Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (άρθρα 13-36)Σχόλιο του χρήστη Υπάλληλος ΕΑΠ | 17 Φεβρουαρίου 2024, 21:46
Συμβαίνει το εξής οξύμωρο, νομοθετήθηκε ο ν. 4440/2016, σύμφωνα με το άρθρο 1 για την «καθιέρωση Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (ΕΣΚ) για τους πολιτικούς διοικητικούς υπαλλήλους, μόνιμους και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, από μία δημόσια υπηρεσία σε άλλη με μετάταξη ή απόσπαση, με σκοπό αφενός τη βέλτιστη αξιοποίηση και η ορθολογική κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού στις δημόσιες υπηρεσίες, αφετέρου τη διευκόλυνση των υπαλλήλων να ενισχύσουν τις επαγγελματικές δεξιότητές τους, να αποκτήσουν εμπειρία σε θέσεις διαφόρων υπηρεσιών και να προωθήσουν την επαγγελματική σταδιοδρομία τους». Σύμφωνα με το άρθρο 2 του νόμου, το ΕΣΚ διέπεται από τις αρχές της ΙΣΟΤΗΤΑΣ, της διαφάνειας και της αξιοκρατίας και η κινητικότητα έχει εθελούσιο χαρακτήρα για τον υπάλληλο ……κλπ. Σύμφωνα με το άρθρο 3 του νόμου στο ΕΣΚ υπάγονται οι πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι, μόνιμοι και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που υπηρετούν σε υπηρεσίες, κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των Ανεξάρτητων Αρχών, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α΄ και β΄ βαθμού και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), καθώς και των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), εφόσον ανήκουν στη Γενική Κυβέρνηση όπως εκάστοτε οριοθετείται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης. Επίσης, στο πεδίο εφαρμογής του ΕΣΚ υπάγονται οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ), ανεξαρτήτως του φορέα στον οποίο ανήκει η οργανική τους θέση. Ο νομοθέτης για να διασφαλίσει ότι στο ΕΣΚ θα υπαχθούν οι μόνιμοι και ΙΔΑΧ που μισθοδοτούνται μόνο από τον κρατικό προϋπολογισμό, έθεσε ως προϋπόθεση αυτοί να υπηρετούν στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης. Το ΕΑΠ όμως είναι ίσως η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ (ΝΠΔΔ, ΑΕΙ), που δεν έχει ενταχθεί στο Μητρώο της ΕΛΣΤΑΤ καθαρά για λόγους της οικονομικής του διαχείρισης, καθώς έχει έσοδα και από τους φοιτητές. Κανείς όμως δεν σκέφτηκε ότι σε αυτόν τον φορέα, ο οποίος είναι ΝΠΔΔ, όπως όλα τα άλλα ΑΕΙ της χώρας, υπηρετούν ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΙ ΙΔΑΧ (περίπου 40 στον αριθμό) που μισθοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό (πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) όπως συμβαίνει και στα άλλα ΑΕΙ. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να μην υπάρχει κανένα νομοθετικό καθεστώς (υπάρχει μόνο νομοθετικό κενό) για αυτούς τους δημοσίους υπαλλήλους (μονίμους και ΙΔΑΧ) που μισθοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Και κατά συνέπεια να μην υπάρχουν τα οφέλη του άρθρου 1 του νόμου ούτε για τους συγκεκριμένους δημοσίους υπαλλήλους ούτε για το συγκεκριμένο ΝΠΔΔ (ΑΕΙ)! Να μην ισχύουν οι αρχές του άρθρου 2 του νόμου της ΙΣΟΤΗΤΑΣ, της διαφάνειας και της ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ για τους συγκεκριμένους δημοσίους υπαλλήλους! Και όλα αυτά γιατί κανείς μέχρι σήμερα δεν νοιάστηκε να τακτοποιήσει αυτό το θέμα που εκ παραδρομής δημιουργήθηκε με τη νομοθέτηση του ν.4440/2016. Παρακαλούμε ΜΗ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΊ Η ΑΜΕΛΕΙΑ για την τακτοποίηση του συγκεκριμένου θέματος!!