Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ | 17 Φεβρουαρίου 2024, 19:50
[2] ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΓΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΨΕΩΝ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΘΗΝΑΣ, ΠΕΜΠΤΗ 15 ΦΛΕΒΑΡΗ 2024 Η πρόσβαση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση θα εξαρτάται ακόμα περισσότερο από το πορτοφόλι κάθε οικογένειας. Για τους πολλούς θα υπάρχει Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, πολλαπλές πανελλαδικές εξετάσεις και άλλα εμπόδια-κόφτες για να καταφέρουμε να σπουδάσουμε, ενώ για κάποιους ελάχιστη βάση πληρωμής που θα αγοράζουν σπουδές και ισάξια πτυχία! Δεν θα ανεχτούμε τη διάλυση των πτυχίων μας! Το πτυχίο μας μετατρέπεται σε ένα ακόμα «χαρτί» στη ζούγκλα της αγοραπωλησίας πτυχίων και τίτλων σπουδών. Θα πρέπει να κυνηγάμε ακόμα περισσότερα, ακόμα και επί πληρωμή πιστοποιητικά και σεμινάρια για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε, αφού μεγαλώνει η κατηγοριοποίηση των πτυχίων με τους απόφοιτους να ανταγωνίζονται για μια θέση εργασίας, συμπιέζοντας τα εργασιακά, μισθολογικά επαγγελματικά δικαιώματα όλων προς τα κάτω. Μέσω του ανταγωνισμού με τα ιδιωτικά θα έρθουν δίδακτρα στα προπτυχιακά και θα υποβαθμιστούν τα δημόσια πανεπιστήμια! Θα είναι απαγορευτικό για τους περισσότερους να σπουδάσουν, εκτός εάν καταφύγουν σε φοιτητικά δάνεια που θα ξεχρεώνουν για μια ζωή! Μέσω της αξιολόγησης θα προχωρήσουν στις εξαγγελθείσες συγχωνεύσεις και κλείσιμο τμημάτων και θα επιβάλλουν τη μείωση των εισακτέων. Παράλληλα, τα δημόσια ΑΕΙ θα υποχρηματοδοτηθούν περαιτέρω υποβαθμίζοντας - μεταξύ άλλων και τη φοιτητική μέριμνα- με τις κρατικές δαπάνες να βρίσκονται ήδη στον πάτο. Σε αυτό το πλαίσιο, για να μπορέσουν να επιβιώσουν τα δημόσια θα αναζητήσουν πόρους από τα δίδακτρα, αλλά και από τον ιδιωτικό τομέα. Τα προγράμματα σπουδών θα αναδιαρθρωθούν στις ανάγκες τις αγοράς και στα πρότυπα των ιδιωτικών (ρυθμοί σπουδών, αλυσίδες, ροές, κατευθύνσεις). Νομίζουν ότι μπορούν να μας κοροϊδέψουν με ψέματα πως τα ιδιωτικά πανεπιστήμια «είναι θετικά για την κοινωνία»! Ποιον θα ωφελήσουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια; Την κοινωνική πλειοψηφία που με δυσκολία πληρώνει τους λογαριασμούς και ζει στα όρια της φτώχειας; Οι κολλεγιάρχες θέλουν να βρουν πελατεία για να πουλάνε τα «πτυχία» τους. Αυτοί που μιλάνε για «αριστεία» και για δήθεν ακαδημαϊκή ποιότητα είναι αυτοί που δημιουργούν ιδιωτικά πανεπιστήμια στα οποία «με 10 μπαίνεις… αρκεί να ναι χιλιάρικα». Οι κολλεγιάρχες, το κράτος και οι εργοδότες δεν έχουν τα ίδια συμφέροντα με μας! Δαπανούν όλο και λιγότερα για την εκπαίδευση, θέλουν απαξιωμένα πτυχία για φθηνότερο και ευέλικτο εργατικό δυναμικό. Όχι μόνο κανένα όφελος δεν θα έχουμε, αλλά το δημόσιο πανεπιστήμιο που ήδη στενάζει από την υποχρηματοδότηση θα υποβαθμιστεί. Όποιοι δεν έχουν να πληρώσουν δεν θα σπουδάζουν ή θα πνίγονται από τα φοιτητοδάνεια. Επιβεβαιώνεται ότι δεν λογαριάζουν τις σπουδές μας ούτε τις ζωές μας για όφελος των κερδών τους. Η κυβέρνηση ψεύδεται και όταν λέει πως «δεν παραβιάζεται το άρθρο 16». Ρητά το Άρθρο 16 του Συντάγματος κατοχυρώνει τον αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης και την απαγόρευση σύστασης και λειτουργίας ανώτατων σχολών από ιδιώτες. Πρόκειται για μια ευθεία παραβίαση του άρθρου 16, που έχει κατοχυρωθεί με αγώνες, και αν περάσει, θα απειλήσει αντίστοιχα κεκτημένα δικαιώματα! Η κυβέρνηση παραβιάζει κατάφορα το άρθρο 16 του Συντάγματος και αυτό έχει τεθεί ξεκάθαρα στο δημόσιο διάλογο από τους μαζικούς κοινωνικούς φορείς, παρά την προσπάθειά της να το ερμηνεύσει κατά το δοκούν. Άλλο ένα αποτέλεσμα της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων, είναι δημόσια πανεπιστήμια χωρίς φοιτητικούς συλλόγους, με φοιτητές και φοιτήτριες που δεν θα αντιδρούν, με πειθαρχικά, με συμβούλια διοίκησης, χωρίς ζωντανές διεργασίες και αγωνιστικό κίνημα!