Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Α’ Ψηφιακός εκσυγχρονισμός εκπαίδευσης, επίλυση θεμάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ρύθμιση ζητημάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (άρθρα 1-75)Σχόλιο του χρήστη Ιωάννης Κυργιόπουλος | 14 Ιουλίου 2024, 10:15
Σε σχέση με το άρθρο 6: Συνδρομή των αποδεκτών αναφορών της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού από Ειδικούς Συμβούλους, έχω να επισημάνω τα εξής σημεία που χρήζουν τροποποίησης: θα πρέπει να επισημάνουμε τα προβλήματα που προκύπτουν κατά την εφαρμογή του Νόμου 5029/2023, «Ζούμε Αρμονικά Μαζί - Σπάμε τη Σιωπή»: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις. Ο συγκεκριμένος Νόμος αντιμετωπίζει τη βία ως μία συνθήκη εδραιωμένη σε ευρεία κλίμακα στα ελληνικά σχολεία. Η συγκρότηση των τετραμελών επιτροπών στηρίζεται σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό το οποίο εργάζεται με πλήρες ωράριο σε σχολεία ειδικής και γενικής αγωγής και ΚΕΔΑΣΥ και που δεν δύναται να υποστηρίξει ένα τέτοιο έργο σε επίπεδο νομού και εκπαιδευτικής βαθμίδας. Είναι εφικτό μία/ένας ψυχολόγος που εργάζεται σε ειδικό δημοτικό ή ΕΕΕΕΚ ή μία/ένας κοινωνική/ός λειτουργός που εργάζεται σε ΕΔΥ ή ΚΕΔΑΣΥ να είναι ταυτόχρονα σε θέση «να αναπτύσσουν δράσεις υποστηρικτικές και επιμορφωτικές…, να ασκούν εποπτεία στον χειρισμό υποθέσεων από σχολικές μονάδες…, να παρακολουθούν, να επιβλέπουν, να συνεπικουρούν τις σχολικές μονάδες στον χειρισμό κρίσεων… και να συντάσσουν ετήσιες εκθέσεις με τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματα» (αρ.8); Είναι εφικτό εργαζόμενοι ΕΕΠ σε σχολεία με μαθητές με αναπηρίες και αυξημένες ανάγκες ή σε πέντε ή τέσσερα ή τρία γενικά σχολεία με μεγάλο πληθυσμό μαθητών ή σε ΚΕΔΑΣΥ με εντατικούς ρυθμούς αξιολόγησης για την κάλυψη μεγάλων αριθμών αιτημάτων να επιτελέσουν ένα τέτοιο έργο και ταυτόχρονα να καλύψουν τις ανάγκες σχολείων Α΄θμιας ή Β΄θμιας Εκπαίδευσης σε επίπεδο Νομού; Όλα τα προαναφερόμενα συμβαίνουν όμως μιας και έχουν οριστεί ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί οι οποίες/οι εργάζονται σε ΚΕΔΑΣΥ, ειδικά δημοτικά, ΕΕΕΕΚ, ΕΔΥ ως μέλη ομάδων δράσης για τη Α΄θμια ή Β΄θμια Εκπαίδευση σε όλη την Ελλάδα! Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι αυτοί που συνέταξαν τα σχετικά άρθρα δείχνουν άγνοια, ηθελημένη ή μη, σχετικά με το φόρτο εργασίας των ΕΕΠ σε σχολικές μονάδες και ΚΕΔΑΣΥ. Η διάθεση ωρών από το πρόγραμμα των ΕΕΠ δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ, με άμεσο αντίκτυπο στο υποστηρικτικό μας έργο σε μαθητές και στις οικογένειές τους. Η πρότασή μας είναι να γίνουν προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, οι οποίοι θα αποτελούν σταθερά μέλη των Τετραμελών Επιτροπών και θα μπορούν να ασκούν απερίσπαστοι και με υψηλό αίσθημα ευθύνης το συγκεκριμένο έργο. Επίσης, σχετικά με τις/τους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους οι οποίες/οι εργάζονται σε ΕΔΥ και έχουν τοποθετηθεί σε τετραμελή ομάδα δράσης δημιουργείται ασυμβίβαστο καθώς είναι οι ίδιες/οι που αντιμετωπίζουν τις περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού σε πρώτο επίπεδο στη σχολική καθημερινότητα ενώ ταυτόχρονα καλούνται, σε δεύτερο επίπεδο, να συνεπικουρούν τους εαυτούς τους ως μέλη των τετραμελών επιτροπών (αρ.9.8). Τέλος παρ’ όλο που εξαιρούνται από τη συγκρότηση των ομάδων δράσης (αρ.10), σε περιοχές με λίγους μονίμους ΕΕΠ, τοποθετήθηκαν στις ομάδες δράσης. Θα πρέπει άμεσα επομένως να επανασχεδιαστεί η λειτουργία των Τετραμελών Ομάδων, που αφορά στο Σχολικό Εκφοβισμό