Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Α’ Ψηφιακός εκσυγχρονισμός εκπαίδευσης, επίλυση θεμάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ρύθμιση ζητημάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (άρθρα 1-75)Σχόλιο του χρήστη Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. (ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ) | 12 Ιουλίου 2024, 20:54
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 23 - Εργαστηριακά κέντρα Επαγγελματικών Λυκείων–Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 6Ζ ν. 4186/2013 Όσον αφορά το άρθρο 23 παρ.2, που αφορά τους Υπεύθυνους εργαστηρίων, σημειώνουμε ότι: Τόσο ο νόμος 5082/2024 όσο και το παρόν άρθρο οφείλουν να οριοθετήσουν με σαφήνεια: 1) το ρόλο των Ε.Κ., είτε ως σχολικές μονάδες παροχής εκπαίδευσης είτε ως υποδομή χωρίς αρμοδιότητα στην μαθησιακή λειτουργία, 2) τη διαδικασία για την ομαλή και δίκαιη διάθεση των Υπευθύνων Εργαστηρίων στα Ε.Κ., 3) το ακριβές εργασιακό και διδακτικό ωράριο των Υπευθύνων Εργαστηρίων καθώς και τα εξωδιδακτικά τους καθήκοντα, 4) τη σχολική μονάδα που θα αναθέτει μαθήματα στον Υπεύθυνο Εργαστηρίου, διασφαλίζοντας ευελιξία και αποτελεσματική κάλυψη του διδακτικού του ωραρίου. 5) την υπηρεσιακή σχέση του Υπεύθυνου Εργαστηρίου με τον Διευθυντή του Ε.Κ. και του ΕΠΑ.Λ., διασφαλίζοντας με σαφήνεια την αρμονική συνεργασία. Επιπλέον τονίζουμε: Λόγω των αυξημένων αρμοδιοτήτων που φέρνει ο νόμος 5082/2024 στους Υπευθύνους Εργαστηρίων, καθίσταται επιτακτική η παροχή ισχυρών κινήτρων στους εκπαιδευτικούς, ώστε να ενθαρρυνθούν να αναλάβουν τις θέσεις αυτές. Προτεινόμενα κίνητρα: 1. Επίδομα θέσης ευθύνης: Ισάξιο με αυτό των Υπευθύνων Τομέα, αναγνωρίζοντας τον αυξημένο φόρτο εργασίας και τις απαιτήσεις της θέσης. 2. Μείωση του διδακτικού ωραρίου του Υπεύθυνου Εργαστηρίου: κατά τέσσερεις (4) ώρες εβδομαδιαίως, ανεξαρτήτως του υποχρεωτικού τους ωραρίου, προσφέροντας χρόνο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του Υπευθύνου Εργαστηρίου. Ως Υπεύθυνος Εργαστηρίου των Ε.Κ. προτείνεται από τους Διευθυντές του Ε.Κ. και του ΕΠΑ.Λ. ο εκπαιδευτικός που διδάσκει το εργαστηριακό μάθημα στο συγκεκριμένο εργαστήριο. Ελλείψει ενδιαφέροντος, προτείνεται εκπαιδευτικός που διδάσκει συναφές εργαστηριακό μάθημα. Ελλείψει ενδιαφέροντος, προτείνεται εκπαιδευτικός της ίδιας ή άλλης ειδικότητας του ΕΠΑ.Λ.. Σε ότι αφορά τα Σχολικά Εργαστήρια των ΕΠΑ.Λ., Πολλοί διευθυντές των ΕΠΑ.Λ. γενικών και όχι τεχνικών ειδικοτήτων (π.χ. Θεολόγοι) λόγω ειδικότητας αδυνατούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντα του Υπεύθυνου Σχολικού Εργαστηρίου, προτείνουμε: Ως Υπεύθυνος Εργαστηρίου στα Σχολικά Εργαστήρια των ΕΠΑ.Λ. να ορίζεται εκπαιδευτικός του ΕΠΑ.Λ.. Ο εκπαιδευτικός αυτός θα τελεί υπό την γενική εποπτεία του διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. διασφαλίζοντας έτσι την ομαλή λειτουργία του εργαστηρίου. Ως Υπεύθυνος Εργαστηρίου στα Σχολικά Εργαστήρια των ΕΠΑ.Λ. προτείνεται από τον Διευθυντή ΕΠΑ.Λ. ο εκπαιδευτικός που διδάσκει το εργαστηριακό μάθημα στο συγκεκριμένο εργαστήριο. Ελλείψει ενδιαφέροντος, προτείνεται εκπαιδευτικός που διδάσκει συναφές εργαστηριακό μάθημα. Ελλείψει ενδιαφέροντος, προτείνεται εκπαιδευτικός της ίδιας ή άλλης ειδικότητας του ΕΠΑ.Λ..