• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΕΤΡΟΣ ΜΟΣΧΟΒΙΤΗΣ' | 12 Ιουλίου 2024, 07:14

    Άρθρο 17: Λέει το σχέδιο νόμου: "Κατά τη διαδικασία προσλήψεων εκπαιδευτικών στην κατηγορία της γενικής εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής, οι προσλήψεις στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. έχουν προτεραιότητα σε σχέση με τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες. Με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., μετά από εισήγηση των οικείων ΕΠ.Ε.Σ., προσδιορίζονται οι λειτουργικές ανάγκες των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. ανά κλάδο, ειδικότητα, βαθμίδα εκπαίδευσης σε προσωρινούς αναπληρωτές, πλήρους και μειωμένου ωραρίου, οι οποίες καταχωρούνται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης." Και ποιος μου λέει εμένα ότι αυτό θα γίνεται και θα προλαβαίνουν Δ.Ε.Π.Π.Σ. και αντίστοιχα οικεία ΕΠ.Ε.Σ. την πρώτη (α΄) φάση αναπληρωτών Σεπτεμβρίου άρα και τους αναπληρωτές με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα, αφού με την ισχύουσα μοριοδότηση ΑΣΕΠ κατοχή διδακτορικού = 40 μόρια, αφού θα πρέπει να γίνει και Σύλλογος διδασκόντων την 1η Σεπτεμβρίου για να οριστούν ποιοι θα κάνουν ομίλους, ώστε να δικαιούνται ελάφρυνση ωρών (2ωρο), και έτσι να δοθούν οι ώρες αυτές σε αναπληρωτές, μετά από μια συνολική και γενική ενιαία εικόνα; Άρα ενώ θα πρέπει να εξυπηρετούνται τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για να καλύπτονται από αναπληρωτές, δεν θα καλύπτονται από τους πρώτους του πίνακα του ΑΣΕΠ, αλλά από ό,τι έχει μείνει από αναπληρωτές, αν οι ανάγκες τους δηλώνονται αργά από Δ.Ε.Π.Π.Σ. και ΕΠ.Ε.Σ. μετά την πρώτη (α΄) φάση αναπληρωτών και επομένως τα σχολεία αυτά παίρνουν αναπληρωτές στη δεύτερη (β΄) φάση αναπληρωτών. Αυτό άλλωστε γινόταν και μέχρι τώρα που αργούσαν να συνεδριάσουν οι ΕΠΕΣ και όλα τα κενά των σχολείων αυτών από τις τοποθετήσεις των ΠΥΣΔΕ ή ΠΥΣΠΕ, έβγαιναν στη δεύτερη (β΄) φάση αναπληρωτών και όχι στην πρώτη (α΄) φάση αναπληρωτών. Συνεπώς σύμφωνα με την εισηγήτική έκθεση της κυρίας Λαμπρινής Παπατσίμπα που έγινε μετά από πρόταση του κυρίου Σπύρου Γλένη (προέδρου ΕΛΜΕ Προτύπων) (αυτοί σας το πρότειναν με έκθεση να γίνει νόμος και εσείς αποδεχθήκατε την εισηγητική τους έκθεση, χωρίς να αναλογιστείτε τις δυσλειτουργίες του συστήματος και την απουσία πολλών προτύπων και πειραματικών σχολείων στην ίδια ΔΔΕ ή ΠΔΕ, ώστε να είναι και αρκετά τα λειτουργικά τους κενά) δεν έφταιγαν τα ΠΥΣΔΕ ή τα ΠΥΣΠΕ για την μη κάλυψη των λειτουργικών κενών των Προτύπων και των Πειραματικών από την α΄ φάση αναπληρωτών (αρχές Σεπτεμβρίου), αλλά τα ίδια τα ΕΠΕΣ αφενός και αφετέρου και το γεγονός ότι στις διευθύνσεις δεν καλύπτονταν όλα τα κενά που ζητούσαν από το ΥΠΑΙΘ, λόγω έλλειψης πιστώσεων. Τι θα αλλάξει τώρα ώστε τα σχολεία αυτά να καλυφθούν σε αναπληρωτές από την 1η Σεπτεμβρίου, αν τα ίδια τα σχολεία και οι διευθυντές τους δηλώσουν τα κενά μετά την 1η Σεπτεμβρίου (άρα δεν προλάβουν την α΄ φάση αναπληρωτών), για να πετύχουν τους δικούς τους "αναπληρωτές" στον πίνακα και αφού τους ενημερώσουν να περιμένουν, ώστε να μην δηλώσουν την ευρύτερη περιοχή της Δευτεροβάθμιας ή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού δεν θα υπάρχουν δηλωμένα από 1η Σεπτεμβρίου (δεν θα έχει γίνει Σύλλογος Διδασκόντων ή δεν θα προλάβουν να κάνουν) τα κενά τα λειτουργικά των Προτύπων και Πειραματικών, για να τρέξουν στο σύστημα; Ύστερα πώς εγώ ως αναπληρωτής θα γνωρίζω ότι στο τάδε Πρότυπο ή στο δείνα Πειραματικό Σχολείο υπάρχει λειτουργικό κενό για να το δηλώσω ξεχωριστά στην πλατφόρμα του ΟΠΣΥΔ; Θα βγαίνει ανακοίνωση; Θα μυρίζω τα νύχια μου ή θα παίρνω τηλέφωνο την 1η Σεπτεμβρίου εκ των υστέρων (μετά τη δήλωση αναπληρωτών του Αυγούστου) τον εκάστοτε διευθυντή / την εκάστοτε διευθύντρια να μου το πει; Και θα μου το λεει; Θα το μαντεύω; Πότε; μετά τη δήλωση αναπλήρωτών του Αυγούστου; Ή θα το ξέρουν μόνο οι δικοί τους αναπληρωτές για να το βάλουν και να περιμένουν να προσληφθούν, όταν και όποτε τρέξει η ροή (ακόμα και Οκτώβριο, όπως καλύφθηκαν τώρα), για να το πετύχουν; Αποσύρετε τώρα την ξεχωριστή δήλωση προτύπων και πειραματικών σχολείων και εντάξτε τα ξανά στα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ ως προς την κάλυψη τους, ως ίσχυε παλαιότερα και είχε κάνει με νόμο της η προηγούμενη Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, η κυρία Κεραμέως. Ύστερα αν ένα Πρότυπο ή Πειραματικό έχει 5 ή 10 ώρες ποιος αναπληρωτής θα δεχθεί να μένει δεσμευμένος για όλη τη σχολική χρονιά με 5 ή 10 ώρες και θα θέλει να μην αναβαθμιστεί σε πλήρους ωραρίου την ίδια χρονιά; Διοτι με αυτό που προτείνεται αυτό θα γίνει. Αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου θα μένουν εγκλωβισμένοι σε αυτό και δεν θα μπορούν να αναβαθμιστούν, όπως τώρα γίνεται με τα Εκκλησιαστικά Σχολεία. Προσωπικά επειδή ενδιαφέρομαι για συγκεκριμένο Πρότυπο Σχολείο αν και εφόσον δω συνάδελφο μετά την εφαρμογή του νόμου, αν ψηφιστεί, εφόσον είναι κάτω από εμένα στον Πίνακα του ΑΣΕΠ για πρόσληψη αναπληρωτών να πηγαίνει αυτός στο σχολείο που θέλω και εγώ, να καταλήγω σε μια δεύτερη μου επιλογή θα ασκήσω κάθε νόμιμο μου δικαίωμα προς το ΥΠΑΙΘ (εξώδικός πρόσκληση και κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς). Επαναλαμβάνω: Αποσύρετε τώρα την ξεχωριστή δήλωση προτύπων και πειραματικών σχολείων και εντάξτε τα ξανά στα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ ως προς την κάλυψη τους, ως ίσχυε παλαιότερα και είχε κάνει με νόμο της η προηγούμενη Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, η κυρία Κεραμέως. Η ίδια κυβέρνηση είστε και όχι άλλη από την προηγούμενη. Το κράτος οφείλει να έχει ενότητα και σταθερότητα στους νόμους και όχι να γίνονται αλλαγές από τον ένα υπουργό στον άλλο κατά το δοκούν της εισηγήσεως της κάθε κυρίας και του κάθε κυρίου που δεν ξέρω ακριβώς τι συμφέροντα έχουν. Με τιμή, Πέτρος Μοσχοβίτης