Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 156-171)Σχόλιο του χρήστη Ιάκωβος Μαστρογιάννης, Σ.Ε. ΠΕ11 Χανίων, μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Συμβούλων Εκπαίδευσης | 18 Φεβρουαρίου 2024, 14:29
Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, όπως ορίζεται από το άρθρο 10 του Ν.4823/2021, έχουν πολλαπλό έργο παιδαγωγικής, επιστημονικής και επιμορφωτικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων καθώς και αξιολογικό έργο. Σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιούν πολλές μετακινήσεις σε αποστάσεις που κυμαίνονται μεταξύ 50 χιλιομέτρων (όριο μετακινήσεων εντός έδρας) και 120 χιλιομέτρων που σύμφωνα με τον Ν.4336/2015 άρθρο 10 παρ.1, αποτελεί όριο για αναγνώριση εξόδων διανυκτέρευσης. Όταν όμως ο/η Σύμβουλος Εκπαίδευσης πρέπει μέσα σε μία ημέρα να μεταβεί σε ένα σχολείο που βρίσκεται εκτός κέντρου του Νομού που είναι διαφορετικός από την έδρα του Συμβούλου, δεν έχει το χρόνο να ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις του/της εάν δεν διανυκτερεύσει στον Νομό που ανήκει το σχολείο. Ενδεικτικά, παρατίθεται συγκεκριμένο προσωπικό παράδειγμα που αντίστοιχά του υπάρχουν πολλά και σε άλλες περιφέρειες. Έχοντας έδρα τα Χανιά και περιοχές ευθύνης τους νομούς Χανίων και Ρεθύμνου (Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), θα πρέπει –μόνο για την επιτέλεση του αξιολογικού μου έργου- να πραγματοποιήσω πολλαπλές αυθημερόν μετακινήσεις για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες του Ρεθύμνου σε δεκάδες τοποθεσίες που, απέχουν μεν κάτω από τα 120 χλμ. από την έδρα μου (άρα δεν δικαιούμαι διανυκτέρευση), αλλά απαιτείται πάνω από 1,5 ώρα (όπως Πάνορμο, Πέραμα, Αγ. Νικόλαος κ.ά.) έως και άνω των 2 ωρών οδήγησης (όπως Ζωνιανά, Ανώγεια, Λιβάδια κ.ά.) και εις διπλούν (δύο μετακινήσεις για κάθε εκπαιδευτικό). Η μετακίνηση επιβάλλει μετακίνηση με προσωπικό μέσο, μια και με ΚΤΕΛ δεν είναι δυνατή με τη συχνότητα των υπαρχόντων δρομολογίων (ειδικά όταν απαιτείται μετεπιβίβαση), ενώ η αποζημίωση από την υπηρεσία καλύπτει μόνο το αντίτιμο του ΚΤΕΛ, με αποτέλεσμα μεγάλη προσωπική οικονομική επιβάρυνση. Η δυνατότητα διανυκτέρευσης θα έδινε τη δυνατότητα διενέργειας πολλαπλών αξιολογήσεων με εξοικονόνηση κόπου, χρόνου, μετακινήσεων και εξόδων και για την υπηρεσία και για μένα τον ίδιο. Αντίστοιχη προσωπική οικονομική επιβάρυνση υφίσταται και για μικρότερες μετακινήσεις, ιδιαίτερα για τις πολυάριθμες κάτω των 50 χλμ. στο πλαίσιο των καθηκόντων μου ως Συμβούλου Εκπαίδευσης. Προτείνεται η επαναδιατύπωση του άρθρου 163, όπως παρακάτω: «4. Στους Περιφερειακούς Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης, Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης και Σύμβουλους Εκπαίδευσης, που μετακινούνται για παρατήρηση διδασκαλίας ή υποστηρικτικού προγράμματος στο πλαίσιο της διαδικασίας αξιολόγησης ή υποστήριξης σχολικών μονάδων παιδαγωγικής τους ευθύνης ή επιστημονικής καθοδήγησης εκπαιδευτικών ομάδας σχολείων κατά τις διατάξεις των άρθρων 73 έως 76 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), αναγνωρίζονται η δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης του άρθρου 8, η δαπάνη διοδίων, σε περίπτωση χρησιμοποίησης ιδιωτικής χρήσης μεταφορικού μέσου ή το αντίτιμο των εισιτηρίων των χρησιμοποιούμενων μέσων μαζικής μεταφοράς, τα έξοδα διανυκτέρευσης εφόσον η χιλιομετρική απόσταση της μετακίνησης είναι μεγαλύτερη από 50 χιλιόμετρα, λαμβάνει χώρα από Νομό σε Νομό και αιτιολογείται στην εντολή μετακίνησης.»