Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Α’ Ψηφιακός εκσυγχρονισμός εκπαίδευσης, επίλυση θεμάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ρύθμιση ζητημάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (άρθρα 1-75)Σχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | 15 Ιουλίου 2024, 12:43
Α. Μοριοδότηση Εκπαιδευτικών του Ψηφιακού Φροντιστηρίου: Η παράγραφος 3β του άρθρου 3 προβλέπει δύο (2) μονάδες ανά έτος για εκπαιδευτικούς του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, χωρίς ανώτατο όριο. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την υφιστάμενη νομοθεσία (άρθρο 33, Ν. 4823/2021), σύμφωνα με την οποία: ● Η διδακτική εμπειρία μοριοδοτείται με μία (1) μονάδα ανά έτος, με μέγιστο όριο εννέα (9) μονάδες. ● Η διοικητική εμπειρία των διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων μοριοδοτείται με 1,50 μονάδες ανά έτος, έως έξι (6) μονάδες και μία επιπλέον (1) μονάδα ανά έτος -ως διδακτική-, με ανώτατο όριο εννέα (9) μονάδες αντίστοιχα. ● Το συμβουλευτικό έργο των Συμβούλων Εκπαίδευσης μοριοδοτείται με 0,50 μονάδες ανά έτος, έως δύο (2) μονάδες, ενώ αυτό δεν θεωρείται παράλληλα διδακτική εμπειρία οπότε δεν μοριοδοτείται αντίστοιχα. Η προτεινόμενη ρύθμιση δημιουργεί αδικίες και ανισότητες, υποβαθμίζοντας τόσο το έργο των Συμβούλων Εκπαίδευσης όσο και όλων των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, στα καθήκοντα των Συμβούλων Εκπαίδευσης περιλαμβάνονται, πέρα από την αξιολόγηση διδασκαλιών, η οργάνωση και υλοποίηση επιμορφωτικών σεμιναρίων για τους εκπαιδευτικούς, η παροχή επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης, καθώς και δειγματικές διδασκαλίες. Ωστόσο, όλα αυτά τα καθήκοντα δεν λαμβάνονται υπόψη ως διδακτική εμπειρία σύμφωνα με την τρέχουσα νομοθεσία και δεν μοριοδοτούνται ανάλογα. Προτείνουμε την αναθεώρηση αυτής της ρύθμισης καθώς η διασφάλιση της ισότητας και της δικαιοσύνης είναι θεμελιώδης για μια αποτελεσματική και δίκαιη εκπαιδευτική πολιτική. Β. Επιλογή Αποσπώμενων Εκπαιδευτικών: Η παράγραφος 3γ του άρθρου 3 προβλέπει την επιλογή αποσπώμενων εκπαιδευτικών στο «Ψηφιακό Φροντιστήριο» με βάση αόριστα κριτήρια όπως η εμπειρία, η επιστημονική κατάρτιση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι επικοινωνιακές δεξιότητες και η προσωπικότητά τους. Αυτή η αοριστία δημιουργεί ανησυχίες για την αμεροληψία και την αξιοκρατία της διαδικασίας. Προτείνουμε τη θέσπιση συγκεκριμένων και αντικειμενικών κριτηρίων επιλογής, τα οποία θα διασφαλίζουν διαφάνεια και δικαιοσύνη. Είναι σημαντικό οι διαδικασίες επιλογής να είναι σαφείς και δίκαιες, ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία για την αξιοπιστία τους. Γ. Επέκταση του Ψηφιακού Φροντιστηρίου: Η παράγραφος 8 του άρθρου 3 αναφέρεται στη δυνατότητα επέκτασης της Ψηφιακής "Εκπαίδευσης" σε περισσότερες τάξεις και μαθήματα. Θεωρούμε ότι αυτή η αναφορά πρέπει να περιοριστεί στο Ψηφιακό Φροντιστήριο και όχι στη γενική εκπαίδευση, ώστε να προστατευτεί η δια ζώσης διδασκαλία και η ποιότητα της εκπαίδευσης. Η ψηφιακή διδασκαλία μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά, αλλά δεν πρέπει -ούτε μπορεί- να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, η οποία είναι ανεκτίμητη.