Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ – ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ –ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 90-107)Σχόλιο του χρήστη Δρ. ΕΔΙΠ | 14 Ιουλίου 2024, 10:27
Τα μέλη ΕΔΙΠ κάτοχοι Διδακτορικού διπλώματος επιτελούν πολυετές διδακτικό, επιστημονικό, ερευνητικό (εν γένει ακαδημαϊκό) έργο, που αντιστοιχεί τουλάχιστον στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή. Ωστόσο, δεν έχουν την αντίστοιχη θεσμική αναγνώριση και βρίσκονται καθηλωμένοι σε ένα ιδιότυπο εργασιακό καθεστώς που δε βρίσκει αντιστοιχία σε κανένα Πανεπιστήμιο της αλλοδαπής. Καλύπτουν πάγιες και διαρκείς διδακτικές ανάγκες σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα και προσφέρουν στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο επί τουλάχιστον 2 δεκαετίες. Ασκούν έρευνα ως κύριοι ερευνητές και Επιστημονικοί Υπεύθυνοι εθνικών και ευρωπαϊκών έργων. Συνεργάζονται με Πανεπιστήμια του εξωτερικού ενισχύοντας την εξωστρέφεια των ελληνικών ΑΕΙ. Συμμετέχουν σε εθνικά και διεθνή fora για την προώθηση της επιστήμης και της έρευνας. Τέλος, στην περίοδο της οικονομικής και υγειονομικής κρίσης και λόγω της υποστελέχωσης των Πανεπιστημίων στήριξαν τα εργαστήρια, τα Τμήματα και τις Σχολές τους. Παρέμειναν στην χώρα τους, παραμερίζοντας τις προσωπικές τους φιλοδοξίες, δίνοντας καθημερινό αγώνα στα εργαστήρια, την έρευνα, την επιστήμη. Σημαντικό θέμα το 'brain drain', οι νέοι επιστήμονες που έφυγαν στο εξωτερικό, αλλά εξίσου σημαντικό (και ίσως σημαντικότερο) το 'brain capital' οι επιστήμονες που παρέμειναν στη χώρα, τοποθετώντας τα Τμήματα και τις Σχολές τους σε υψηλές θέσεις στις διεθνείς κατατάξεις. Οι επιστήμονες λοιπόν αυτοί, Αξιότιμε κ. Υπουργέ, ζητούν σήμερα το αυτονόητο: τη δυνατότητα ακαδημαϊκής εξέλιξης.