Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 156-171)Σχόλιο του χρήστη Χαράλαμπος Ζαραφίδης | 18 Φεβρουαρίου 2024, 15:22
Άρθρο 169 - Ίδρυση Κέντρων Καινοτομίας Προτείνουμε: Αύξηση σε 5 (τουλάχιστον) του αριθμού των εκπαιδευτικών της παιδαγωγικής ομάδας των Κέντρων Καινοτομίας. Η άποψή μας: Ο αριθμός των 3 εκπαιδευτικών που προτείνεται να στελεχώσουν ως παιδαγωγική ομάδα τα Κέντρα Καινοτομίας, κρίνεται ανεπαρκής για την πλήρη αξιοποίηση των εργαστηρίων, αν λάβουμε υπόψη μας ότι: 1. Σε κάθε εργαστηριακό χώρο απαιτείται η ταυτόχρονη παρουσία 2 (δύο) εκπαιδευτικών, για να υλοποιούνται τα εκπαιδευτικά σενάρια. Η παρουσία 2 εκπαιδευτικών/ανά εργαστήριο κρίνεται αυτονόητη και για λόγους ασφάλειας. Οι εργαστηριακοί χώροι απαιτούν αυξημένη εποπτεία λόγω της επικινδυνότητας του εξοπλισμού που αξιοποιούν (ηλεκτρικά εργαλεία, αιχμηρά αντικείμενα, υψηλές θερμοκρασίες στις 3D Εκτυπώσεις, Laser Cutters & Engravers κτό). Με δεδομένη την παραπάνω συνθήκη, τα Κέντρα Καινοτομίας θα υπολειτουργούν αν στελεχωθούν από 3 μόνο εκπαιδευτικούς, γιατί μόνο ένα εργαστήριο (από τα προβλεπόμενα) θα μπορεί να είναι ενεργό κάθε φορά. 2. Η παρουσία μόνο 3 εκπαιδευτικών στο Κέντρο Καινοτομίας (και η λειτουργία ενός εργαστηρίου κάθε φορά) θα επιβάλει τη διεξαγωγή των σχεδιαζόμενων hands on δραστηριοτήτων 27 παιδιών στον ίδιο χώρο, κάτι που θα δυσχεραίνει και θα υποβαθμίζει τη μαθησιακή διαδικασία/εμπειρία. Η αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών που στελεχώνουν τα Κέντρα Καινοτομίας θα επέτρεπε την παιδαγωγικά ορθότερη προσέγγιση δημιουργίας μικρότερων ομάδων που θα απασχολούνταν παράλληλα σε διαφορετικά εργαστήρια, κάτι που δεν θα είναι εφικτό με την παρουσία 3 μόνον εκπαιδευτικών στο Κέντρο. 3. Η παρουσία μόνο 3 εκπαιδευτικών (και η λειτουργία ενός εργαστηρίου κάθε φορά) δεν θα επιτρέψει τη φιλοξενία περισσότερων από 27 μαθητές, μαθήτριες/επίσκεψη (αντί για 50). Αυτό όμως θα είναι ασύμφορο οικονομικά για τους μαθητές που μετακινούνται από απομακρυσμένα σχολεία καθώς θα πρέπει να καλύψουν το κόστος ενός λεωφορείου. 4. Η παρουσία μόνο 3 εκπαιδευτικών κρίνεται ανεπαρκής, γιατί υπάρχει αυξημένη ανάγκη για εποπτεία / εφημερία κατά τη διάρκεια των επισκέψεων σε όλους τους εσωτερικούς και στους εξωτερικούς χώρους. 5. Η παρουσία μόνο 3 εκπαιδευτικών κρίνεται ανεπαρκής, γιατί ΑμεΑ και μικροί μαθητές/μαθήτριες χρειάζονται αυξημένη φροντίδα για την πρόσβαση στις τουαλέτες και ιδιαίτερη αντιμετώπιση τόσο κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων όσο και στα διαλείμματα. Η επαρκής στελέχωση των Κέντρων Καινοτομίας με τουλάχιστον 5 (πέντε) εκπαιδευτικούς θα συμβάλει καθοριστικά στην επίτευξη του σκοπού και των στόχων του εγχειρήματος. Αντίθετα με την υποστελέχωση των Κέντρων Καινοτομίας η επένδυση που επιχειρείται (παρεμβάσεις σε χώρους, εξοπλισμός, αναλώσιμα, ...) θα έχει πολύ μικρό αποτύπωμα στην εκπαιδευτική κοινότητα και τις τοπικές κοινωνίες.