Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Α’ Ψηφιακός εκσυγχρονισμός εκπαίδευσης, επίλυση θεμάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ρύθμιση ζητημάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (άρθρα 1-75)Σχόλιο του χρήστη Αλέξανδρος Σαχπεκίδης | 13 Ιουλίου 2024, 18:08
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 23 - Εργαστηριακά κέντρα Επαγγελματικών Λυκείων– Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 6Ζ ν. 4186/2013 Όσον αφορά το άρθρο 23 παρ.2, που αφορά τους υπεύθυνους εργαστηρίων, σημειώνω ότι: Τόσο ο νόμος 5082/2024 όσο και το παρόν άρθρο οφείλουν να οριοθετήσουν με σαφήνεια: α) Τον ρόλο των Ε.Κ., είτε ως σχολικές μονάδες παροχής εκπαίδευσης είτε ως οργανικές μονάδες του ΥΠΑΙΘΑ χωρίς αρμοδιότητα στην μαθησιακή λειτουργία, β) Τη διαδικασία για την διάθεση των Υπευθύνων Εργαστηρίων στα Ε.Κ., γ) Τη σχολική μονάδα που θα αναθέτει μαθήματα στον Υπεύθυνο Εργαστηρίου, διασφαλίζοντας ευελιξία και αποτελεσματική κάλυψη του διδακτικού του ωραρίου. δ) Το διοικητικό πλαίσιο στο οποίο εργάζονται οι Υπεύθυνοι Εργαστηρίων. Εάν οι Υπεύθυνοι Εργαστηρίου αποτελούν στελέχη διοίκησης των ΕΚ, συνεπάγεται ότι θα πρέπει να διατίθενται σε αυτά με ολική διάθεση, όπως μέχρι σήμερα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την διαιώνιση της διαρχίας ΕΠΑΛ και ΕΚ στην μαθησιακή λειτουργία με τον κατακερματισμό των μαθημάτων σε θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος που θα τα διδάσκουν διαφορετικοί εκπαιδευτικοί και ότι οι Υπεύθυνοι Εργαστηρίων θα έχουν δύο υπηρεσιακούς προϊσταμένους ταυτόχρονα, τον διευθυντή του ΕΚ και του ΕΠΑΛ. ε) Το ακριβές εργασιακό και διδακτικό ωράριο των Υπευθύνων Εργαστηρίων καθώς και τα εξωδιδακτικά τους καθήκοντα, Επιπλέον τονίζω: Λόγω των αυξημένων αρμοδιοτήτων που φέρνει ο νόμος 5082/2024 στους Υπευθύνους Εργαστηρίων, καθίσταται επιτακτική η παροχή ισχυρών κινήτρων στους εκπαιδευτικούς, ώστε να ενθαρρυνθούν να αναλάβουν τις θέσεις αυτές. Προτεινόμενα κίνητρα: 1. Επίδομα θέσης ευθύνης: Ισάξιο με αυτό των Υπευθύνων Τομέα, αναγνωρίζοντας τον αυξημένο φόρτο εργασίας και τις απαιτήσεις της θέσης. 2. Μείωση του διδακτικού ωραρίου του Υπεύθυνου Εργαστηρίου: κατά τέσσερεις (4) ώρες εβδομαδιαίως, ανεξαρτήτως του υποχρεωτικού του ωραρίου, προσφέροντας χρόνο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του Υπευθύνου Εργαστηρίου. Ως Υπεύθυνος Εργαστηρίου των Ε.Κ. προτείνεται από τους Διευθυντές του Ε.Κ. και του ΕΠΑ.Λ. ο εκπαιδευτικός που διδάσκει το εργαστηριακό μάθημα στο συγκεκριμένο εργαστήριο. Ελλείψει ενδιαφέροντος, προτείνεται εκπαιδευτικός που διδάσκει συναφές εργαστηριακό μάθημα. Ελλείψει ενδιαφέροντος, προτείνεται εκπαιδευτικός της ίδιας ειδικότητας του ΕΠΑ.Λ.. Ως Υπεύθυνος Εργαστηρίου στα Σχολικά Εργαστήρια των ΕΠΑ.Λ. προτείνεται από τον Διευθυντή ΕΠΑ.Λ. ο εκπαιδευτικός που διδάσκει το εργαστηριακό μάθημα στο συγκεκριμένο εργαστήριο. Ελλείψει ενδιαφέροντος, προτείνεται εκπαιδευτικός που διδάσκει συναφές εργαστηριακό μάθημα. Ελλείψει ενδιαφέροντος, προτείνεται εκπαιδευτικός της ίδιας ειδικότητας του ΕΠΑ.Λ..