαραίτητη την πολύ καλή γνώση της γερμανικής. Τα στελέχη αυτά θα διεκδικούν και θα αξιοποιούν τα νόμιμα με στόχο την εκπαιδευτική, οικονομική και πολιτιστική αναβάθμιση των ευρωπαϊκών δημόσιων σχολείων μας. - Αξιοποίηση των ομογενών εκπαιδευτικών. Καταρχήν όσον αφορά τον όρο «ομογενής» να περιλαμβάνει όλους τους Έλληνες (με ελληνική ή διπλή υπηκοότητα) μονίμους κατοίκους του εξωτερικού, γεννημένους ή όχι στην ημεδαπή, που διαμένουν το λιγότερο τα τελευταία 6 έτη ανελλιπώς σε αυτή, με εξαίρεση τα έτη σπουδών στην Ελλάδα. (Π. χ. εάν κάποιος ομογενής φοιτά τα τελευταία 5 έτη σε ελληνικό πανεπιστήμιο) Για τη διάρκεια των σπουδών προτείνουμε την κανονική προβλεπόμενη διάρκεια φοίτησης σε κάθε σχολή προσαυξημένης κατά ένα έτος. Π. χ. Παιδαγωγικό 4+1 έτη σπουδών. - Μετατροπή των συμβάσεων των ομογενών εκπαιδευτικών σε συμβάσεις αορίστου χρόνου για όσον καιρό υφίσταται ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό διότι αφενός καλύπτουν πάγιες και μόνιμες ανάγκες στην εκπαίδευση, αφετέρου έχοντας θεωρητικές και εμπειρικές παραστάσεις από το εκπαιδευτικό σύστημα της ημεδαπής και πολύ καλή γλωσσομάθεια μπορούν να λειτουργήσουν ως γέφυρες μεταξύ των εκπαιδευτικών συστημάτων. - Ενεργοποίηση του θεσμού του σχολικού συμβούλου, να δίνεται η δυνατότητα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και να προβλέπεται η αξιολόγηση τους. - Πρόσθετη χρηματοδότηση των σχολείων μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ως διαπολιτισμικά σχολεία) και από το κρατίδιο της Ρηνανίας Βεστφαλίας (βλ. σχολικό νόμο του κρατιδίου από 2005, Αρθ. 105, Παρ. 1 - Ορθολογική χρήση των οικονομικών πόρων (αυστηρός έλεγχος εξόδων) - Διατήρηση της Βάσης του 7 (θερμές ευχαριστίες για την κατάργηση της βάσης του 10) - Δημιουργία τεχνολογικής κατεύθυνσης στο Λύκειο - Πιστή διατήρηση του υπόλοιπου νομοθετικού και οργανωτικού πλαισίου πρόσβασης των μαθητών των σχολείων μας στα ΑΕΙ-ΤΕΙ - Στήριξη των σχολείων μας από την Ελληνική Πολιτεία και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σας ευχαριστούμε για τη δυνατότητα να καταθέτουμε τις προτάσεις μας και ευχόμαστε αυτό το πνεύμα και η διαδικασία ανοικτού, ειλικρινούς διάλογου να συνεχιστεί. Μετά τιμής Για την τοπική οργάνωση του Π.Α.Σ.Ο.Κ Γκύτερσλο Γερμανίας Ο Γραμματέας Γεώργιος Βόμπρας