Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (άρθρα 13-36)Σχόλιο του χρήστη Λάμπρος Τσίκνας | 18 Φεβρουαρίου 2024, 17:32
Το Πανεπιστημιακό Κέντρο Ανάπτυξης Πιστοποίησης και Αξιολόγησης περιλαμβάνει ένα εύρος δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τις υφιστάμενες δομές που ονομάζονται στο Άρθρο 36. Σε ότι αφορά το ΕΕΥΕΜ, προτείνω μεταξύ των παραγράφων 4 και 5 να προστεθεί ακόμα μία που να προσθέτει τα παρακάτω: 5. Στο Κέντρο υλοποιούνται δράσεις που σχετίζονται με το εκπαιδευτικό υλικό και τις εκπαιδευτικές μεθοδολογίες και συγκεκριμένα με: α) τη δημιουργία (ανάπτυξη, παραγωγή, έκδοση), πρόσβαση και χρήση (ανάκτηση και διαμοίραση) και τη διατήρηση (αποθήκευση και αρχειοθέτηση, προσαρμογή σε περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών) εκπαιδευτικού περιεχομένου και υλικού (ψηφιακού και έντυπου) είτε συμβατικού είτε υλοποιημένου με τις μεθόδους της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης , β) την ανάπτυξη και εξέλιξη μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με την αξιοποίηση των σύγχρονων εκπαιδευτικών θεωριών, αλλά και των τεχνολογικών εξελίξεων που εξασφαλίζουν την αποδοτικότερη εφαρμογή του, γ) τη μελέτη και εφαρμογή εκπαιδευτικού σχεδιασμού (instructional design) σε προγράμματα σπουδών, σύντομα προγράμματα, προγράμματα επιμόρφωσης, σε Μαζικά ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα κ.α., δ) την αξιολόγηση εκπαιδευτικών μεθοδολογιών, τη μελέτη και έρευνα εκπαιδευτικών προδιαγραφών της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, την έρευνα και μελέτη προτύπων και μοντέλων εκπαιδευτικού σχεδιασμού, μεθοδολογιών και γενικών σχεδίων μάθησης, την έρευνα διαδικασιών μετατροπής των αρχών της μάθησης και της διδασκαλίας σε καθορισμένα σχέδια για εκπαιδευτικό υλικό, δραστηριότητες, πηγές πληροφορίας και αξιολόγησης, ε) τη συγγραφή προδιαγραφών εκπαιδευτικού υλικού, περιεχομένου και οδηγών καλών πρακτικών, τη δημιουργία επιμορφωτικού υλικού και την επιμόρφωση των συντελεστών ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού και τη δημιουργία Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων (ΑΕΠ, OER), στ) την αξιοποίηση και παραγωγή τεχνολογικών λύσεων λογισμικού και εφαρμογών Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαίδευση και τη διαχείριση δεδομένων, ζ) την παροχή πιστοποίησης της ποιότητας του παραγόμενου εκπαιδευτικού υλικού με βάση διεθνώς αποδεκτά πρότυπα, να διερευνά υφιστάμενα και νέα πρότυπα και να αξιολογεί τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού υλικού και λογισμικού που είναι κατάλληλο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενηλίκων. Λάμπρος Τσίκνας Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας