Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ – ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ –ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 90-107)Σχόλιο του χρήστη Μαρία Τσιαφούλη, ΕΔΙΠ Δρ. Α.Π.Θ | 15 Ιουλίου 2024, 21:58
Η ρύθμιση που αφορά τη δυνατότητα εξέλιξης των μελών ΕΔΙΠ Δρ. σε θέση Επίκουρου Καθηγητή μετά από κρίση αποτελεί ένα δίκαιο και αποτελεσματικό εργαλείο που θα αποφέρει πολλαπλά θετικά οφέλη: 1. Θα δώσει πραγματικό κίνητρο στους ΕΔΙΠ Δρ. να συνεχίζουν να προσφέρουν στο Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο και να παραμείνουν σε αυτό (Έως τώρα το μόνο κίνητρο ήταν το φιλότιμο και το πραγματικό ενδιαφέρον για το πανεπιστήμιο, τους φοιτητές και την επιστήμη) και θα άρει τον χαρακτήρα του "διδακτικού προσωπικού 2ης κατηγορίας". 2. Η εξέλιξη των ΕΔΙΠ Δρ. σε θέση ΔΕΠ, θα ωφελήσει το πανεπιστήμιο με το να βελτιώσει την αναλογία ΔΕΠ/φοιτητών, με το να οδηγήσει στην αύξηση χρηματοδοτήσεων, στην ανάπτυξη επιπλέον συνεργασιών και την εξωστρέφεια καθώς και στην αύξηση της δυνατότητας εκπόνησης περισσοτέρων διδακτορικών. Είναι πολύ σημαντικό να ειπωθεί ότι το δημοσιονομικό κόστος είναι απειροελάχιστο αλλά η απόδοση του θα είναι πολλαπλή (γιατί όλα τα παραπάνω και όλα όσα ειπώθηκαν από τα σχετικά σχόλια στη διαβούλευση μεταφράζονται σε οικονομικά οφέλη και οφέλη προς την κοινωνία). 3. Η εξέλιξη των υποψηφίων μετά από την κρίση, αποτελεί εγγύηση για τα Πανεπιστήμια ότι δεν θα εξελιχθούν σε θέση Επίκουρου Καθηγητή μέλη ΕΔΙΠ Δρ. που δεν καλύπτουν τα κριτήρια του νομού. Λαμβάνοντας κανείς υπόψη ότι οι περισσότεροι ΕΔΙΠ Δρ. υπηρετούν ήδη πολλά χρόνια στο Πανεπιστήμιο (μπορεί και 10-15 χρόνια), όσον αφορά το εκπαιδευτικό μέρος, είναι απίθανο να μην έχουν πολυετή διδακτική εμπειρία και εμπειρία αυτόνομης διδασκαλίας (σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο) και εμπειρία επίβλεψης/συνεπίβλεψης προπτυχιακών και μεταπτυχιακών διατριβών. Όσον αφορά το ερευνητικό μέρος (που αποδεικνύεται με ερευνητικές εργασίες), οι περισσότεροι είναι τουλάχιστον στο επίπεδο του μέσου Επίκουρου ή ακόμη και Αναπληρωτή Καθηγητή. Θα πρέπει να αναφερθεί τέλος ότι υπάρχει ένας αριθμός ΕΔΙΠ Δρ. που έχουν ιδιαίτερα αξιόλογες βραβεύσεις και διακρίσεις και είναι γνωστοί στο εξωτερικό, αλλά δυστυχώς παραμένουν στην Ελλάδα στην αφάνεια. Το Ελληνικό δημόσιο θα αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αξιόλογη ομάδα των μελών ΕΔΙΠ Δρ. με τον να τους δώσει τη δυνατότητα εξέλιξης, πρακτική που συμβαίνει σε όλους τους επιφανείς ακαδημαϊκούς χώρους.