Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Α’ Ψηφιακός εκσυγχρονισμός εκπαίδευσης, επίλυση θεμάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ρύθμιση ζητημάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (άρθρα 1-75)Σχόλιο του χρήστη Μ.Μ Π.Μ Μ.Α | 13 Ιουλίου 2024, 11:15
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Άρθρο 23 Συμφωνούμε απόλυτα με τα παρακάτω: 1. Και οι προηγούμενοι του 5082/2024 νόμοι προέβλεπαν υπευθύνους εργαστηρίου σε κάθε εργαστήριο! Στην πράξη όμως τι γινόταν;;; ΛΙΓΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΕΙΧΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΤΑ ΧΡΕΩΝΟΝΤΟΥΣΑΝ ΟΙ ΤΟΜΕΑΡΧΕΣ!!! Τώρα χωρίς τομεάρχες ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ;;;; 2. ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΗΝ ΕΧΕΙ;;; Τις παραλαβές, την καταγραφή, τις καταστροφές ποιος θα τις κάνει;;; Ο Κάθε Τομεάρχης είχε υπό την ευθύνη του 5+ εργαστήρια. ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Ο Δ/ΝΤΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠ/ΝΤΕΣ (ο ένας πρωινός και ό άλλος εσπερινός με 14-16 ώρες μάθημα) ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ 2Ο+ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΤΟΜΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ; ΠΩΣ ΘΑ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ (ΜΟΝΙΜΟΣ, ΒΡΑΧΕΙΑΣ) ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ;ΕΑΝ Ο ΤΟΜΕΡΑΧΗΣ (που είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Στέλεχος – με μείωση ωραρίου και επίδομα που και αυτός έχει 14-16 ώρες μάθημα) ΔΕΝ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ ΣΤΟ ΕΚ το θέμα της εργαστηριακής εκπαίδευσης είναι τελειωμένο!!! Και θα συμπαρασύρει και όλη την πολύπαθη Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση!Ο ΑΝΑ ΤΟΜΕΑ ΤΟΜΕΑΡΧΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ Ε.Κ.ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ!!! ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ ΛΟΓΙΚΗΣ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΜΕΑΡΧΩΝ ΑΠΟ ΤΑ Ε.Κ.!!!! 3. Οι υπ. εργαστηρίων έγιναν τώρα όργανα διοίκησης, με ποιες όμως αρμοδιότητες και ευθύνες ως προς τον εργαστηριακό εξοπλισμό; Σύμφωνα με τον νόμο » Ο Υπεύθυνος εργαστηρίου είναι αρμόδιος για τη λειτουργία και συντήρηση του εξοπλισμού, την οργάνωση του εργαστηρίου και την υποβολή προτάσεων για τη συμπλήρωση ή την αντικατάσταση του εξοπλισμού». Μόνο για την λειτουργία και συντήρηση του εξοπλισμού, καμία χρέωση και ουσιαστική ευθύνη. Θα υποβάλει προτάσεις προς τον Δ/ντη ΕΚ ο οποίος θα πρέπει να ασχοληθεί με όλα. Επίσης θα πρέπει να οριστούν και Υπ. εργαστηρίων για όλες τις βάρδιες σύμφωνα με τον νέο νόμο πρέπει»…να καλύπτονται ο πρωινός, ο απογευματινός και ο εσπερινός κύκλος ημερήσιας λειτουργίας των εργαστηρίων.» Με ιδιαίτερη απορία και έκπληξη διαβάζουμε σχόλια συναδέλφων στα οποία προτείνουν να δοθούν στους Υπ. Εργαστηρίων τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις καθώς και η μείωση ωραρίου των Υπ. Τομέων ΕΚ. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΟΙ ΥΠ.ΤΟΜΕΩΝ ΣΤΟ ΕΚ. ΥΠΗΡΧΕ ΕΝΑΣ ΤΟΜΕΑΡΧΗΣ ΓΙΑ 5 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ που καταργήθηκε και ΤΩΡΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΡΔΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΕΚ. ΔΕΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΕΚ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΑΛΛΑ να παραμένουν οι υπ. εργαστηρίων στο ΕΚ (σε όλο το ωράριο τους) και εκτός ωραρίου λειτουργίας του ΕΠΑΛ που ανήκουν, για την κάλυψη άλλων διοικητικών αναγκών. Επειδή προβλέπουν ότι δεν θα βρεθούν εκπαιδευτικοί για να καλύψουν όλες τις θέσεις των υπ. εργαστηρίων προτείνεται ακόμα και να ορίζονται υποχρεωτικά. Οι υπ. εργαστηρίων που θα ορίζονται θα αποτελούν όργανα διοίκησης του ΕΚ, άρα υποθέτω ότι ΔΕΝ θα έχουν εξωδιδακτικές εργασίες στο ΕΠΑΛ. Κάθε ΕΚ είχε περίπου 3-6 Υπ. Τομέων που δεν είχαν εξωδιδακτικές εργασίες στα ΕΠΑΛ, τώρα θα χρειαστούν υπ. εργαστηρίων για όλες τις βάρδιες του ΕΚ. Σε πολλά ΕΚ υπάρχουν περισσότερα από 15 εργαστήρια, πόσοι υπ. εργαστηρίων θα οριστούν για όλες τις βάρδιες; Θα είναι περισσότεροι από τους πρώην Υπ. Τομέων ΕΚ; Θα έχουν εξωδιδακτικές εργασίες στα ΕΠΑΛ; Η λύση είναι μία επιστροφή των Υπ. Τομέων στα ΕΚ, δώστε τους επιπλέον και τις νέες αρμοδιότητες και ευθύνες που ορίζει ο νέος νόμος αλλά η θέση τους είναι στα ΕΚ. Θυμίζουμε ξανά ότι τόσα χρόνια τα εργαστήρια των ΕΚ που δεν είχαν υπ. εργαστηρίων τα αναλάμβανε ο Υπ. Τομέα σε όλους τους κύκλους λειτουργίας του ΕΚ.