Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης Κ. | 18 Φεβρουαρίου 2024, 18:51
Η ανώτατη εκπαίδευση, συνεπώς και η επιστήμη και η έρευνα πρέπει να αποτελούν δημόσιο αγαθό κι όχι να εμπορευματοποιούνται. Με τα μη κρατικά πανεπιστήμια η έρευνα πόσο ανεξάρτητη κι αμερόληπτη θα είναι; Επιπλέον, ο τρόπος εισαγωγής στις πανεπιστημιακές σχολές πρέπει να γίνεται με βάση το γνωστικό και νοητικό υπόβαθρο των υποψηφίων. Εφόσον προτάσσουμε την Αριστεία, την επίδοση και την αξιολόγηση παντού, σε ευαίσθητες σχολές (ιατρική, πολυτεχνικές... ή και νομική κ.λπ..) γιατί να σπουδάζουν όσοι κατέχουν μόνο το 'οικονομικό κεφάλαιο' και με μια ελάχιστη βάση, χωρίς να έχουν κοπιάσει, χωρίς να έχουν διαγωνιστεί και χωρίς να έχουν αναπτύξει τον νου τους; Πόσο καλός θα είναι κάποιος επαγγελματίας που δεν εισάγεται σε σχολή με 19 μέσω των πανελλαδικών και με 9-10 τελικά σπουδάζει σε μη κρατικό(;) μπορεί να αντεπεξέλθει όντως ή απλώς θα αγοράσει τον τίτλο; Τι είδους επιστήμονες θέλουμε πλέον; Τα μη κρατικά ανώτατα ιδρύματα μπορούν να εγγυηθούν και να εξασφαλίσουν όλα αυτά;