Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Α’ Ψηφιακός εκσυγχρονισμός εκπαίδευσης, επίλυση θεμάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ρύθμιση ζητημάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (άρθρα 1-75)Σχόλιο του χρήστη ΚΔ | 11 Ιουλίου 2024, 14:52
Άρθρο 38 Ανώτατο όριο αποδοχών μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 246 ν. 4957/2022 Η διαγραφή του δεύτερου εδαφίου «Στο εν λόγω όριο συμπεριλαμβάνονται πρόσθετες αμοιβές από τη συμμετοχή σε έργα/προγράμματα που χρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους, σύμφωνα με το άρθρο 230.» δεν είναι αρκετή καθώς ακόμη και έτσι υπάρχει ο κίνδυνος παρερμηνείας από τους ΕΛΚΕ των Πανεπιστημίων του λεκτικού «πάσης φύσεως αποδοχές και πρόσθετες αμοιβές» που παραμένει σε συνδυασμό με το ανώτατο όριο αποδοχών αλλά και την αναφορά στην παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4354/2015 (Α’ 176) καθώς και εκεί φαίνεται να εξαιρούνται μόνο τα διεθνή και ιδιωτικά ερευνητικά προγράμματα και όχι αυτά από εθνικούς πόρους. Για να είναι σαφές ότι εξαιρούνται τα προγράμματα και από εθνικούς πόρους καθώς αυτό είναι το σκεπτικό της τροποποίησης της παρ. 2 του άρθρου 246 ν. 4957/2022 με τη διαγραφή του δεύτερου εδαφίου, αυτή θα πρέπει να συνδυαστεί με ταυτόχρονη τροποποίησης της παρ. 3 του άρθρου 246 ν. 4957/2022 ώστε να προστεθεί ο όρος εθνικούς πόρους στις εξαιρέσεις. Επομένως προτείνετε η τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 246 ν. 4957/2022: Δεν εμπίπτουν στο ανώτατο όριο αποδοχών της παρ. 2 αμοιβές μελών Δ.Ε.Π. από τη συμμετοχή σε κάθε είδους προγράμματα των Ε.Λ.Κ.Ε. των Α.Ε.Ι. και των ερευνητικών και τεχνολογικών φορέων του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014 (Α’ 258), τα οποία χρηματοδοτούνται από εθνικούς, διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους, σύμφωνα με το άρθρο 230. Αλλιώς θα μπορούσε να μη διαγραφεί το δεύτερο εδάφιο στην παρ. 2 αλλά απλά να προστεθεί η λέξη δεν: «Στο εν λόγω όριο δεν συμπεριλαμβάνονται πρόσθετες αμοιβές από τη συμμετοχή σε έργα/προγράμματα που χρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους, σύμφωνα με το άρθρο 230.» Άρθρο 40 Μετακινήσεις μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 1 και 5 άρθρου 153 ν. 4957/2022 Η μείωση των ετών σε 7 από 10 είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο όπως αναφέρθηκε και σε προηγούμενο σχόλιο (http://www.opengov.gr/ypepth/?c=86080) καθώς και σε σχόλια επί διαβουλεύσεων προηγούμενων νομοσχεδίων π.χ. http://www.opengov.gr/ypepth/?c=84693 για το νομοσχέδιο «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων», προτείνεται και η τροποποίηση των προϋποθέσεων δ) και ε) της παρ. 1 του άρθρου 153 ν. 4957/2022 για τους κάτωθι λόγους: Με δεδομένη τη λεκτική διασπορά των γνωστικών αντικειμένων είναι απίθανο το γνωστικό αντικείμενο ενός αιτούντος μετακίνησης μέλους ΔΕΠ να συμπίπτει αυτολεξεί και να περιλαμβάνεται στο Μητρώο Γνωστικών Αντικειμένων του Τμήματος υποδοχής το οποίο μάλιστα είναι κλειδωμένο και δεν αναθεωρείται τακτικά ώστε να επιτρέπονται προσθήκες. Επομένως, βάσει της ισχύουσας προϋπόθεσης δ), η μετακίνηση μελών ΔΕΠ ουσιαστικά δεν επιτρέπεται πλέον, παρά μόνο για περιπτώσεις που μεταξύ των υπολοίπων προϋποθέσεων, τυγχάνει τα δύο Τμήματα (προέλευσης και υποδοχής) να έχουν πολύ γενικά γνωστικά αντικείμενα που να συμπίπτουν αυτολεξεί. Για τον ίδιο λόγο η προϋπόθεση ε) επιτρέπει μετακινήσεις μόνο όταν υπάρχουν πολύ γενικά γνωστικά αντικείμενα στα Τμήματα προέλευσης ώστε να υπηρετούν περισσότερα του ενός μέλη ΔΕΠ με ταυτόσημο λεκτικά γνωστικό αντικείμενο, γεγονός που συμβαίνει σπάνια. Επομένως τα Τμήματα και οι Κοσμητείες των δύο εμπλεκόμενων Πανεπιστημίων θα πρέπει να διαθέτουν πιο ελαστικά κριτήρια για την κρίση της συνάφειας των γνωστικών αντικειμένων ώστε να αποφασίζουν για τη μετακίνηση, όπως στην περίπτωση επιλογής μελών εκλεκτορικού σώματος σε διαδικασία εκλογής ή εξέλιξης και άρα το λεκτικό των δύο προϋποθέσεων δ) και ε) πρέπει να αλλάξει και να προστεθεί ο όρος συνάφειας, ενώ θα πρέπει να προβλέπεται ότι η μετακίνηση ολοκληρώνεται με την υπαγωγή του μετακινούμενου μέλους ΔΕΠ στο ίδιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο που περιλαμβάνεται στο Μητρώο Γνωστικών Αντικειμένων του Τμήματος υποδοχής. Συνεπώς προτείνεται η τροποποίηση των προϋποθέσεων δ) και ε) και η προσθήκη εδαφίου στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου: «1. Μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) οποιασδήποτε βαθμίδας δύνανται να αιτούνται τη μετακίνησή τους προς Τμήμα του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι., αν πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις: α) έχουν συμπληρώσει επτά (7) έτη συνεχούς και αδιάλειπτης υπηρεσίας στο Τμήμα στο οποίο υπηρετούν (Τμήμα προέλευσης), β) δεν έχουν λάβει άλλη μετακίνηση εντός των τελευταίων επτά (7) ετών, γ) το Τμήμα προς το οποίο επιθυμούν να μετακινηθούν (Τμήμα υποδοχής) εδρεύει εκτός της Περιφέρειας Αττικής ή της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, δ) το ίδιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο περιλαμβάνεται στο Μητρώο Γνωστικών Αντικειμένων του Τμήματος υποδοχής, ε) στη Σχολή όπου εντάσσεται το Τμήμα προέλευσης υπηρετεί κατ’ ελάχιστον ένα (1) μέλος Δ.Ε.Π. με το ίδιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο με αυτό του αιτούντος τη μετακίνηση. Η περ. γ) δεν ισχύει για τα μέλη Δ.Ε.Π. που ήδη υπηρετούν σε Τμήματα Α.Ε.Ι. που εδρεύουν στην Περιφέρεια Αττικής ή την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Αρμόδιο για τον έλεγχο της πλήρωσης των προϋποθέσεων των περ. α), β), γ) και ε) είναι το Τμήμα προέλευσης, ενώ για την πλήρωση της προϋπόθεσης της περ. δ) το Τμήμα υποδοχής. Η μετακίνηση ολοκληρώνεται με την υπαγωγή του μετακινούμενου μέλους ΔΕΠ στο ίδιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο που περιλαμβάνεται στο Μητρώο Γνωστικών Αντικειμένων του Τμήματος υποδοχής.».