Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 37-126)Σχόλιο του χρήστη Tsiligianni | 17 Φεβρουαρίου 2024, 22:55
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 46 Καλύτερα να αποσυρθεί η συγκεκριμένη διάταξη. Η μεταβίβαση σημαντικών αρμοδιοτήτων στον Κοσμήτορα οδηγεί σε κίνδυνο απώλειας της συλλογικότητας που διασφαλίζει και την ακαδημαικότητα/δημοκρατικότητα των διαδικασιών. Άρθρο 48 Καλύτερα να αποσυρθεί η συγκεκριμένη διάταξη. Για τους ίδιους λόγους όπως στο 46. Άρθρο 49: Η δυνατότητα ο Πρόεδρος ή ο Αντιπρόεδρος ενός Τμήματος να προέρχεται από άλλο, έστω και συναφές, Τμήμα πρέπει να καταργηθεί. Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος οφείλουν να είναι μέλη του τμήματος. Άρθρο 51 Διαδικασία ανάδειξης Διευθυντή Εργαστηρίου – Τροποποίηση παρ. 8 άρθρου 48 ν. 4957/2022 Να διαγραφεί: «Στην περίπτωση αυτή εντός προθεσμίας ενός (1) μηνός από τον κατ’ εξαίρεση ορισμό μέλους Δ.Ε.Π. στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή ως Διευθυντή στο πανεπιστημιακό εργαστήριο, προκηρύσσονται εκλογές σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 5, στις οποίες δύνανται να είναι υποψήφιοι μέλη Δ.Ε.Π. στη βαθμίδα του Καθηγητή ή Αναπληρωτή Καθηγητή του ίδιου ή συναφούς αντικειμένου με αυτό του εργαστηρίου που προέρχονται από τη Σχολή. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται μέχρι την πλήρωση της θέσης του Διευθυντή από μέλος Δ.Ε.Π. στη βαθμίδα του Καθηγητή ή Αναπληρωτή Καθηγητή». H εμπειρία έχει δείξει ότι Επίκουροι Καθηγητές μπορούν να διευθύνουν ένα Εργαστήριο και να λάβουν χρηματοδοτήσεις. Άρθρο 54 Διαδικασία ανάδειξης Διευθυντή Κλινικής – Αντικατάσταση παρ. 8 άρθρου 55 ν. 4957/2022 Να διαγραφεί και να δίνετε η δυνατότητα επίκουρος καθηγητής να διευθύνει κλινική. Άρθρο 58 Εγγραφή αλλοδαπών-αλλογενών στα ελληνόγλωσσα προγράμματα σπουδών των ΑΕΙ της ημεδαπής – Προσθήκη άρθρου 70Α στον ν. 4957/2022 Να επανεξεταστεί μιας και δίνει την εντύπωση δημιουργίας δυο κατηγοριών φοιτητών, δεν λαμβάνεται μέριμνα αναλογίας φοιτητών/μελών ΔΕΠ όπως συμβαίνει σε όλα τα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Άρθρο 74 Διαδικασία εκλογής και εξέλιξης μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 9 του άρθρου 147 ν. 4957/2022 Να προστεθεί ότι ΄Στην περίπτωση που εκλεγεί ένα μέλος ΔΕΠ και δεν αποδεχτεί τη θέση ή για οποιοδήποτε λόγο δεν διοριστεί, τη θέση καταλαμβάνει ο/η υποψήφιος που αξιολογήθηκε στη δεύτερη θέση. Σε περίπτωση που δεν αποδεχτεί ούτε αυτός/η τοτε η θέση αυτοδίκαια επαναπροκηρύσσεται στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο.» Επίσης «Όταν μια προκήρυξη θέσης ΔΕΠ καταλήξει άγονη, το οικείο Τμήμα έχει την δυνατότητα να την προκηρύξει σε άλλο γνωστικό αντικείμενο χωρίς να χάνεται η πίστωση». Άρθρο 83: Η ολοένα και μεγαλύτερη αναβάθμιση του ρόλου των ομοτίμων/αφυπηρετησάντων καθηγητών, και μάλιστα χωρίς ηλικιακά όρια, δημιουργεί την αμφιβολία για την συρρίκνωση των εν ενεργεία μελών ΔΕΠ καθώς και την προκήρυξη θέσεων, καθώς και την πιθανότητα υποχρηματοδότησης. Άρθρο 97 Προγραμματισμός προσλήψεων μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού-Προσθήκη άρθρου 138Α στον ν. 4957/2022 Η αναφορά ότι «για τα έτη 2025 έως 2030, στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α΄133) μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. προβλέπεται τουλάχιστον μία θέση πρόσληψης για κάθε μία αποχώρηση, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης» δεν αποτελεί ΕΝΙΣΧΥΣΗ των των ΑΕΙ και οι προκηρύξεις θα πρέπει να είναι και βάση του αριθμού των φοιτητών. Ομοίως με την κ. Γρηγορίου το μέρος Δ που αφορά την ίδρυση των ΝΠΠΕ δεν θα σχολιαστεί στην παρούσα φάση εκφράζοντας τον έντονο προβληματισμό για το επικείμενο νομοσχέδιο για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι ένα νομοσχέδιο που θα έχει ως στόχο την ενίσχυση των δημόσιων πανεπιστημίων. Τσιλιγιάννη Ιωάννα, Μέλος ΔΕΠ