Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Α’ Ψηφιακός εκσυγχρονισμός εκπαίδευσης, επίλυση θεμάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ρύθμιση ζητημάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (άρθρα 1-75)Σχόλιο του χρήστη Χριστίνα Μιχαηλίδου Σύμβουλος Εκπαίδευσης | 15 Ιουλίου 2024, 16:02
Οι παρακάτω παρεμβάσεις είναι κρίσιμες για τη διασφάλιση της δικαιοσύνης, της ισοτιμίας και της ποιότητας στην εκπαίδευση, καθώς και για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των συμβούλων που εργάζονται υπό δύσκολες συνθήκες. 1) Μοριοδότηση Εκπαιδευτικών του Ψηφιακού Φροντιστηρίου: Η προτεινόμενη ρύθμιση για δύο μονάδες ανά έτος χωρίς ανώτατο όριο δημιουργεί ανισότητες και υποβαθμίζει το έργο των Συμβούλων Εκπαίδευσης και των λοιπών εκπαιδευτικών. Προτείνεται η αναθεώρηση αυτής της ρύθμισης για τη διασφάλιση της δικαιοσύνης. 2) Κριτήρια Επιλογής Αποσπώμενων Εκπαιδευτικών: Τα κριτήρια επιλογής των εκπαιδευτικών για το Ψηφιακό Φροντιστήριο πρέπει να είναι συγκεκριμένα και αντικειμενικά, για να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η αξιοκρατία της διαδικασίας. 3) Επέκταση Ψηφιακής Εκπαίδευσης: Η ψηφιακή εκπαίδευση θα πρέπει να περιοριστεί στο Ψηφιακό Φροντιστήριο και να μην επεκταθεί στη γενική εκπαίδευση, ώστε να προστατευτεί η δια ζώσης διδασκαλία και η ποιότητα της εκπαίδευσης. 4) Αυτόνομες Τάξεις σε Απομακρυσμένες Περιοχές: Προτείνεται η παροχή επιπλέον κινήτρων στους εκπαιδευτικούς που στελεχώνουν δια ζώσης τις τάξεις σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως οικονομικές παροχές και στήριξη στη διαμονή. 5) Παιδαγωγική Ευθύνη Συμβούλων Εκπαίδευσης: Η ανάθεση παιδαγωγικής ευθύνης σε σχολικές μονάδες διαφορετικής βαθμίδας και γεωγραφικής περιοχής μπορεί να δημιουργήσει προκλήσεις. Προτείνεται η πρόβλεψη εξόδων μετακινήσεων χωρίς περιορισμούς για την αποτελεσματική υποστήριξη των σχολικών μονάδων. Επιπλέον, με αφορμή το νέο νομοσχέδιο καλό θα ήταν να εξεταστούν και οι παρακάτω παρεμβάσεις στον νόμο 4823 που έχουν σκοπό να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και τη δικαιοσύνη στο σύστημα εκπαίδευσης, ενισχύοντας ταυτόχρονα την υποστήριξη και τα κίνητρα για τους Συμβούλους Εκπαίδευσης. 1. Αναγνώριση θέσης και έργου Ιεραρχική Δομή: Προτείνεται η υπαγωγή των Συμβούλων Εκπαίδευσης (Σ.Ε.), Εποπτών Ποιότητας Νομού, και Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις. Αυτό θα βελτιώσει την ευελιξία, την αποτελεσματικότητα και θα μειώσει τη γραφειοκρατία, ενώ θα διευκολύνει τις μετακινήσεις και την περιφερειακή συνεργασία με τους Σ.Ε. των δύο βαθμίδων. Ειδικά για τους Σ.Ε. που έχουν επιστημονική ευθύνη σε πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, η αλλαγή αυτή θα αποτρέψει τις δυσλειτουργίες. Μισθολογικά Θέματα: Αναλογική αύξηση του επιδόματος θέσης ευθύνης των Συμβούλων Εκπαίδευσης, ανάλογα με τη θέση κατάταξης-ιεραρχίας ως Στελεχών της Εκπαίδευσης. Παρά τις αυξημένες αρμοδιότητες και καθήκοντα των Σ.Ε., το επίδομα είναι μικρότερο από αυτό των Διευθυντών/ντριών μεγάλων σχολικών μονάδων, τους οποίους προβλέπεται να αξιολογούν. Μοριοδότηση Κριτηρίων Επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης: Αύξηση της μοριοδότησης της κατ’ έτος υπηρεσίας των Συμβούλων Εκπαίδευσης, ώστε να ανταποκρίνεται στα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες που καθορίζονται στο Ν. 4823/2021. 2. Αξιολόγηση Διαδικασία Ατομικής Αξιολόγησης: Εισαγωγική επιμόρφωση των δόκιμων εκπαιδευτικών πριν την αξιολόγηση. Περιορισμός στη συγγραφή εκθέσεων αξιολόγησης. Σαφείς και ενιαίες οδηγίες και πρακτικές από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Πλήρης ψηφιοποίηση της διαδικασίας αξιολόγησης. Επιμόρφωση Συμβούλων Εκπαίδευσης για νέες μεθόδους αξιολόγησης. Απαλλαγή των Σ.Ε. από την ευθύνη για εκπαιδευτικούς που δεν συνεργάζονται στη διαδικασία αξιολόγησης. Επανεξέταση της κλίμακας αξιολόγησης. Βελτίωση της ψηφιακής πλατφόρμας αξιολόγησης. Διαδικασία Εξωτερικής Αξιολόγησης: Προτείνεται η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ανά δύο έτη με βάση τα υλοποιούμενα Σχέδια Δράσης, για να είναι ορατά και μετρήσιμα τα αποτελέσματα. 3. Ωράριο Ευελιξία στο ωράριο εργασίας των Σ.Ε. λόγω των ιδιαίτερων καθηκόντων τους, όπως οι αξιολογήσεις και οι μετακινήσεις εκτός έδρας. Προτείνεται μέρος της εργασίας να καλύπτεται με τηλεεργασία και ο χρόνος των μετακινήσεων να συμπεριλαμβάνεται στο ωράριο. 4. Έξοδα Μετακινήσεων Αναγνώριση της δαπάνης χιλιομετρικής αποζημίωσης για μετακινήσεις των Σ.Ε. για την επιτέλεση του έργου τους. Για τις εκτός νομού μετακινήσεις, δεν απαιτείται διαδοχική μετακίνηση για την κάλυψη της χιλιομετρικής αποζημίωσης. 5. Άλλα Ζητήματα Παροχή πρόσβασης σε επιστημονικούς πόρους και ψηφιακές βιβλιοθήκες. Πλήρης πρόσβαση των Σ.Ε. στα δεδομένα της πλατφόρμας myschool. Υποστήριξη σε θέματα συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και αύξηση του αριθμού εξειδικευμένων συμβούλων Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης. Αύξηση των θέσεων Συμβούλων Εκπαίδευσης σε ειδικότητες με αυξημένο φόρτο εργασίας, όπως οι Σ.Ε. ΠΕ 60 (νηπιαγωγοί).