Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΠρόταση 4: Επιδίωξη της καλύτερης συνεργασίας και αξιοποίησης των ομογενών και αποσπασμένων εκπαιδευτικών ώστε να εξασφαλίζεται η αλληλεπίδραση και η ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών πρακτικών σε Ελλάδα και διασποράΣχόλιο του χρήστη K.X | 12 Μαρτίου 2011, 00:00
Στη διαβούλευση διαβάζουμε : Άσπρο : Υπάρχουν αξιόλογοι επιστήμονες στην ομογένεια τους οποίους, όμως, αδυνατεί να αξιοποιήσει η ελληνική πολιτεία λόγω ανεπαρκούς μεθόδευσης και επιτελικού σχεδιασμού Συμφωνώ με την κ. … που διαπιστώνει την αδυναμία του Υπουργείου Παιδείας να αξιοποιήσει τους ομογενείς εκπαιδευτικούς και το χειρότερο που τους ενέπαιξε. Το 2010 απέλυσε συμβασιούχους ομογενείς εκπαιδευτικούς, έκλεισε ενταγμένα τμήματα, εκεί που προσφέρονταν δίγλωσση διδασκαλία, ούτε ένα τυπικό ευχαριστώ, από ευγένεια που λέμε, στους απολυόμενους για το έργο τους, που χωρίς να το καταλάβουν, διότι κανείς δεν τους ενημέρωσε, τους πέταξε στο δρόμο. Αυτό βέβαια για οικονομικούς λόγους, αλλά χωρίς ορθολογισμό, γιατί συνεχίζεται τόσο στα αμιγή σχολεία, όσο και στα απογευματινά ΤΕΓ να διδάσκουν αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί σε 2 με 4 μαθητές, ενώ κάποια άλλα τμήματα με επαρκεί αριθμό μαθητών έκλεισαν! Μαύρο : Οι ομογενείς είναι Έλληνες, τουλάχιστον δεύτερης γενιάς, και η εμπλοκή τους στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ήταν μία εσφαλμένη, κατά την άποψή μου, ενέργεια της ελληνικής πολιτείας, που έγινε πριν λίγα χρόνια, για να εξυπηρετήσει, πιστεύω, πελατειακές σχέσεις. Μιλώ για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (κυρίως Γερμανία). Πληροφορίες, που υπέπεσαν στην αντίληψή μου, από έγκυρες πηγές, καταμαρτυρούν ότι είναι ανεπαρκείς για μια τέτοια διδασκαλία. Προφανώς, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αποκτήσουν την επάρκεια ενός έμπειρου Έλληνα εκπαιδευτικού, αποσπασμένου από την Ελλάδα, που θα αναλάμβανε το ίδιο καθήκον. Ενός κακού δοθέντος, μύρια έπονται Υπάρχουν, στη συνέχεια, και άλλες, πολλές καταγγελίες, οι οποίες περιλαμβάνονται και σε έγγραφο της ΟΛΜΕ, απευθυνόμενο στην προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τις οποίες καταστρατηγείται κάθε έννοια νομιμότητας, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα κακώς εννοούμενα συμφέροντα των ομογενών εις βάρος των Ελλήνων εκπαιδευτικών Πράσινο : Eimai ekapideytikos me oxtw xronia proypiresia stin Ellada stin idiwtiki ekpaideysi,thelw na ergastw stin eidikotita mou sto London kai den mporw giati den eimai dimosio ypallilos. tha hthela na shmeiwsw pws thn ellhnikh glwssa thn gnwrizoume para poly kala kai sthn dikh mou periptwsh sumplhrwnw pws exw foithsei kai sto panepistimio Athinwn. Κόκκινο : Σίγουρα υπάρχουν πολλοί τομείς στους οποίους μπορούν οι ομογενείς να συνδράμουν τη μητέρα- πατρίδα, ας αφήσουν τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στους αρμοδίους, και για να μην περιέρχονται οι ίδιοι σε δύσκολη θέση και για να μην αδικούνται τα παιδιά που δαπανούν το χρόνο τους για να αποκομίσουν πενιχρά οφέλη. Πρασινοκόκκινο: Στη γερμανία η ελληνική πολιτεία θα πρέπει να προσελκύσει ομογενείς ελληνομαθείς εκπαιδευτικούς με γερμανικό LEHRAMT. Με ποια κίνητρα όμως; Ωστόσο, η κύρια μέριμνα της ελληνικής πολιτείας θα πρέπει να είναι η παροχή της καλύτερης δυνατής παιδείας στους μαθητές και τις μαθήτριες, γιατί έτσι μόνον δικαιολογείται η δαπάνη του δημοσίου χρήματος. Όμως είναι αναγκαίο να δώσουν εξετάσεις ανάλογες του