Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Α’ Ψηφιακός εκσυγχρονισμός εκπαίδευσης, επίλυση θεμάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ρύθμιση ζητημάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (άρθρα 1-75)Σχόλιο του χρήστη ΜΑΡΙΑ Μ. | 12 Ιουλίου 2024, 13:39
AΡΘΡΟ 35 Σε όλες τις χώρες της ΕΕ υπάρχει ο διαχωρισμός μεταξύ Universities και Universities of Applied Sciences (ΑΕΙ - ΤΕΙ). Παραδείγματα: Στην Ολλανδία υπάρχουν τα 18 ερευνητικά (ΑΕΙ) και 43 εφαρμοσμένων επιστημών (ΤΕΙ). Στην Γερμανία τα αντίστοιχα Universitat και τα Fachochshule. Είμαστε η μοναδική χώρα πλέον χωρίς ΤΕΙ, σχολές με ειδικότητες εφαρμοσμένων πρακτικών σπουδών. Περισσότερο δε, προορίζεται η ισοτιμία των ανωτάτων ΑΕΙ με τα πρώην ΤΕΙ που ουδεμία σχέση είχαν τόσο σε περιεχόμενο διδασκόμενων μαθημάτων, κατάρτισης και εργαστηρίων, γεγονός που υποτιμά τους φοιτητές των ΑΕΙ, τόσο στην εκπαίδευσή τους, στις γνώσεις τους και στα επαγγελματικά δικαιώματα που δικαίως διέφεραν από αυτά των αποφοίτων των ΤΕΙ. Έχει αντιγραφεί το πρόγραμμα των ΑΕΙ όσο αφορά την ονομασία των μαθημάτων, όμως το περιεχόμενο και ο βαθμός δυσκολίας είναι ακριβώς ο ίδιος όπως των ΑΕΙ, ώστε να αποκτούν υπογραφή και ευθύνη σε έργα και τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα; Η' οι παλαιότεροι απόφοιτοι των ΤΕΙ, αποφασίστηκε κατά το δοκούν από τα ίδια τα ιδρύματα η παρακολούθηση κάποιων μαθημάτων για να αποκτήσουν τα δικαιώματα όταν τα υπόλοιπα μαθήματα των 3 ετών ως ΤΕΙ δεν ανταποκρίνονταν στα αντίστοιχα των ΑΕΙ; Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ είχαν συγκεκριμένα δικαιώματα υπογραφής και σε καμία περίπτωση τα ίδια με τα ΑΕΙ Ισοτιμία λοιπόν προς τα κάτω για τους αποφοίτους των ΑΕΙ; Είναι δίκαιο και λογικό; Για τον απόφοιτο που είχε εισαχθεί σε ΑΝΩΤΑΤΟ ίδρυμα με άνω των 17.000 μορίων με δυσκολία μαθημάτων με εκείνον που είχε εισαχθεί με 10.000 σε αντίστοιχο ΤΕΙ που θα ισοτιμηθεί με το παραπάνω και διαφορετική ύλη μαθημάτων; Εξασφαλίζεται η ίδια ύλη, τα ίδια συγγράμματα σε βαθμό δυσκολίας των νέων 5ετών πρώην ΤΕΙ με τα ΑΕΙ (ΕΜΠ, ΑΠΘ, Π. Πατρών, Βόλου...) ώστε να έχουν ίδια δικαιώματα υπογραφών; Προς τι αυτή η αδικία; Μήπως για να χρυσώσετε το χάπι για την έλευση των ιδιωτικών, οπότε ας καταστρέψουμε και τα δημόσια;