Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη Σαββούλα Ν. | 18 Φεβρουαρίου 2024, 16:04
Επειδή το κύριο επιχείρημα όσων είναι κατά του νομοσχεδίου, λόγω αντισυνταγματικότητας και επικαλούνται το Άρθρο 16 του Συντάγματος, είπα να το ψάξω λίγο και έπεσα επάνω στην έρευνα Ευ. Βενιζέλου και Β. Σκουρή, οι οποίοι τάσσονται υπέρ της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης. Η άποψή τους είναι ότι το Άρθρο 16 προσκρούει στο ευρωπαϊκό δίκαιο, το οποίο υπερτερεί. Αντιγράφω ένα από τα οκτώ συμπεράσματα της έρευνας Ευ. Βενιζέλου και Β. Σκουρή: "Η γενική απαγόρευση ίδρυσης μη κρατικών ΑΕΙ που εισάγει το άρθρο 16 του ελληνικού Συντάγματος (χωρίς να διακρίνει μεταξύ ημεδαπών και αλλοδαπών φυσικών ή νομικών προσώπων) συνιστά σοβαρό περιορισμό της ελευθερίας εγκατάστασης και της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, όπως αυτές κατοχυρώνονται στα άρθρα 49 επ. της Συνθήκης για τη λειτουργία της ΕΕ (ΣΛΕΕ) ενώ την ίδια στιγμή παραβιάζει την ελευθερία ίδρυσης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (άρθρο 14 παρ. 3 του ΧΘΔ), την επιχειρηματική ελευθερία (άρθρο 16 του ΧΘΔ) και την ακαδημαϊκή ελευθερία (άρθρο 13 εδάφιο β΄ του ΧΘΔ)". Δηλαδή όταν από τη μια έχουμε αποφάσεις και ανακοινώσεις φοιτητικών συλλόγων και από την άλλη δυο από τους πιο ειδικούς που μπορούν να εκφέρουν γνώμη, δεν νομίζω ότι τίθεται κάποιο πραγματικό ζήτημα αντισυνταγματικότητας. Μονάχα ζήτημα ιδεοληψίας και τίποτε άλλο.