Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ – ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ –ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 90-107)Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης Παπαδόπουλος | 14 Ιουλίου 2024, 12:51
ΘΕΜΑ: ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΛΑΔΟΥ ΠΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ & ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ Αξιότιμε Υπουργέ Θα ήθελα να επισημάνω ότι με το με αριθμ. 24/24-9-2019 Απόσπασμα Πρακτικού η Επιτροπή Ένταξης Πτυχιούχων σε Κλάδους Εκπαιδευτικών του Ι.Ε.Π. έχει εισηγηθεί θετικά για τη σύσταση νέου εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ Κινηματογράφου, ειδικά για τα Καλλιτεχνικά Σχολεία, με σκοπό τη διδασκαλία των προτεινόμενων στο σχετικό απόσπασμα μαθημάτων. Συνεπώς, έχουν τηρηθεί και δρομολογηθεί όλες εκείνες οι τυπικές διαδικασίες, ώστε να προχωρήσει ο αρμόδιος Υπουργός στην υπογραφή της σύστασης κλάδου ΠΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ,να υπαχθεί ο εν λόγω κλάδος στις διαδικασίες επιλογής προσωπικού υπό το πρίσμα του ν.4589/2019 (Α ́13) και να περιληφθεί σε επόμενη προκήρυξη του ΑΣΕΠ. Υπενθυμίζουμε ότι παρότι η Υφυπουργός κ.Μακρή ανακοίνωσε δημόσια τη σύσταση κλάδου ΠΕ Κινηματογράφου (2022) ακόμη δεν έχει συσταθεί ο κλάδος. Η σύσταση του εκπαιδευτικού Κλάδου ΠΕ καθηγητή/ήτριας Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Τεχνών θεωρούμε ότι θα πρέπει να αποτελεί απόλυτη αναγκαιότητα και προτεραιότητα για το Υπουργείο και έχει τεκμηριωθεί πολλάκις επιστημονικά. Καταρχάς, αναφέρουμε ότι αφενός σε πολλές έρευνες φαίνεται ότι η εκπαιδευτική κοινότητα είναι θετική σε αυτό το ενδεχόμενο αναγνωρίζοντας τα παιδαγωγικά οφέλη της κινηματογραφικής/οπτικοακουστικής εκπαίδευσης, αφετέρου πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι ο χρόνος που ξοδεύουν τα παιδιά και οι νέοι σε ετήσια βάση στις οθόνες ξεπερνά συνολικά τον χρόνο παρουσίας τους στο σχολείο. Η εισαγωγή του Κινηματογράφου και των Οπτικοακουστικών Τεχνών στην εκπαίδευση με ορθό - συντεταγμένο τρόπο και ως καλλιτεχνικό αντικείμενο στο οποίο η εκπαιδευτική διαδικασία εστιάζει στους μαθητές/τριες ως θεατές αλλά και δημιουργούς έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά στη διεθνή βιβλιογραφία. Μπορεί να συνεισφέρει πολλαπλά στα σύγχρονα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, καλλιεργώντας προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες, κινητοποιώντας σημαντικές γνωστικές διαδικασίες, ενθαρρύνοντας την κουλτούρα της συνεργασίας και αναπτύσσοντας διεργασίες ομάδας, όπως και ιδιαίτερα σημαντικές ψυχοκοινωνικές δεξιότητες (συμβάλλοντας με αυτούς τους τρόπους σε μείωση φαινομένων βίας-παραβατικότητας). Επιπλέον, συμβάλει στην αισθητική καλλιέργεια, παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη ενημερωμένου και κριτικού κοινού, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την κινηματογραφική/οπτικοακουστική βιομηχανία κλπ.). Θερμή παράκληση για τη νομοθετική επίλυση του ζητήματος.