Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Α’ Ψηφιακός εκσυγχρονισμός εκπαίδευσης, επίλυση θεμάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ρύθμιση ζητημάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (άρθρα 1-75)Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης Μαυραγάνης | 15 Ιουλίου 2024, 18:10
Άρθρο 4 «Επαγγελματικός Προσανατολισμός μαθητών Α΄ τάξης Λυκείου» Για την παρ. 3 του άρθρου 26Β. Πράγματι, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η Α΄ Λυκείου θεωρείται κομβική τάξη, καθότι δίνει στον μαθητή δυνατότητες επιλογών για την εκπαιδευτική του πορεία. Προσυπογράφω, όμως, σχόλια τα οποία έχουν ήδη υποβληθεί, αναφορικά με τον ακριβή χρόνο πρόσβασης στην υπηρεσία ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού. Το διάστημα Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου της Α΄ τάξης, δηλαδή η έναρξη της λυκειακής διαδρομής του μαθητή, ΔΕΝ είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή, καθώς τον πετυχαίνει ανέτοιμο και ευρισκόμενο σε πλήρως μεταβατική φάση. Αντί αυτού, προτιμότερο είναι το β΄ τετράμηνο της Α΄ τάξης (και, για λόγους μεγαλύτερης ευελιξίας, καθ΄ όλη τη διάρκειά του), δεδομένου ότι ο μαθητής: 1. αναμένεται να έχει πλέον προσαρμοστεί στο καινούργιο γι αυτόν περιβάλλον του λυκείου 2. είναι κατά τι ωριμότερος (στην εφηβική περίοδο της ζωής, ακόμα και λίγοι μήνες είναι σε θέση να κάνουν τη διαφορά σε θέματα ωριμότητας) 3. είναι περισσότερο πιθανό να έχει αρχίσει να προβληματίζεται ή/και να συμμετέχει σε συζητήσεις – εντός ή εκτός σχολικού περιβάλλοντος – που αφορούν σε θέματα εκπαιδευτικού-επαγγελματικού ενδιαφέροντος, γεγονός που δημιουργεί καταλληλότερο έδαφος για την παροχή και την αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης υπηρεσίας 4. βρίσκεται πλησιέστερα στον Σεπτέμβριο της Β΄ Τάξης Λυκείου, που συνιστά την αφετηρία της νέας πραγματικότητας που διαμορφώνει η όποια επιλογή του. Για την παρ. 5γ του άρθρου 26Β Προκειμένου να διασφαλιστεί μια ποιοτική συμβουλευτική σχέση, ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η, κατά το δυνατόν, γνώση εκ μέρους του συμβούλου των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του σχολικού περιβάλλοντος του μαθητή-συμβουλευόμενου. Ως εκ τούτου προτείνεται προσθήκη …..διαθέτουν εργασιακή εμπειρία σε ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ ή ΕΝΕΕΓΥΛ και αναλαμβάνουν αντίστοιχες με την εργασιακή τους εμπειρία περιπτώσεις ατομικής συμβουλευτικής. Για την παρ. 5δ του άρθρου 26Β Λόγω ακριβώς των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών αλλά και των διαφορετικών μελλοντικών εκπαιδευτικών-επαγγελματικών δυνατοτήτων του κάθε τύπου σχολείου, προτείνεται να υπάρχει πρόβλεψη για προσαρμογή του τυποποιημένου ερωτηματολογίου ανάλογα με τον τύπο σχολείου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ ή ΕΝΕΕΓΥΛ). Σημείωση: Ο όρος «ερωτηματολόγιο» είναι αρκετά απλοποιητικός και, κάποιες φορές, παραπλανητικός, καθώς μπορεί να μην περιλαμβάνονται ερωτήσεις. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ο όρος «Δοκιμασία» ή «Τεστ». Για τις παρ. 4 και 9 του άρθρου 26Β Για αρτιότερη διατύπωση, περισσότερο συμβατή με το περιεχόμενο του σχετικού μητρώου, προτείνεται η μετονομασία του σε Μητρώο Φορέων Επαγγελματικού Προσανατολισμού ή Μητρώο Οικονομικών Φορέων Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Για τις παρ. 7 και 11 του άρθρου 26Β Ο ΕΟΠΠΕΠ, λόγω της πολύχρονης δράσης του και της εμπειρίας των στελεχών του σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού, θεωρώ ότι είναι σε θέση να διασφαλίσει τις αναγκαίες ποιοτικές προϋποθέσεις αναλαμβάνοντας την γενικότερη εποπτεία και παρακολούθηση του εγχειρήματος και να μην περιοριστεί σε ρόλο τεχνικού-διαδικαστικού διεκπεραιωτή.