Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Α’ Ψηφιακός εκσυγχρονισμός εκπαίδευσης, επίλυση θεμάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ρύθμιση ζητημάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (άρθρα 1-75)Σχόλιο του χρήστη Αριστείδης Παλιούρας | 12 Ιουλίου 2024, 15:45
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Άρθρο 23 Τα Ε.Κ. αποτελούν την καρδιά της Επαγγελιματική Εκπαίδευσης και πρέπει να στηριχθούν με όλους τους δυνατούς τρόπους. Η κατάργηση των Υπεύθυνων Τομέων αποτελεί πλήγμα για τα Εργαστηριακά Κέντρα και βρίσκεται σε κίνδυνο η ομαλή λειτουργία τους από το σχολικό έτος 2025-2026. Όπως και στο προηγούμενο νομικό πλαίσιο (πριν τον νόμο 5082/2024) προβλέπονταν να υπάρχουν Υπεύθυνοι Εργαστηρίων για όλα τα Εργαστήρια, αυτό δεν ήταν εφικτό για διάφορους λόγους και το κενό αυτό κάλυπταν οι Υπεύθυνοι των Τομέων. Με την κατάργηση των Υπεύθυνων Τομέων θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο κενό στη λειτουργία των ΕΚ, ιδιαίτερα για αυτά που δεν συστεγάζονται με τα ΕΠΑΛ και λειτουργούν σε 2 ή περισσότερες βάρδιες. Για την ομαλή λειτουργία των Ε.Κ. προτείνουμε τα παρακάτω: – Να ορίζεται ο Υπεύθυνος Εργαστηρίου με θητεία (τουλάχιστον δύο σχολικά έτη για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς και ένα διδακτικό για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς). – Να είναι υποχρεωτική η Διάθεση εκπαιδευτικών από τα συνεργαζόμενα ΕΠΑ.Λ. προς τα Ε.Κ. και να λαμβάνεται μέριμνα ώστε να ορίζεται ένας εκπαιδευτικός ως Υπεύθυνος Εργαστηρίου σε κάθε κύκλο λειτουργίας (πρωινό – εσπερινό), όπως άλλωστε ορίζει ο νέος νόμος. Η διάθεση να μην εμποδίζει τη διδασκαλία θεωρητικών μαθημάτων ώστε να είναι σύμφωνη με το πνεύμα του νέου νόμου. – Να υπάρχει μείωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου κατά 3 ώρες, ανεξάρτητα με τα χρόνια υπηρεσίας σε κάθε περίπτωση. Να καταργηθεί το κατώτατο όριο των 18 ωρών στην μείωση του ωραρίου. – Να είναι υποχρεωτική η παρουσία του Υπεύθυνου Εργαστηρίου σε όλη τη διάρκεια ενός κύκλου λειτουργίας του Ε.Κ. – Να προσφέρει αποκλειστικά τις υπηρεσίες του στο Ε.Κ. ώστε να ανταπεξέρχεται στα καθήκοντά του στις διαδικασίες συντήρησης – επισκευής – αναβάθμισης – απογραφής κ.α. του Εργαστηρίου που λαμβάνουν χώρα μετά τη λήξη του διδακτικού έτους. – Να πραγματοποιεί τις θερινές εφημερίες των Ε.Κ. – Να έχει αρμοδιότητα διοικητικής κάλυψης του ωραρίου λειτουργίας των Ε.Κ. για την εργαστηριακή εξυπηρέτηση των ΣΑΕΚ/ΕΣΚ/Τάξης Μαθητείας ΕΠΑ.Λ. στο μέρος που δεν συμπίπτει με το ωράριο των ΕΠΑ.Λ. – Να διασφαλιστεί ότι κάθε εργαστήριο θα έχει υποχρεωτικά Υπεύθυνο Εργαστηρίου, διαφορετικά θα καταρρεύσουν τα Εργαστηριακά Κέντρα. -Τα όργανα Διοίκησης του ΕΚ θα μπορεί να αξιολογούν και να επιβάλουν ποινές για ανάρμοστη συμπεριφορά στους/στις μαθητές/τριες. Αν η διοίκηση του ΕΚ δεν θα μπορεί να έχει παιδαγωγικό ρόλο και να επιβάλει ποινές, κυρίως στα ΕΚ που δεν συστεγάζονται με τα ΕΠΑΛ, είναι αυτονόητο ότι δεν θα την λαμβάνει κανένας σοβαρά υπόψη. Απλά θα έχει διακοσμητικό – διεκπεραιωτικό ρόλο και θα καταρρεύσουν τα εργαστήρια. Αριστείδης Παλιούρας Διευθυντής του 3ου Ε.Κ. Ανατολικής Αττικής (Ραφήνας)