Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 37-126)Σχόλιο του χρήστη Βιολόγος, Δρ. ΕΔΙΠ | 18 Φεβρουαρίου 2024, 02:14
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Να ληφθεί υπόψη το πάγιο, αίτημα του κλάδου Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) να δοθεί δυνατότητα ακαδημαϊκής εξέλιξης σε εισαγωγική βαθμίδα ΔΕΠ μετά από κρίση σε μέλη Ε.ΔΙ.Π. με τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα Προτείνεται η προσθήκη: «Τα μέλη Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) των Α.Ε.Ι. κάτοχοι Διδακτορικού Τίτλου Σπουδών, καθώς και τα μέλη Ε.ΔΙ.Π. με γνωστικά αντικείμενα εξαιρετικής και αδιαμφισβήτητης ιδιαιτερότητας, για τα οποία δεν είναι δυνατή ή συνήθης η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής κατά τους κανόνες της οικείας τέχνης ή επιστήμης (de lege artis), τα οποία υπηρετούν κατά τη δημοσίευση του νόμου στα Α.Ε.Ι., και καλύπτουν γνωστικά αντικείμενα των Σχολών ή Τμημάτων στα οποία υπηρετούν, έχουν δικαίωμα να ζητήσουν την ένταξή τους στην βαθμίδα του μόνιμου Επίκουρου Καθηγητή, μετά από κρίση. Σε περίπτωση θετικής κρίσης εντάσσονται σε θέση της αντίστοιχης βαθμίδας που ιδρύεται αυτοδίκαια στο Πανεπιστήμιο. Σε περίπτωση αρνητικής κρίσης παραμένουν στη θέση Ε.ΔΙ.Π. που κατέχουν». Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των Δημοσίων Πανεπιστημίων πρέπει να δοθούν κίνητρα εξέλιξης σε ΟΛΑ τα μέλη του διδακτικού προσωπικού των Πανεπιστημίων. Τα μέλη Ε.ΔΙ.Π., στην πλειοψηφία τους κάτοχοι Διδακτορικού Διπλώματος, επιτελούν διδακτικό έργο και επιβλέπουν πτυχιακές/διπλωματικές εργασίες (σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών) καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες σε μεγάλο αριθμό γνωστικών αντικειμένων, προωθούν την έρευνα, ως κύριοι ερευνητές ή και Επιστημονικά Υπεύθυνοι Έργων, διαθέτουν επιστημονικό έργο διεθνώς αναγνωρισμένο, και προσφέρουν αδιάκοπα στα Ελληνικά Πανεπιστήμια την τελευταία 20ετία. Αν και ασκούν διδακτικό και ερευνητικό έργο ανάλογο των ΔΕΠ, η ισχύουσα νομοθεσία δεν τους δίνει δυνατότητα ακαδημαϊκής εξέλιξης και θεσμικής αναγνώρισής τους, αντίστοιχη με τα προσόντα τους και την πολυετή ακαδημαϊκή προσφορά τους. Κατά το παρελθόν έχουν εφαρμοστεί σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις για την ένταξη των μελών Ε.ΔΙ.Π. με Διδακτορικό, στη βαθμίδα του Λέκτορα (ν.1268/15-7-1982, άρθρο 31, ν.2517/11-8-1997, άρθρο 3, ν.3027/28-6-2002, άρθρο 3, παρ. 23). Ακολούθησε η μετατροπή των μη κατόχων διδακτορικού Καθηγητών εφαρμογών των ΤΕΙ σε «υπηρετούντες Λέκτορες εφαρμογών» (ν.4485/2017, ν.4521/2018, ν.4559/2018, ν.4589/2019), ενώ με τον ν.4301/2014 (άρθρο 49, παρ. 6) οι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ) εντάχθηκαν σε θέσεις Ε.ΔΙ.Π. και κατόπιν κατά τα έτη 2016-17 σε θέσεις Επίκουρου Καθηγητή. Το να δοθεί δυνατότητα εξέλιξης στα μέλη Ε.ΔΙ.Π. είναι μόνο προς το συμφέρον του Δημόσιου Πανεπιστημίου. Η προτεινόμενη ρύθμιση μπορεί άμεσα να βοηθήσει τα Α.Ε.Ι., γιατί: -Περιορίζει την υποστελέχωση των Πανεπιστημίων καλύπτοντας τμήμα των μεγάλων ελλείψεων σε ΔΕΠ, οι οποίες προέκυψαν λόγω της οικονομικής συγκυρίας της προηγούμενης δεκαετίας και της μη κάλυψης όλων των θέσεων ΔΕΠ που συνταξιοδοτήθηκαν. Η υποστελέχωση, ειδικά των περιφερειακών Τμημάτων, μπορεί να αντιμετωπιστεί με την εξέλιξη των μελών Ε.ΔΙ.Π. -Αξιοποιεί προσωπικό με πολυετή εμπειρία και πολύπλευρη προσφορά στην εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα των Πανεπιστημίων. -Δεν επιφέρει οικονομική επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό, διότι αφορά προσωπικό που ήδη εργάζεται στα Πανεπιστήμια. -Δεν ανακόπτει την πορεία πρόσληψης άλλων επιστημόνων στα Α.Ε.Ι. Σε μία δημοκρατική και ευνομούμενη πολιτεία δεν μπορεί να υπάρχουν διδάσκοντες δύο ταχυτήτων στα Πανεπιστήμια, εφόσον κατέχουν τα ίδια προσόντα. Ευελπιστούμε ότι η παρούσα διαβούλευση θα οδηγήσει στις απαραίτητες βελτιώσεις, για το συγκεκριμένο θέμα, στο ν/σ.