Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Α’ Ψηφιακός εκσυγχρονισμός εκπαίδευσης, επίλυση θεμάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ρύθμιση ζητημάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (άρθρα 1-75)Σχόλιο του χρήστη Γιώργος | 14 Ιουλίου 2024, 00:38
Πρόταση για προσθήκη στο άρθρο 11. Ένα σημαντικό ζήτημα στο άρθρο 42 που χρήζει εξέτασης και καλύτερης νομοθέτησης είναι και το παρακάτω: Τι γίνεται σε περιπτώσεις διευθυντών σχολείων, οι οποίοι βρίσκονται παράλληλα και στους αξιολογικούς πίνακες διευθυντών ΔΔΕ και κάποια στιγμή τοποθετούνται σε θέσεις Διευθυντών ΔΔΕ ενώ δεν το επιθυμούν; Προφανώς ο νομοθέτης θεωρεί ότι την αρχική χρονική στιγμή το ενδιαφερόμενο στέλεχος, αυτονόητα επιθυμεί και θα αποδεχθεί την νέα θέση, για την οποία εξάλλου δήλωσε προτίμηση. Όμως τι γίνεται σε περίπτωση που σε μεταγενέστερο χρόνο θα μείνει κάποια θέση κενή και δεν την επιθυμεί (και επιθυμεί να παραμείνει στην παλιά θέση στελέχους); Π.χ. διότι δύο χρόνια μετά την προκήρυξη και τη σχετική αίτηση για την ανώτερη θέση στελέχους, έχουν αλλάξει κάποιες συνθήκες. Θα χάσει και την παλιά θέση στελέχους αν αρνηθεί; Ως παράδειγμα ας αναφερθεί ότι κάποιος είναι διευθυντής στον τόπο διαμονής του, π.χ. σε ένα ΓΕΛ της Σπάρτης νομού Λακωνίας και παράλληλα βρίσκεται πρώτος στον πίνακα κατάταξης για τους Διευθυντές Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοπονήσου (με δήλωση προτίμησης σε όλους τους νομούς της Πελοπονήσου). Αν παραιτηθεί ο διευθυντής ΔΔΕ Μεσσηνίας, τότε ο διευθυντής του ΓΕΛ Σπάρτης στο νομό Λακωνίας πρέπει υποχρεωτικά να πάει ως διευθυντής ΔΔΕ Μεσσηνίας, αλλιώς χάνει και τη θέση του ως διευθυντής στο ΓΕΛ Σπάρτης. Το ορθό είναι ο εν λόγω διευθυντής να έχει το δικαίωμα της επιλογής, διατηρώντας ενδεχομένως την θέση του διευθυντή του ΓΕΛ Σπάρτης, στην περιοχή που διαμένει μόνιμα διότι ίσως δεν ενδιαφέρει πλέον η ενδεχόμενη τοποθέτηση σε κάποιο άλλο νομό δύο χρόνια μετά την προκήρυξη (ακόμα και αν θεωρείται ανώτερη θέση). Εξάλλου, δύο χρόνια μετά την προκήρυξη για διευθυντές ΔΔΕ και τις προτιμήσεις νομών που είχαν κατατεθεί, λογικό είναι να έχουν αλλάξει κάποια δεδομένα που σήμερα θα διαφοροποιούσαν τις προτιμήσεις. Στο σημείο των διαδικασιών για τις κενούμενες θέσεις, μάλλον απαιτούνται βελτιώσεις από το νομοθέτη. Π.χ. ακόμα και πρόβλεψη για διαδικασία μεταθέσεων υψηλών στελεχών εκπαίδευσης (πριν εξεταστούν οι αξιολογικοί πίνακες). Π.χ. ένα στέλεχος που διορίζεται τελικά προϊστάμενος στη ΔΔΕ Μεσσηνίας ενώ κατάγεται από το νομό Λακωνίας, να μπορεί να μετατεθεί αν μείνει κενή η αντίστοιχη θέση διευθυντή ΔΔΕ Λακωνίας στο νομό καταγωγής του. Η προσθήκη στο νόμο που θα έλυνε τα παραπάνω προβλήματα θα μπορούσε να είναι η εξής: «Όσα στελέχη εκπαίδευσης (π.χ. διευθυντές σχολείων) ανήκουν στους αξιολογικούς πίνακες των περιπτώσεων β) και γ) της παρ. 2 του άρθρου 30 (δηλαδή διευθυντές ΔΔΕ ή ΔΠΕ) και τοποθετούνται σε κενούμενες θέσεις προϊσταμένων ΔΔΕ ή ΠΔΕ, έχουν το δικαίωμα να αρνηθούν την τοποθέτηση, παραμένοντας στην θέση στελέχους που κατέχουν και παραμένοντας και στον αξιολογικό πίνακα εξαιρουμένης της προτίμησης νομού που αρνούνται να υπηρετήσουν. Αν κενωθεί θέση των περιπτώσεων β) και γ) της παρ. 2 του άρθρου 30 (δηλαδή διευθυντές ΔΔΕ ή ΔΠΕ), τότε έχουν προτεραιότητα στην τοποθέτηση οι προϊστάμενοι διευθύνσεων των νομών της περιφέρειας αυτής, εάν το επιθυμούν.» Ευχαριστώ για την προσοχή σας.