Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά4ο πεδίο διαβούλευσης: Κατάθεση προτάσεων για εναλλακτικές εκπαιδευτικές πολιτικές και δομές υποστήριξης της παρουσίας της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού σε ένα παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο, με ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της ομογένειαςΣχόλιο του χρήστη Γιάννης | 11 Μαρτίου 2011, 22:45
Τελευταίες στιγμές της διαβούλευσης και να προσθέσω κάτι που θεωρώ σημαντικό: Χρειάζεται να εκπονηθούν ειδικά προγράμματα σπουδών για όλες τις μορφές εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Έχω αναφερθεί κι εγώ αλλού αλλά και άλλοι έχουν επισημάνει το γεγονός ότι τα παιδιά που φοιτούν σε τμήματα όποιας μορφής (αμιγή, δίγλωσσα, ενταγμένα ή μη ενταγμένα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας - ΤΕΓ) έχουν άλλα βιώματα, διαφορετικές ανάγκες και βρίσκονται σε διαφορετικό επίπεδο γλωσσομάθειας. Είναι λοιπόν παράλογο να πρέπει να παρακολουθούν τα ίδια προγράμματα σπουδών με τα παιδιά εντός Ελλάδας. Για κάποιες τάξεις υπάρχουν εναλλακτικά προγράμματα για ΤΕΓ που όμως κι αυτά είναι στη διακριτική ευχέρεια του διδάσκοντος αν θα τα ακολουθήσει ή όχι. Και πώς να γίνει διαφορετικά αφού για τα προγράμματα αυτά ακούσαμε σε δυο διαλέξεις στα πλαίσια του σεμιναρίου που παρακολουθήσαμε ΜΕΤΑ την απόφαση απόσπασής μας. Όμως τα αμιγή (ειδικά) ακολουθούν τόσο το αναλυτικό πρόγραμμα του εσωτερικού όσο και τις οδηγίες διδασκαλίας του εσωτερικού πράγμα ανεπίτρεπτο. Χρειάζεται εξειδίκευση για κάθε χώρα. Αντίστοιχα, στα δίγλωσσα και στα ενταγμένα αυτά καθορίζονται (βασικά) απ' τη χώρα υποδοχής. Είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξουν εξειδικευμένα προγράμματα για όλη την κλίμακα εφαρμογής της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και πλήρης επιμόρφωση αυτών που καλούνται να τα εφαρμόσουν.