• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Δαμίγος' | 17 Φεβρουαρίου 2024, 20:08

    Οι προωθούμενες διατάξεις δεν συμβάλλουν στην ενίσχυση των δημόσιων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων καθώς: • Δεν προβλέπονται μέτρα σταθερής οικονομικής ενίσχυσης των δημοσίων πανεπιστημίων, ιδιαίτερα όσον αφορά στην τακτική επιχορήγηση και στο πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων, έτσι ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες απώλειες που έχουν προκληθεί στα πανεπιστήμια από την αρχή της οικονομικής κρίσης του 2009. • Ο Τακτικός Προϋπολογισμός θα κατανέμεται στα ΑΕΙ κατά 70% με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια και κατά 30% με βάση τους δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων κάθε ιδρύματος. Μια τέτοια ρύθμιση έχει νόημα μόνο όταν το 70% καλύπτει τις ελάχιστες λειτουργικές και ανελαστικές δαπάνες ενός ιδρύματος. Διαφορετικά, μια τέτοια κατανομή είναι στην ουσία ψευδεπίγραφη, ακόμη και παράγοντας περαιτέρω υποχρηματοδότησης, μιας που είναι γνωστό ότι η κρατική χρηματοδότηση στο σύνολό της κινείται σήμερα κάτω και από το σύνολο των ανελαστικών δαπανών. • Δεν υπάρχει καμία ουσιαστική αντιμετώπιση της ασφυκτικής γραφειοκρατίας που αποτελεί την κύρια τροχοπέδη στην απορρόφηση των κονδυλίων του Τακτικού Προϋπολογισμού. Επίσης, δεν υπάρχουν παρά δευτερεύουσες βελτιώσεις στις διαδικασίες διαχείρισης των ερευνητικών κονδυλίων μέσω των ΕΛΚΕ των ΑΕΙ. • Η Επιτροπή Ερευνών γίνεται επταμελής, με έξι μόνο εκπροσώπους Σχολών, οι οποίοι εκλέγονται καθολικά από τα μέλη ΔΕΠ και από ενιαίο ψηφοδέλτιο. Πέραν του προφανούς, ότι δηλαδή δεν θα εκπροσωπούνται όλες οι Σχολές στην Επιτροπή, το συγκεκριμένο σύστημα εκλογής θα οδηγήσει σε υπερεκπροσώπηση των μεγάλων σε αριθμό ΔΕΠ Σχολών και σε αποκλεισμό των μικρών. Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και κάποια θετικά σημεία αλλά σε ήσσονος σημασίας ζητήματα (π.χ. συντόμευση ορισμένων προθεσμιών, διευκολύνσεις στην τροποποίηση του προϋπολογισμού, κ.ά.). (βλ. ομόφωνη απόφαση ΓΣ Σχολής ΜΜΜ του ΕΜΠ: https://www.metal.ntua.gr/wp-content/uploads/2024/02/eis_apofasi_14022024.pdf)