Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη gthomakos | 17 Φεβρουαρίου 2024, 19:57
Είμαι αντίθετος. Από τον τίτλο του ΝΣ φαίνεται η συνηθης πρακτική των κυβερνήσεων όταν επιδιώκουν να περάσουν νόμους αντίθετους με τη βούληση της πλειοψηφίας. Θολώνουν τα νερά παντρεύουν ένα ψέμα με μια αλήθεια, προτάσσουν την αλήθεια (ανάγκη ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου) και ντύνουν το ψέμα (αναγκη για λειτουργια ιδιωτικών Παν/μίων) με το μανδύα μιας δηθεν αναγκαιότητας που, όσο και να την στολίζεις ,δεν την αντιλαμβάνονται παρά μόνο κάποιες στοχευμένες μειοψηφίες. Το Σύνταγμα παρακάμπτεται στο όνομα της συμμόρφωσης με το Ενωσιακό Δίκαιο. Και όμως δεν μας υποχρεώνει η Ε.Ε να επιτρέψουμε σε ιδιωτικούς φορείς να παρέχουν τριτοβάθμια εκπαίδευση. Καμία συμόρφωση δεν μας επιβλήθηκε άνωθεν και καμία κύρωση απο την Ε.Ε για αυτόν τον λογο. Εκεί που έπρεπε έχουμε συμμορφωθεί (στην αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας) αίροντας τους περιορισμούς που υπήρχαν , αφου τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ημεδαπων και αλλοδαπών ιδιωτικών παν/μιων αναγνωρίζονται από το ΑΤΕΕΝ. Με το παρόν παραχωρείται και η ακαδημαική αναγνώριση των εν λόγω πτυχίων και μάλιστα με όρους άδικους και άνισους (3ετεις σπουδές ισοτιμούνται με 4ετείς, χάσμα ανισότητας στον τρόπο εισαγωγής των φοιτητών στις σχολές , μεταξύ Δημόσιων και Ιδιωτικών Παν/μίων κλπ) Τα αντιλαικά νομοσχέδια κατά κανόνα κάνουν το δεύτερο πρώτο, εκτρέπουν τη δημόσια συζήτηση απο το μειζον στο έλασσον. Η συζήτηση θα ήταν τελείως διαφορετική αν η πολιτεία είχε εκπληρώσει το πρώτιστο καθηκον της (στον τομέα της παιδείας) το οποίο είναι η δημόσια ποιοτική και καθολικά προσβάσιμη εκπαιδευση. Αυτό αφορά τους πολλούς. Η ιδιωτική εκπ/ση αφορά λίγους.Και ενώ στον τομέα του δημοσιου αγαθού η κυβέρνηση ανέχεται να συγκρίνεται με τριτοκοσμικές χώρες (τεράστια υποχρηματοδότηση απο το 2008 και μετά, λιγότερα απο 2000 ευρώ ανα φοιτητή όταν ο μέσος όρο στην Ε.Ε είναι κοντά στις 10.000!, τριτοκοσμική η αναλογία φοιτητών ανά καθηγητη), στον τομέα της ιδιωτικής επιχειρηματικότητας σπεύδει να “εξευρωπαϊστεί” αποδεικνύοντας ότι ασκεί την εξουσία της όχι “απο το λαό για το λαό” αλλά απο τους ιδιώτες για τους ιδιώτες. Γιατί πίσω απο τις μεθοδευμένες ψευδαισθήσεις εκείνο που επιχειρείται είναι η διείσδυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και στον χώρο και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης παραχωρώντας τους και την ακαδημαική αναγνώρισης των πτυχίων ιδιωτικών Παν/μιων. Είναι κοροϊδία η πρόβλεψη ότι απαγορεύεται να µοιράζουν κέρδη οι ιδιοκτήτες (άρθρο 132). Το ίδιο το νοµοσχέδιο προβλέπει ότι µπορούν τα κέρδη να επενδύονται χωρίς κανέναν όρο και προϋπόθεση...(άρθρο 131) Παράδειγµα: Ο κολοσσός ιδιωτικής Υγείας που έχει πολυδιαφηµιστεί ότι σκοπεύει να ιδρύσει ιδιωτικό πανεπιστήµιο (Ιατρική σχολή), µπορεί να «επενδύει» τα κέρδη από το δήθεν µη κερδοσκοπικό πανεπιστήµιο στα νοσοκοµεία της ιδιοκτησίας του, δηλαδή στον εαυτό του... και έτσι µπορεί να µοιράζει και κέρδη.Οσον αφορά την δήθεν αναβάθμιση του πτυχίου της ιατρικής που θα επιφέρει ας κάνουμε απλά τη σύγκριση: Η Ιατρική Σχολή του Πανεπιστήμιου της Λευκωσίας (με το οποίο θα συνεργαστεί ο συγκεκριμένος επιχειρηματικος όμιλος) κατέχει σειρά κατάταξης 657 στην Ευρώπη ενώ η Ιατρική Σχολη του ΕΚΠΑ είναι στις 46 καλυτερες σχολές της Ευρώπης! (πηγή edurank.org ) Αν θέλετε να τηρήσετε τα προσχήματα οφείλετε να προσθέσετε δικλείδα ασφαλείας που να προβλέπει πως μέρος των εσόδων απο τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα πηγαίνουν υπέρ των δημοσίων πανεπιστημίων μέχρι να ανέλθει η χρηματοδότησή τους στον αντίστοιχο μέσο όρο της Ε.Ε