Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 156-171)Σχόλιο του χρήστη Εμμανουήλ Κουσλόγλου | 18 Φεβρουαρίου 2024, 10:04
Άρθρο 163. Οδοιπορικά έξοδα Συμβούλων Εκπαίδευσης, Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης στο πλαίσιο της διαδικασίας αξιολόγησης κατά τις διατάξεις του κεφαλαίου Γ’ του ν. 4823/2021 – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 9 Κεφαλαίου Α’ υποπαρ. Δ.9 παρ. Δ’ άρθρου 2 ν. 4336/2015 Στο άρθρο 9 του Κεφαλαίου Α’ της υποπαρ. Δ.9 της παρ. Δ’ του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 (Α’ 94), περί μετακινήσεων προσωπικού Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, προστίθεται παρ. 4 ως εξής: Να ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ως ακολούθως: «4. Στους Περιφερειακούς Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης, Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης και Σύμβουλους Εκπαίδευσης, που μετακινούνται για τις ανάγκες του έργου τους κατά τις διατάξεις του άρθρου 10 του ν. 4823/2021 (Α’ 136) αναγνωρίζονται η δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης του άρθρου 8, η δαπάνη διοδίων, σε περίπτωση χρησιμοποίησης ιδιωτικής χρήσης μεταφορικού μέσου ή το αντίτιμο των εισιτηρίων των χρησιμοποιούμενων μέσων μαζικής μεταφοράς. Στην εξαιρετική περίπτωση που δεν υπάρχει συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, επιτρέπεται (α) η χρήση μεταφορικού μέσου δημόσιας χρήσης (ταξί) ή (β) η μίσθωση αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης εφόσον το συνολικό κόστος της μίσθωσης αυτής είναι μικρότερο από το αντίστοιχο της χρήσης ταξί, γεγονός που αιτιολογείται στην εντολή μετακίνησης. Στην τελευταία περίπτωση αναγνωρίζεται το ποσό του κόστους μίσθωσης και η χιλιομετρική αποζημίωση.» ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ: Το έργο των Εποπτών και των Συμβούλων ΣΕ είναι πολλαπλό και πέρα από τον αξιολογικό τους ρόλο. Μάλιστα, η εμπλοκή τους στις Σχολικές Μονάδες όπου φέρουν την παιδαγωγική ή/και επιστημονική ευθύνη είναι μεγάλη και ζητείται πολύ συχνά από τη Διεύθυνση ή τους ίδιους του εκπαιδευτικούς των Σχολικών Μονάδων. Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων απαιτείται η δια ζώσης παρουσία για την επίλυση των σοβαρότατων ζητημάτων που κλήθηκαν να συνδράμουν στην επίλυσή τους. Μάλιστα, η παρουσία τους στις Σχολικές Μονάδες για διαφορετικούς λόγους διευκολύνει σημαντικά, έμμεσα βεβαίως, την ομαλή διαδικασία αξιολόγησης. Επίσης, αξίζει να επισημανθεί ότι σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 61, του Ν.4823/21, οι ΣΕ αξιολογούνται μεταξύ άλλων και από το εκπαιδευτικό προσωπικό παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης τους, ένας ακόμη λόγος που η δια ζώσης παρουσία του ΣΕ στις Σχολικές Μονάδες είναι απαραίτητος για την αξιοπιστία της διαδικασίας. Όλα τα παραπάνω είναι εξαιρετικά δύσκολα με το οικονομικό βάρος των μετακινήσεων και εντελώς αδύνατο στις εξαιρετικές περιπτώσεις έλλειψης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης. Άλλωστε, η κατοχή άδειας οδήγησης δεν αποτελεί προϋπόθεση για την ανάληψη της θέσης ενός ΣΕ ή Επόπτη και συνεπώς είναι προφανές ότι ο νόμος οφείλει να προβλέπει όλες τις περιπτώσεις δυνατοτήτων μετακίνησης που ο ίδιος θέτει ως υποχρεωτικές.