Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Α’ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΡΑΚΗΣ (άρθρα 1-12)Σχόλιο του χρήστη Μαριαννα | 18 Φεβρουαρίου 2024, 09:29
Σχετικά με το Άρθρο 8: Σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Εργοθεραπείας (World Federation of Occupational Therapy, WFOT), η ειδικότητα της εργοθεραπείας ασχολείται και δουλεύει με άτομα κάθε ηλικίας και με κάθε είδους διαταραχή (νοητική, κινητική, συναισθηματική) η οποία παρεμποδίζει την εκτέλεση των καθημερινών δραστηριοτήτων που τα άτομα έχουν ανάγκη, επιθυμούν ή απαιτούνται να κάνουν στη ζωή τους. Ως εκ τούτου, η βασική εκπαίδευση των εργοθεραπευτών περιλαμβάνει ποικιλία μαθημάτων που άπτονται των θεμάτων υγείας (παθολογία, νευρολογία, ανατομία, παιδοψυχιατρική, πρώτες βοήθειες, ψυχολογία, κοινωνιολογία) του ρόλου της εργοθεραπείας σε αυτά (πχ. εργοθεραπεία σε παιδιά και εφήβους με αναπτυξιακές διαταραχές, εργοθεραπεία σε άτομα με νευρολογικές διαταραχές, ψυχοκοινωνική εργοθεραπεία) αλλά και του τρόπου που η εργοθεραπεία παρεμβαίνει (π.χ.η αξιολόγηση στην εργοθεραπεία, ειδικές θεραπευτικές τεχνικές στην εργοθεραπεία, η κλινική συλλογιστική στην εργοθεραπεία). Από την ίδρυση του επαγγέλματος της εργοθεραπείας, η επιστημονική αυτή ειδικότητα αποτελεί υγειονομική υπηρεσία, και η βασική της εκπαίδευση πραγματοποιείται σε σχολές επαγγελμάτων υγείας και πρόνοιας. Κατά συνέπεια το πεδίο και οι τομείς πρακτικής της εργοθεραπείας ουδεμία σχέση έχουν με το πεδίο και τους τομείς πρακτικής της φυσικής αγωγής και αθλητισμού. Ως εκ τούτου η βασική εκπαίδευση της επιστήμης της εργοθεραπείας δεν έχει ουδεμία θέση μέσα σε σχολή Φυσικής Αγωγή και Αθλητισμού. Μαριάννα Μοροζίνη Λέκτορας Εφαρμογών Τμήμα Εργοθεραπείας Πα.Δ.Α.