Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 37-126)Σχόλιο του χρήστη Π.Ο.Σ.Ε.Ε.ΔΙ.Π. Α.Ε.Ι. | 18 Φεβρουαρίου 2024, 16:50
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Π.Ο.Σ.Ε.Ε.ΔΙ.Π. Α.Ε.Ι. Η ίδρυση Ιδιωτικών ΑΕΙ στη χώρα μας έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με τον Καταστατικό Χάρτη της χώρας μας, το Σύνταγμα της Ελληνικής Δημοκρατίας, που ορίζει στο άρθρο 16 ότι α) τα ΑΕΙ είναι αποκλειστικά ΝΠΔΔ και β) απαγορεύει ρητά και σαφώς την ίδρυση ΑΕΙ από ιδιώτες. Το ν/σ έρχεται σε αντίθεση όχι μόνο με το γράμμα, αλλά και με το πνεύμα του Συντάγματος, το άρθρο 16 του οποίου γράφτηκε για στηρίξει την απρόσκοπτη και ισότιμη πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση για όλα τα παιδιά της χώρας μας. Τονίζουμε επίσης ότι το ενωσιακό και διεθνές δίκαιο απλώς δίνουν τη διακριτική ευχέρεια σε μία χώρα να ανοίξει την αγορά της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Η Ελλάδαμέσω του Συντάγματός της, έχει επιλέξει να μην ανοίξει αυτήν την αγορά. Το θέμα λοιπόν δεν είναι νομικό. Είναι καθαρά πολιτικό, ζήτημα πολιτικής επιλογής, που έχει γίνει από τον συνταγματικό νομοθέτη. Η ΠΟΣΕΕΔΙΠ τονίζει την άμεση και επιτακτική ανάγκη της ενίσχυσης της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες, με επαρκή χρηματοδότηση για υποδομές και ΜΟΝΙΜΟ, διδακτικό, διοικητικό, τεχνικό προσωπικό. Ειδικά για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, χαρακτήρα κατεπείγοντος έχει η γενναία ενίσχυση της Φοιτητικής Μέριμνας, ιδιαίτερα σε ότι αφορά την φοίτηση μακριά από τον τόπο κατοικίας, με υποτροφίες και εξασφάλιση αξιοπρεπούς στέγης και σίτισης. Δικαιολογίες οικονομικού χαρακτήρα («δεν υπάρχουν χρήματα») δεν χωρούν, όταν βλέπει κανείς τα τερατώδη ποσά που ξοδεύονται σε εξοπλιστικά. Η ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστήμιου παντού, είναι η καλύτερη επένδυση στην Εθνική Άμυνα, γιατί βοηθά ουσιαστικά στην ανάπτυξη και την οικονομική και πολιτιστική άνθιση , όχι μόνο των αστικών κέντρων, αλλά και της Περιφέρειας της χώρας. Επιπροσθέτως, με τα άρθρα 45, 46 και 48, όπου επιτρέπεται η μεταβίβαση βασικών αρμοδιοτήτων των ακαδημαϊκών συλλογικών οργάνων (Σύγκλητος, Κοσμητεία, Συνέλευση Τμήματος) στους Πρυτάνεις/Κοσμήτορες/Προέδρους αντίστοιχα, ουσιαστικά επιχειρείται η πλήρης αποδυνάμωση των Συλλογικών Οργάνων Διοίκησης, με συνέπεια την απάλειψη κάθε ασφαλιστικής δικλείδας που θα μπορούσε να διασφαλίσει η συλλογικότητα και δημοκρατικότητα των αποφάσεων. Η μεταβίβαση τόσων αρμοδιοτήτων στους Προεδρεύοντες των Συλλογικών Οργάνων Διοίκησης ισοδυναμεί επί της ουσίας με απευθείας ανάθεση. Μετά τις παρεμβάσεις προηγουμένων νομοθετημάτων εις βάρος της συλλογικής και δημοκρατικής αυτοδιοικητικής λειτουργίας των ΑΕΙ (που επιτάσσει το πνεύμα του Συντάγματος), τα συγκεκριμένα άρθρα επιβάλλουν ένα μοντέλο ολιγοπρόσωπης και αδιαφανούς διοίκησης, που ταιριάζει σε ιδιωτική εταιρεία, αλλά όχι σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. Καθίσταται δυστυχώς εμφανέστατο ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι η προώθηση της σταδιακής, αν όχι βίαιης απόσυρσης του κράτους από την Ανώτατη Εκπαίδευση, με ότι αρνητικό αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή της χώρας μας. Είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτά που διακηρύσσονται και καθιστούν το παρόν νομοσχέδιο ακόμη πιο απαράδεκτο και επικίνδυνο. Η ΠΟΣΕΕΔΙΠ θεωρώντας θεμελιώδη υποχρέωση την υπακοή στο Σύνταγμα, θεωρεί το παρόν ν/σ απαράδεκτο και καλεί την κυβέρνηση να μην προβεί στην κατάθεσή του στην Βουλή. εκ μέρους της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.ΔΙ.Π. Α.Ε.Ι. Δημήτρης Τσιπιανίτης Γεν. Γραμματέας