Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Α’ Ψηφιακός εκσυγχρονισμός εκπαίδευσης, επίλυση θεμάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ρύθμιση ζητημάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (άρθρα 1-75)Σχόλιο του χρήστη Αντώνης | 11 Ιουλίου 2024, 00:26
Στο πλαίσιο του άρθρου 18 του νομοσχεδίου διαβούλευσης, που αφορά την απλούστευση των μεταθέσεων εκπαιδευτικών, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας την ανάγκη σαφούς ερμηνείας ως προς την εφαρμογή του στις περιπτώσεις εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία απόσπασης. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ρύθμιση οφείλει να καλύπτει και τους εκπαιδευτικούς που έχουν αποσπαστεί βάσει διατάξεων για νεοδιόριστους. Ενδεικτικά, εάν ένας εκπαιδευτικός διορίστηκε το 2021, έλαβε απόσπαση τα δύο πρώτα έτη με βάση την προτεραιότητα που δίνεται στους νεοδιόριστους και φέτος έλαβε απόσπαση με την κοινή μοριοδότηση, οφείλει να συμπεριληφθεί στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 18. Εάν τα δύο πρώτα χρόνια απόσπασης δεν προσμετρηθούν ως υπηρέτηση στην οργανική θέση για την ολοκλήρωση της διετίας, τότε οι εν λόγω εκπαιδευτικοί θα υποχρεωθούν να υπηρετήσουν κανονικά την προβλεπόμενη διετία, παρόλο που δεν εμπίπτουν πλέον στην κατηγορία των νεοδιόριστων. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να διατηρούν τα ίδια δικαιώματα με τους νεοδιόριστους που υπάγονται στην τροπολογία. Η εν λόγω ερμηνεία εναρμονίζεται με το πνεύμα της ρύθμισης, το οποίο αποσκοπεί στην απρόσκοπτη μετάθεση των "δύσκολων περιπτώσεων" κατά φθίνουσα σειρά, με ποσοστά άνω του 80% και 75% στη φάση της μετάθεσης, αντίστοιχα. Η σαφής διευκρίνιση στο νομοσχέδιο είναι απαραίτητη, ώστε να διασφαλιστεί η ισότιμη μεταχείριση όλων των εκπαιδευτικών, ανεξάρτητα από το αν έχουν ήδη λάβει απόσπαση. Η υιοθέτηση της προτεινόμενης ερμηνείας θα συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου της ρύθμισης, που είναι η δίκαιη αντιμετώπιση των " δύσκολων περιπτώσεων" στον εκπαιδευτικό κλάδο.