Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη Νίκος | 18 Φεβρουαρίου 2024, 16:49
Μόνο ως ειρωνία μπορεί να αντιμετωπιστεί η συσυσσωμάτωση του μέρους Δ για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια με το εντυπωσιακό σε τίτλο ερις Γ για τη δήθεν διευκόλυνση των κρατικών ΑΕΙ στη διοίκηση και εξωστρέφεια τους. Τα ιδιωτικά ιδρύματα, όπως προγραμματίζεται να αδειοδοτούνται και να λειτουργουν, δε θα λεχουν σχέση με την ουσία της επιστήμης, της έρευνας και της ανάπτυξης. Το μοντέλο που δήθεν υιοθετείται, το κυπριακό, ήδη έφθασε τα όρια του και σταμάτησαν να αδειοδοτούν νέα ιδιωτικά ιδρύματα.. γιατί άραγε; Και με τα νέα ιδρύματα στην Ελλάδα, τα ιδιωτικά, να έχουν δικαίωμα σε κρατικές επιδοτήσεις, για ποιά ιδιωτική τριτοβλαθμια εκπαίδευση μιλάμε; Την ίδια ώρα, το δημόσιο πανεπιστήμιο υποχρηματοδοτείται και υποστελεχώνεται. Συγχρόνως, δε βλέπω να υπάρχει κάποια μελέτη για τις πραγματικές συνέπειες αυτού του ανοίγματος. Άρα είναι ένα νομοσχέδιο στα τυφλά από επιστημονικής άποψης. Συγχρόνως, το προηγούμενο του νέου νόμου περί ΑΕΙ, του 2022, που πάλι έταζε ευελιξία για τα δημόσια ΑΕΙ, έφερε τα αντίθετα αποτελέσματα, με τα δυσκίνητα και αδιαφανή συμβούλια διοίκησης. Και πόσο οξύμωρο, η ίδια κυβέρνηση που με το περσινό ΠΔ85 ψαλίδιζε τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων δραματικών σχολών, ωδείων και χορού (ιδιωτικά κατά κύριο λόγο) τώρα δίνει ακαδημαϊκά δικαιώματα στα φαντεζί κολλέγια που είναι απλά σούπερ μάρκετ χαρτιών και δημοσίων σχέσεων. Με κανενα σοβαρό σχεδιασμό για την ένταξη των αποφοίτων τους σε πραγματικό επιστημονικό έργο και έρευνα. Και με κινδύνους, όταν ο ίδιος ο υφυπουργός παιδείας είπε ότι έτσι μπορεί να γίνει και ισλαμικό πανεπιστήμιο στη χώρα. Άντε, και σε τούρκικο στη Θράκη ή στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.