Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ – ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ –ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 90-107)Σχόλιο του χρήστη Π.Ο.Σ.Ε.Ε.ΔΙ.Π. ΑΕΙ | 12 Ιουλίου 2024, 12:44
ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ Η φυσιογνωμία του κλάδου Ε.ΔΙ.Π. όπως έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει ριζικά και απέχει σημαντικά από τα τυπικά προσόντα και τις συμβατικές υποχρεώσεις που περιγράφονταν από τον Ν.4386/2016. Είναι γεγονός ότι οι δραματικές περικοπές κονδυλίων για προσλήψεις νέου προσωπικού συνδυαστικά με τις συνταξιοδοτήσεις έχει οδηγήσει σε σημαντική συρρίκνωση του κλάδου μελών ΔΕΠ στα ΑΕΙ πανελλαδικά. Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία τα μέλη Ε.Ε.Π./Ε.ΔΙ.Π, αποτελώντας προσωπικό υψηλών επιστημονικών και ακαδημαϊκών προσόντων, υποστηρίζουν ένα σημαντικό μέρος των αναγκών που έχουν προκύψει στο Πανεπιστήμιο επιτελώντας πολύπλευρο διδακτικό (αυτοδύναμo ή συν-διδασκαλία σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών), ερευνητικό (επίβλεψη προπτυχιακών και μεταπτυχιακών διπλωματικών εργασιών, επίβλεψη διδακτορικών διατριβών) και κλινικοεργαστηριακό έργο (σε Πανεπιστημιακές Κλινικές και Εργαστήρια Νοσοκομείων) σε αναλογία με τα μέλη ΔΕΠ. Τα τελευταία χρόνια το θέμα της ακαδημαϊκής εξέλιξης των μελών Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. που είναι κάτοχοι διδακτορικού έχει απασχολήσει ιδιαίτερα την Ομοσπονδία και έχει συζητηθεί ευρύτατα στην Πανεπιστημιακή κοινότητα ως ένα δίκαιο αίτημα που συνάδει με την ουσία του προσφερόμενου έργου, τη σύνδεσή του με τις υφιστάμενες ανάγκες και με το δεδομένο ότι στη συντριπτική πλειοψηφία τους τα μέλη Ε.Ε.Π./Ε.ΔΙ.Π. διαθέτουν υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα, τα οποία τυπικά θα τους επέτρεπαν να διεκδικήσουν εξέλιξη τουλάχιστον στην εισαγωγική βαθμίδα των μελών ΔΕΠ. Με σεβασμό στο δημόσιο διάλογο και τις ενστάσεις που έχουν κατά καιρούς διατυπωθεί, ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ άμεση Νομοθετική Ρύθμιση, η οποία να προβλέπει ότι: «Τα υπηρετούντα μέλη Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Ε.Π., που διαθέτουν τα απαιτούμενα ακαδημαϊκά προσόντα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, δύνανται να ενταχθούν, με βάση το γνωστικό τους αντικείμενο, σε μόνιμη προσωποπαγή θέση εισαγωγικής βαθμίδας ΔΕΠ (Λέκτορα ή Επίκουρου), μετά από κρίση. Σε περίπτωση θετικής κρίσης το υπηρεσιακό καθεστώς και οι δυνατότητες περαιτέρω εξέλιξης των ενταχθέντων καθορίζονται από τα ισχύοντα για τα υπηρετούντα μόνιμα με προσωποπαγή θέση μέλη ΔΕΠ εισαγωγικής βαθμίδας (Λέκτορες ή Επίκουροι). Σε περίπτωση αρνητικής κρίσης, η/ο υποψήφια/ος διατηρεί τη θέση την οποία κατείχε, δύναται δε να υποβάλλει εκ νέου αίτηση σε προσωποπαγή θέση ως άνω μετά την παρέλευση τουλάχιστον 2 ετών από την προηγούμενη αρνητική κρίση.»