Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Α’ Ψηφιακός εκσυγχρονισμός εκπαίδευσης, επίλυση θεμάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ρύθμιση ζητημάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (άρθρα 1-75)Σχόλιο του χρήστη ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΥΦΛΩΝ | 15 Ιουλίου 2024, 14:58
Άρθρο 2 Αντικείμενο Αντικείμενο του παρόντος Μέρους αποτελούν: α) ο εκσυγχρονισμός διατάξεων που διέπουν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και την ειδική αγωγή και η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού τους και ειδικότερα: αα) Ο ψηφιακός εκπαιδευτικός εκσυγχρονισμός με τη δημιουργία και ανάπτυξη καθολικά προσβάσιμης (σε συνεργασία με την Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών όσον αφορά την προσβασιμότητα των τυφλών), εκπαιδευτικής πύλης και τη λειτουργία ψηφιακού φροντιστηρίου, αβ) η παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού σε μαθητές της Α΄ τάξης του Λυκείου, αγ) η οργάνωση και λειτουργία αυτόνομων τάξεων Γυμνασίου σε απομακρυσμένες περιοχές, στις οποίες δεν πληρούνται τα κριτήρια για την ίδρυση Γυμνασίου για τη στήριξη των μαθητών των απομακρυσμένων – ορεινών περιοχών για τη φοίτησή τους στο γυμνάσιο και την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (με όλα τα κριτήρια συμπερίληψης, όπως παράλληλη στήριξη), αδ) η περαιτέρω επιστημονική ενίσχυση για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αναφορών της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας σε επίπεδο σχολικής μονάδας σχετικά με ειδικά επιστημονικά θέματα και κατευθύνσεις, κυρίως επί σοβαρών περιστατικών ενδοσχολικής βίας, μέσω πρόσληψης εξειδικευμένων στελεχών και η ρύθμιση ζητημάτων για την υλοποίηση εκστρατειών ενημέρωσης για το ίδιο ζήτημα (καθολικά προσβάσιμο περιβάλλον) (σε συνεργασία με την Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών όσον αφορά την προσβασιμότητα των τυφλών), αε) η επέκταση της στήριξης των οικογενειών των αποβιωσάντων κατά τον σεισμό της Σάμου την 30η.10.2020, αστ) η διευθέτηση πρακτικών ζητημάτων που σχετίζονται με το εκπαιδευτικό και μαθητικό προσωπικό Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, αζ) η τροποποίηση της διαδικασίας επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, αη) η θέσπιση κατ΄ εξαίρεση δικαιώματος μετάθεσης εκπαιδευτικών με εφ' όρου ζωής αναπηρία άνω του ογδόντα τοις εκατό (80%), β) η δημιουργία ηλεκτρονικής καθολικά προσβάσιμης πλατφόρμας (σε συνεργασία με την Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών όσον αφορά την προσβασιμότητα των τυφλών), «e-PROFESSIONAL» για την έκδοση της απόφασης αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων και της απόφασης αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, γ) η διευθέτηση οργανωτικών και διοικητικών θεμάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), όπως η υποχρεωτική για το σύνολο των Α.Ε.Ι. μηχανογραφική έκδοση μέσω πληροφοριακών συστημάτων των πιστοποιητικών ή των βεβαιώσεων ή των τίτλων σπουδών ή των αποσπασμάτων αυτών με σκοπό την επιτάχυνση των διαδικασιών, η διευκόλυνση της κινητικότητας των μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού καθώς και των δυνατοτήτων απόσπασης των συζύγων/συμβιούντων αυτών για λόγους συνυπηρέτησης, η αντιστοίχιση Τμημάτων Σχολών Μηχανικών Πανεπιστημίων με Τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών Α.Ε.Ι., δ) η ενίσχυση του μόνιμου σταθερού προσωπικού των ειδικών σχολείων και η διεύρυνση της κατ’ οίκον εκπαίδευσης σε δομές υγείας, ε) η αναβάθμιση των εκκλησιαστικών σχολείων σε Πρότυπα με διατήρηση του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους, η τροποποίηση της διαδικασίας επιλογής διευθυντών και εκπαιδευτικού προσωπικού κατ’ αναλογία με τις λοιπές δομές πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η διεύρυνση της δυνατότητας φοίτησης αλλοδαπών μαθητών που προτείνονται από Πατριαρχεία ή Ιερές Μητροπόλεις της αλλοδαπής που τελούν σε κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ε1) επανίδρυση των αθλητικών γυμνασίων και λυκείων με συμπεριληπτικό πλαίσιο για τα άτομα με οπτική αναπηρία, στ) η διεύρυνση της δυνατότητας μετάθεσης κληρικών επιπλέον εκκλησιαστικών βαθμών, το ακατάσχετο των δωρεών των εκκλησιαστικών νομικών προσώπων σε πληγέντες περιοχών που έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, και η επίλυση πρακτικών ζητημάτων αναφορικά με τη λειτουργία των Μουφτειών, ζ) η αναβάθμιση των δυνατοτήτων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και η) η αναγκαία τροποποίηση του πλαισίου, που διέπει την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), ώστε να δύναται να ασκεί κρατική εποπτεία στα παραρτήματα – Νομικά Πρόσωπα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, μετά από τη θέση σε ισχύ του ν. 5094/2024 (Α’ 39).