• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος 40 Χρόνια Δάσκαλος' | 15 Ιουλίου 2024, 22:46

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1. Οι αναπληρωτές να ανακοινώνονται τον Ιούλιο και να αναλαμβάνουν υπηρεσία 1η Σεπτεμβρίου 2. Τρίτεκνοι και πολύτεκνοι αναπληρωτές και μόνιμοι να διορίζονται στο νομό τους κατά προτεραιότητα. 3. Στους διορισμούς μονίμων ένα δίκαιο ποσοστό να είναι πολύτεκνοι ή τέκνα πολυτέκνων 4. Γραπτές εξετάσεις για όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης. Υποψήφιοι διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων, υποδιευθυντές, προϊστάμενοι εκπαιδευτικών θεμάτων, σχολικοί σύμβουλοι να δίνουν εξετάσεις στη μέση της χρονιάς και να υπάρχει πίνακας που θα ισχύει για τέσσερα (4) χρόνια. Ότι έγινε περίπου το 2007 αλλά να υπάρχει αρνητική βαθμολογία για τις λάθος απαντήσεις. Πολλοί έχουν αποκτήσει πολλά πτυχία με διάφορους υπόγειους τρόπους αλλά δεν έχουν τις ανάλογες γνώσεις. Με τον γραπτό διαγωνισμό θα μείνουν εκτός όλοι αυτοί που χρησιμοποιούν αθέμιτα μέσα απόκτησης προσόντων. Οι επιδόσεις των διαγωνισθέντων να υπάρχουν στον ατομικό τους φάκελο. 5. Εξονυχιστικός έλεγχος όλων των μεταπτυχιακών. Από κάθε Δ/νση Εκπαίδευσης θα αποστέλλεται κατάλογος στο Υπουργείο Παιδείας με αναλυτικά στοιχεία αναγνώρισης των μεταπτυχιακών από τους ανάλογους φορείς. Οπωσδήποτε να αναγράφεται η πράξη αναγνώρισης του φορέα. Υπάρχουν μεταπτυχιακά που δεν αναγνωρίστηκαν από το ΠΥΣΠΕ. Μετά από χρόνια όταν άλλαξε ο Δ/της Εκπαίδευσης και τα μέλη του ΠΥΣΠΕ, τα μεταπτυχιακά αναγνωρίστηκαν. Σε επίπεδο Δ/νσης κανένας έλεγχος για οτιδήποτε δε θεωρείται αξιόπιστος. 6. Έλεγχος όλων των διδακτορικών για αντιγραφή και λογοκλοπή μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας, ειδικά παλαιότερων διδακτορικών που δεν υπήρχε η δυνατότητα ελέγχου. 7. Έλεγχος εγκυρότητας των διδακτορικών που έγιναν χωρίς μεταπτυχιακό, χωρίς εξομοίωση (μόνο με διετή Ακαδημία των δασκάλων) και χωρίς πιστοποίηση ξένης γλώσσας. 8. Το δεύτερο μεταπτυχιακό να μοριοδοτείται για τα στελέχη το μισό του πρώτου και το τρίτο κατά το 1/3 του πρώτου. Πρέπει έστω και λίγο να ξεχωρίζουν τα τρία μεταπτυχιακά από τα δύο. 9. Τα μεταπτυχιακά από χώρα της Ε.Ε. που έγινε στη γλώσσα της ξένης χώρας, αυτόματα να δίνει πιστοποίηση ξένης γλώσσας C2 εφόσον έχει τη σφραγίδα της Χάγης. 10. Μεταπτυχιακό που δεν θα έχει συνάφεια με τη θέση που επιζητεί το υποψήφιο στέλεχος, να μοριοδοτείται το μισό. 11. Να μοριοδοτούνται μέχρι τέσσερις (4) γλώσσες. Το μισό της α η β, το 1/3 της α η γ και το ¼ της α η δ. 12. Πτυχίο που χρησιμοποιήθηκε για κατατακτήριες εξετάσεις για να γίνει κάποιος πχ εκπαιδευτικός, να μοριοδοτείται κατά 1/3 ενός αυτόνομου πτυχίου ή να μη μοριοδοτείται καθόλου αν δεν υπάρχει συνάφεια με την εκπαίδευση. 13. Η ΣΕΛΔΕ και η ΣΕΛΜΕ είναι πτυχία ετήσιας διάρκειας και πρέπει να μετρούν το μισό του διδασκαλείου και το διπλάσιο του ετήσιου σεμιναρίου. Το διδασκαλείο να μετράει παντού. 14. Στα δύο χρόνια να υπάρχουν μεταθέσεις διευθυντών σχολείων, όπως γινόταν παλαιότερα. 15. Σήμερα με 18 χρόνια υπηρεσία ένα στέλεχος λαμβάνει όλα τα μόρια προϋπηρεσίας. Πριν 20 χρόνια ήθελε 28 έτη. Τα 24 χρόνια είναι ο ιδανικός αριθμός για πλήρη μοριοδότηση. Να έχει εργαστεί για αρκετά χρόνια στην τάξη ως εκπαιδευτικός. 16. Να αποσυρθεί η διάταξη που λέει ότι ο υποψήφιος διευθυντής Πειραματικού Σχολείου της επαρχίας που ιδρύθηκε το 2021 ή το 2022 πρέπει να έχει προϋπηρεσία ενός έτους σε αντίστοιχο σχολείο. Στα νέα Πειραματικά Σχολεία στις πρωτεύουσες νομών μόνο ο προσωρινός διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του Πειραματικού θα αποκτήσουν την απαιτούμενη προϋπηρεσία. Όλοι οι υπόλοιποι υποψήφιοι θα πεταχτούν έξω από τη διαδικασία. Είναι φωτογραφική διάταξη που χαρίζει τα νέα Πειραματικά στους προσωρινούς διευθυντές του. 17. Συμμετοχή σε συνέδριο να μοριοδοτείται με 0,10 μόρια η παρακολούθηση κάθε συνεδρίου και μέχρι 1 μόριο για 10 συνέδρια το ανώτερο. Εισήγηση σε συνέδριο 0,20 μόρια. 18. Να καταργηθούν οι περίπατοι στη Β/θμια εκπαίδευση. Είναι θλιβερό το φαινόμενο κάθε πρώτη του μήνα περίπατος στο προαύλιο του σχολείου και τις παρακείμενες καφετέριες ακόμα και με καταρρακτώδη βροχή. Μετά το άνοιγμα των σχολείων από τον κορονοϊό,την τρίτη ή τέταρτη μέρα όλα σχεδόν τα σχολεία της Β/θμιας πήγαν περίπατο. 19. Να καταργηθεί η πενθήμερη εκδρομή στα Λύκεια αφού οι συνθήκες έχουν αλλάξει τις τελευταίες δεκαετίες. 20. Οι αιρετοί να μην είναι ταυτόχρονα και στελέχη της εκπαίδευσης. Αφού δεν μπορεί να υπάρξει όριο θητειών, είναι ο μόνος τρόπος να μην είναι ισόβιοι σχεδόν οι αιρετοί. 21. Οι διευθυντές των σχολείων να έχουν όριο μίας θητείας – 4 χρόνια. Οι παγκόσμιες έρευνες δείχνουν ότι οι διευθυντές στα 3 με 4 έτη είναι πιο αποδοτικοί. Ειδικά για τις επόμενες κρίσεις ας μπει όριο τριών θητειών. Δεν μπορεί ένα σχολείο να είναι δέσμιο ενός διευθυντή για 15-20 χρόνια. 22. Να συμμετέχει και το σύνολο των γονέων των μαθητών στην αξιολόγηση διευθυντών και εκπαιδευτικών. 23. Εκπαιδευτικός που αποσπάται σε Δ/νση Εκπαίδευσης να μην μπορεί να είναι υποψήφιος για αιρετός ΠΥΣΠΕ ή εκλογές στον Σύλλογο Εκπαιδευτικών. 24. Να καθιερωθεί υποχρεωτική η παρουσία διευθυντή στο σχολείο τις ώρες 8 με 13:30. Αν είναι κάτι επείγον να ειδοποιεί την Δ/νση Π.Ε. και να παίρνει άδεια. Υπάρχουν διευθυντές που είναι εξαφανισμένοι από τα σχολεία τους. 25. Οι νέοι Σύμβουλοι εκπαίδευσης να είναι καθημερινά στην υπηρεσία τους. Στο παρελθόν υπήρξαν σύμβουλοι που πήγαιναν 1-2 φορές στο γραφείο τους. 26. Η αξιολόγηση να είναι ουσιαστική (όχι αξιολόγηση πτυχίων), δίκαιη, αδιάβλητη, αμερόληπτη και αντικειμενική. Να μην υπονομευτεί από το ίδιο το ΥΠΑΙΘ. Άλλα πρότεινε η επιτροπή που συνέταξε το Νομοσχέδιο με πολύ κόπο και άλλα προτείνονται τώρα. 27. Σωστά ενισχύεται ο ρόλος του διευθυντή. Μέχρι τώρα οι περισσότεροι διευθυντές ήταν υπηρέτες των εκπαιδευτικών. Αν υπήρχε οργανωμένη ομάδα εκπαιδευτικών στο σχολείο που είχε την πλειοψηφία στον σύλλογο διδασκόντων, ο διευθυντής υπέφερε και ήταν όμηρος της κλίκας. 28. Υπάρχουν και σήμερα διευθυντές σχολείων που είναι τύραννοι και δικτάτορες, είναι ανεξέλεγκτοι και έχουν κακοποιητική συμπεριφορά σε μέλη του προσωπικού τους, ειδικά σε γυναίκες. Πρέπει να υπάρξουν θεσμικά αντίβαρα τώρα που οι διευθυντές θα έχουν υπερεξουσίες. 29. Οι αναφορές και τα παράπονα μελών του προσωπικού εναντίον του διευθυντή του σχολείου να εξετάζονται απευθείας σε ένα νεοσύστατο τμήμα του ΥΠΑΙΘ. Μέχρι τώρα οι καταγγελλόμενοι διευθυντές έπεφταν στα μαλακά και δεν είχαν καμία ουσιαστική συνέπεια. Μία ποινή χάδι ήταν αρκετή και ο Διευθυντής της οικείας Εκπαίδευσης τη χάριζε μία εβδομάδα μετά. 30. Να ξανανοίξουν και να ξαναεξεταστούν από το ΥΠΑΙΘ οι φάκελοι των καταγγελιών εκπαιδευτικών για κακοποιητική συμπεριφορά τουλάχιστον της τελευταίας πενταετίας. 31. Διευθυντής που δε θα βρίσκεται στο σχολείο του στις 8:15 ημέρα απεργίας να θεωρείται απεργός. Μέχρι τώρα πολλοί διευθυντές δεν πηγαίνουν στο σχολείο την ημέρα της απεργίας, αλλά δηλώνουν ότι εργάζονται. Να γίνεται έλεγχος και στα 2/θέσια ή 3/θέσια σχολεία. 32. Να μην υπάρχει ψηφοφορία, αλλά υπολογισμός των μορίων για κάθε θέση στο μέλλον. Η ψηφοφορία για υποδιευθυντές και ειδικά για τους διευθυντές το 2015, δίχασε σε μεγάλο βαθμό τους εκπαιδευτικούς και τις αρνητικές συνέπειες τις βιώνει τώρα η εκπαίδευση και θα τις πληρώσει και στο μέλλον. 33. Να αλλάξει ριζικά το Π.Δ. 79/01.08.2017. Τα νέα άρθρα να είναι ξεκάθαρα και να μην αφήνουν περιθώρια για παρερμηνείες. 34. Να νομοθετηθεί η υποχρεωτική κάλυψη των κενών από το εκπαιδευτικό προσωπικό που δεν έχει μάθημα εκείνη την ώρα. Είναι απαράδεκτο σε 12/θεσιο σχολείο να μοιράζονται σε τμήματα οι μαθητές σε εποχή κορονοϊού που διαρκεί και να κάθονται στο γραφείο 5-6 εκπαιδευτικοί. 35. Σχεδόν σε όλα τα δημοτικά και νηπιαγωγεία της Ελλάδας οι γονείς υποχρεώνονται να πηγαίνουν στο σχολείο στην αρχή της σχολικής χρονιάς και όχι μόνο, πακέτα φωτοτυπικό χαρτί Α4, μαρκαδόρους πίνακα , είδη καθαριότητας και είδη χειροτεχνίας, πολλές φορές άνω των 50 Ευρώ. Να απαγορευτεί αυτό δια νόμου. Οι επιχορηγήσεις της σχολικής επιτροπής επαρκούν για την κάλυψη των εισόδων. 36. Μερικοί δάσκαλοι μοιράζουν καθημερ9ινά στα παιδιά 6-7 σελίδες φωτοτυπίες. Θεωρούν ότι περισσότερες φωτοτυπίες = καλύτερος δάσκαλος. Οι παλαιοί σχολικοί σύμβουλοι ούτε ήξεραν τι γινόταν στις τάξεις. Να νομοθετηθεί μέχρι 2 σελίδες φωτοτυπίες την ημέρα και να γίνει ξεκάθαρο στους εκπαιδευτικούς. Να σταματήσουν να βασανίζονται μαθητές και γονείς μέχρι τα μεσάνυχτα. 37. Οι εκπαιδευτικοί των ΖΕΠ και της παράλληλης στήριξης συνήθως είναι αναπληρωτές και υποχρεώνονται από τους διευθυντές να καλύπτουν τα κενά των τάξεων. Να ξεκαθαρίσει αυτό και να σταματήσει. 38. Κεντρική διαχείριση των εγγραφών της Α τάξης από τη Δ/νση ΠΕ για να σταματήσει η κοροϊδία με τις ζώνες που δεν τηρούνται. Σε μία πόλη με 5-10 δημοτικά, η ελίτ της πόλης βαφτίζει 1-2 σχολεία κολλέγια και με πλάγιους τρόπους στέλνει εκεί τα παιδιά της. Έτσι στο 12/θεσιο σχολείο της ελίτ όλες σχεδόν οι τάξεις είναι με 3 τμήματα και περίπου 370 παιδιά σύνολο που δεν χωράνε στο προαύλιο και σε άλλα 12/θεσια σχολεία υπάρχουν 180 παιδιά περίπου με την ανοχή της οικείας διεύθυνσης. 39. Τα γεύματα να επεκταθούν σε όλα τα σχολεία. 40. Να ξεκαθαριστούν οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Μέχρι τώρα ένα σημαντικό ποσοστό των εκπαιδευτικών θεωρεί ότι εκτός από το μάθημα στην τάξη και την υποχρεωτική εφημερία δεν έχει άλλη υποχρέωση στο σχολείο και έχει επιθετική συμπεριφορά σε διευθυντή που θα τους αναθέσει εργασία. 41. Όποιος μόνιμος εκπαιδευτικός κάνει ιδιαίτερα μαθήματα να απολύεται. Είναι σύνηθες φαινόμενο, ειδικά στα Λύκεια, οι εκπαιδευτικοί να κάνουν απογευματινό ιδιαίτερο στους πρωινούς μαθητές τους. 42. Για τα στελέχη της εκπαίδευσης και την αξιολόγηση να συνεκτιμώνται οι άδειες στο σύνολό τους. Αν ένας εκπαιδευτικός επί 30 χρόνια λαμβάνει κάθε χρόνο όλες τις αναρρωτικές και κανονικές άδειες που μπορεί, αυτό σημαίνει πολλά για το υποψήφιο στέλεχος. 43. Σύνταξη από τα 55 έτη για όποιον εκπαιδευτικό το επιθυμεί ανεξάρτητα από την προϋπηρεσία του. Θα είναι και ένας κομψός τρόπος να αναγκαστούν να φύγουν από την εκπαίδευση και όσοι δεν μπορούν ή κρίνονται μη επαρκείς. Μη επαρκείς εκπαιδευτικοί ίσως να φεύγουν και από τα 50 έτη. Να υπάρχει ένα προσυνταξιοδοτικό διάστημα μεταξύ 50-55 ετών και να λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη. Αυτό θα είναι καλό για όλους. Για τους ίδιους εκπαιδευτικούς που δεν τα καταφέρνουν, για τους μαθητές, για τους νέους εκπαιδευτικούς που θα εργαστούν στη θέση τους και για την εκπαίδευση. 44. Έρευνες από όλο τον κόσμο δείχνουν ότι ένας στους δέκα εκπαιδευτικούς δεν κάνει για την τάξη εξαιτίας ψυχιατρικών θεμάτων. Επίσης, άλλος ένας στους δέκα δεν μπορεί να σταθεί στην τάξη χωρίς φαρμακευτική υποστήριξη. Το νέο νομοσχέδιο προβλέπει κάτι για αυτούς τους εκπαιδευτικούς; Θα παραμείνουν στην τάξη και θα τους επιμορφώνουν μέχρι την συνταξιοδότησή τους; Είναι πολύ σοβαρό θέμα της εκπαίδευσης αλλά μέχρι τώρα επικρατεί απόλυτη σιγή. Δεν θα έπρεπε διευθυντές και εκπαιδευτικοί να εξετάζονται από ψυχολόγους π.χ. κάθε τριετία; 45. Επιτέλους, βρέθηκε μια κυβέρνηση να βάλει όρια στους συνδικαλιστές. Οι συνδικαλιστές μέχρι την μεταπολίτευση ήταν ήρωες. Μάχονταν, πάλευαν, αγωνίζονταν, διώκονταν, υπέφεραν. Από τη δεκαετία του ’80 και μετά έγιναν συμμέτοχοι της εξουσίας. Έπιαναν πάντα τις καλύτερες θέσεις. Το καλύτερο επάγγελμα της μεταπολίτευσης ήταν επαγγελματίας συνδικαλιστής. Οδηγούσε μέχρι τη Βουλή και έδινε τη συνδικαλιστική σύνταξη, που έκοψε προ δεκαετίας η τρόικα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο εμβληματικός συνδικαλιστής σε μεγάλη ΔΕΚΟ που διοικούσε, έκανε προμήθειες, μεταθέσεις, προαγωγές, πολλαπλασίαζε τις θέσεις ευθύνης και όποτε ήθελε κατέβαζε τους διακόπτες της επιχείρησης. Στους συνδικαλιστές της εκπαίδευσης τώρα : Έπαιρναν τις θέσεις-φιλέτα της εκπαίδευσης. Ως αιρετοί είχαν την πραγματική εξουσία, σχεδόν σε κάθε νόμο. Τους διευθυντές σχολείων ουσιαστικά τους επέλεγαν οι δυο αιρετοί σε αγαστή συνεργασία με τους παράγοντες της εκάστοτε κυβέρνησης. Βόλευαν και τους κολλητούς τους σε θέσεις διευθυντών σχολείων. Στα συμβούλια επιλογής διευθυντών σχολείων ήταν συνήθως ο 5ος – 6ος αναπληρωματικός του αιρετού που βαθμολογούσε τους υποψηφίους διευθυντές, γιατί οι πέντε-έξι πρώτοι ήταν υποψήφιοι διευθυντές σχολείων και φυσικά γίνονταν όλοι. Ο αξιολογητής αιρετός λοιπόν ως τελευταίος στη λίστα των αναπληρωματικών αιρετών είχε επιλεγεί για αυτόν το ρόλο και συνήθως έπαιρνε δέκα ψήφους, δεν είχε κανένα τυπικό προσόν και καρατομούσε υποψηφίους με τρία-τέσσερα πτυχία παραπάνω από αυτόν με υπόδειξη του επικεφαλής του συνδυασμού του. Με λίγα λόγια, οι συνδικαλιστές υπήρξαν μια από τις παθογένειες της μεταπολίτευσης. 46. Στην έδρα κάθε νομού είναι αναγκαία η ενοποίηση Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης. Πρέπει να υπάρχει ένας Διευθυντής Εκπαίδευσης και δυο προϊστάμενοι, ένας για κάθε βαθμίδα. Πολλοί εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ανήκουν στη Β/θμια και αποσπώνται στη Α/θμια. Είχε σχεδιαστεί προ δεκαετίας περίπου αλλά μετά σταμάτησε κάθε συζήτηση. 47. Είναι απαραίτητος ένας σχολικός σύμβουλος τουλάχιστον σε κάθε νόμο Ειδικής Αγωγής. 48. Πολύ σωστά προβλέπεται ο Διευθυντής Εκπαίδευσης να έχει προϋπηρεσία ως διευθυντής σχολείου και να ανέρχεται βήμα-βήμα την ιεραρχία της εκπαίδευσης. Μην ξαναζήσουμε το 2010 που έγιναν Διευθυντές Εκπαίδευσης σχεδόν μόνο σχολικοί σύμβουλοι, που οι περισσότεροι από αυτούς δεν είχαν διοικήσει ούτε μονοθέσιο σχολείο. Το ΥΠΑΙΘ την παιδαγωγική υπηρεσία των συμβούλων την είχε βαφτίσει διοικητική. Ο στρατιώτης δε γίνεται αμέσως στρατηγός. 49. Είναι απαραίτητο να υπάρχει μια πλατφόρμα με δειγματικές διδασκαλίες για όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων, τουλάχιστον για το δημοτικό σχολείο. Για ένα παιδί που αρρώστησε, για ένα παιδί που απουσίαζε από το σχολείο, για έναν μαθητή που δεν κατάλαβε το μάθημα, για ένα παιδί που δεν έχει καλό δάσκαλο πρέπει να υπάρχει η κατάλληλη πλατφόρμα, προσβάσιμη στην οικογένεια όλο τον χρόνο. 50. Μια οργανική θέση (όταν δεν είναι μικρό νησί ή ορεινή περιοχή με ένα σχολείο) να διατηρείται για δέκα χρόνια σε ένα σχολείο και μετά να αλλάζει υποχρεωτικά, όπως γίνεται στην Κύπρο. Η παραμονή εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για 20-30 χρόνια όπως είναι σήμερα δημιουργεί πολλά προβλήματα. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι τους ανήκει το σχολείο και συνήθως δε φέρονται με τον καλύτερο τρόπο στους νεοφερμένους συναδέλφους. 51. Στις προσλήψεις που γίνονται των μόνιμων εκπαιδευτικών, γιατί δεν υπάρχει γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ πλέον; Κάποιοι που δεν είναι επαρκείς, δεν θα περνούσαν ποτέ στον διαγωνισμό. Ξεχάσαμε ότι οι δάσκαλοι από τα Σκόπια έγραφαν “έτηση” και “εξείς” και μονιμοποιήθηκαν κάποτε.Η περσυνή αριστούχος του μαθηματικού Θεσσαλονίκης που πήρε άριστα σε όλα τα μαθήματα για πρώτη φορά στην ιστορία των πανεπιστημίων,με γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ θα διοριστεί αμέσως, διαφορερετικά θα περιμένει 30 έτη.Μέχρι τώρα χωρίς διαγωνισμό διορίστηκαν δάσκαλοι κάποιοι που είχαν περάσει σε κάποιο ΤΕΙ με βαθμό 2/20,έδωσαν κατατακτήριες και πέρασαν παιδαγωγικό με προφορικές εξετάσεις,εξασφάλισαν και δύο μεταπτυχιακά,ενώ αποδεδειγμένα δεν ξέρουν να γράφουν.Με γραπτό διαγωνισμό δεν θα περνούσαν ποτέ τη βάση και δεν θα μονιμοποιούνταν.Χωρίς γραπτό ΑΣΕΠ αδικούνται οι αριστούχοι που θα πρέπει να περιμένουν την σειρά τους.Αυτό δεν είναι αριστεία ούτε καλό για την εκπαίδευση που έχει αναγκη τους καλύτερους. 52. Πραγματική διδακτική υπηρεσία είναι ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Τα υπόλοιπα είναι εξυπηρετήσεις κ.ά. Θυμάμαι πριν από χρόνια, έγινε και η Αγωγή Υγείας διδακτική υπηρεσία για να βολευτεί μια συνάδελφος που είχε ελάχιστα χρόνια στην τάξη και έγινε κατόπιν Διευθύντρια Εκπαίδευσης. Από την άλλη έχουν δίκιο και οι εκπαιδευτικοί των ΚΠΕ γιατί τότε ίσχυαν άλλα. Όπως υπάρχουν κι εκπαιδευτικοί με ελάχιστα διδακτικά χρόνια στην τάξη που έγιναν και θα γίνουν στελέχη. 53. Είναι μεγάλο πρόβλημα οι ισόβιοι διευθυντές σε ένα σχολείο. Οι περισσότεροι διευθυντές σήμερα είναι από το 2007 ή το 2010 στο ίδιο σχολείο. Έλεος πια! Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς παρακαλούν για αλλαγή διευθυντή. Πολλοί ισόβιοι διευθυντές έχουν μετατρέψει το σχολείο τους σε Ζωνιανά της εκπαίδευσης. Υπάρχει μόνο ο νόμος του διευθυντή. Ας βάλει το ΥΠΑΙΘ όριο τις τρεις θητείες (από το 2010) για αλλαγή σχολείου. Ο εξηντάρης διευθυντής αν αναγκαστεί να αλλάξει σχολείο θα συνταξιοδοτηθεί αναγκαστικά, γιατί δε θα μπορεί να προσαρμοστεί σε νέο σχολείο. Διαφορετικά, θα μείνει στο ίδιο σχολείο μέχρι τα 67. Με ισόβιους και υπέργηρους διευθυντές θα πορευτεί το σχολείο με αλλαγές και αξιολόγηση; Οι αρμόδιοι φοβούνται τις αντιδράσεις μια μικρής μερίδας διευθυντών; Αυτή είναι η νέα νοοτροπία του ΥΠΑΙΘ; Ένα βήμα εμπρός και δυο πίσω. 54. Πολλά στελέχη για να μη χάσουν τη θέση τους και να είναι αρεστοί στους συναδέλφους, ετοιμάζονται να αξιολογήσουν τους πάντες με άριστα. Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τους αξιολογητές με την ισοπεδωτική βαθμολογία; Θα οριστεί και ποσοστό αριστευσάντων; 55.Επαγγελματική εκπαίδευση απο την πρώτη γυμνασίου όπως γίνεται στην Γερμανία.Παιδιά που δεν είναι για γράμματα να είναι στο ίδιο τμήμα με αυριανούς γιατρούς και δικηγόρους και να διαλύουν την τάξη.Παιδιά από πολύτεκνες,φτωχές οικογένειες ή τέκνα μεταναστών συνήθως στην Β' ή ΄Γ Γυμνασίου εγκαταλείπουν το σχολείο,γυρνούν στους δρόμους με άσχημες συμπεριφορές. Εαν όμως αυτά τα παιδιά πήγαιναν απο την πρώτη γυμνασίου σε τεχνική σχολή,στα 18 τους χρόνια θα ήταν ολοκληρωμένοι μηχανικοί αυτοκινήτων,υδραυλικοί,ψυκτικοί,ηλεκτρολόγοι κι άλλοι τεχνίτες που τόσο ανάγκη έχει η κοινωνία και η χωρα.Έτσι, θα μπορούσαν να συντηρήσουν αξιοπρεπώς ΄τον εαυτό τους και την οικογενειά τους.Τώρα,όλα αυτά τα παιδιά είνα χαμένα για την κοινωνία και γυρίζουν στους δρόμους και η συμπεριφορά τους δεν είναι η καλύτερη.Δυστυχώς,λόγω της εκπαίδευσης,δεν θα γίνουν η καλύτερη εκδοχη του εαυτού τους. 56. Επειγόντως να διοριστούν οικονομολόγοι-λογιστές και διοικητικό προσωπικό στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης γιατί σήμερα υπάρχουν πολλά προβλήματα. 57. Τηλεψηφοφορία για εκλογές αιρετών εκπροσώπων κ.ά. σε όλο τον δημόσιο τομέα ημέρα Σάββατο . Ούτε έξοδα μετακίνησης ούτε χαμένες ώρες ούτε σημαδεμένα ψηφοδέλτια ούτε παραγοντιλίκι. 58. Ετήσιος έλεγχος από ομάδα του ΥΠΑΙΘ στις κατά τόπους διευθύνσεις για οικονομικά και βιβλία ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ. Τα περισσότερα βιβλία των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ είναι με διορθωτικό σε πολλές σελίδες και τα πρακτικά μπορεί να γράφονται μετά από μήνες. Να υπάρχει και ηλεκτρονικό βιβλίο πρακτικών ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ και να συμπληρώνεται αυθημερόν. Πολλές μεσημεριανές αποφάσεις, άλλαζαν το βράδυ για να ξαναλλάξουν το επόμενο πρωί. 59. Υποχρεωτικά ο Διευθυντής Εκπαίδευσης μια φορά τον χρόνο να επισκέπτεται κάθε σχολείο της περιφέρειάς του. Υπάρχουν διευθυντές εκπαίδευσης κλεισμένοι στα γραφεία τους. Υπάρχουν σχολεία που για δεκαετίες δεν τα επισκέφτηκε Διευθυντής Εκπαίδευσης. 60. Οι αναπληρωτές να έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους μόνιμους γιατί σήμερα είναι εκπαιδευτικοί β’ κατηγορίας. 61. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης καλό είναι να έχει μόνο μια τετραετή θητεία στον ίδιο νομό. Οι πολλές θητείες έχουν περισσότερα αρνητικά παρά θετικά. 62. Οι υποδιευθυντές σχολείων να επιλέγονται με μοριοδότηση για λόγους αξιοκρατείας και να προετοιμάζονται για μελλοντικοί δ/ντες. 63. Υπάρχουν λυόμενες αίθουσες που υποδέχονται τους μαθητές για πάνω από 30 χρόνια. Να νομοθετηθεί ένα αυστηρό χρονικό όριο, π.χ. 20 έτη για να σταματήσουν να υποφέρουν μαθητές και εκπαιδευτικοί. Οι αρμόδιοι να βρουν λύσεις. Διαφορετικά, θα υπάρχουν για 50 χρόνια ετοιμόρροπες Προκάτ αίθουσες. 64. Παιδί που δε φοίτησε στο νηπιαγωγείο να μην εγγράφεται στην Α’ τάξη. Να πηγαίνει υποχρεωτικά στο νηπιαγωγείο κι ας είναι 6 ετών. Συνήθως αυτά τα παιδιά μένουν στην Α’ τάξη, δεν μπορούν να προσαρμοστούν στο δημοτικό, δυσκολεύονται στην ομιλία, έχουν ελλιπή φοίτηση κι ανήκουν σε δυσλειτουργικές οικογένειες. Μέχρι πριν από δυο χρόνια δεν υπήρχε σύνδεση επιδόματος-φοίτησης, οπότε πολλά νήπια ούτε καν γραφτήκαν στο νηπιαγωγείο. Με όλα αυτά τα παιδιά που δε φοίτησαν στο νηπιαγωγείο, υπάρχει τώρα πρόβλημα στο δημοτικό. 65. Οικογένεια παιδιού που δε φοίτησε στο νηπιαγωγείο να ελέγχεται από τις κοινωνικές υπηρεσίες σε τακτά χρονικά διαστήματα και μέχρι το παιδί να γίνει 18 ετών. Επίσης, όλα τα παιδιά με ελλιπή φοίτηση να ελέγχονται υποχρεωτικά από τις κοινωνικές υπηρεσίες. 66. Έλεγχος της φοίτησης των μαθητών Ρομά τουλάχιστον κάθε τρίμηνο. Δυστυχώς, υπάρχουν διευθυντές σχολείων που εγγράφουν στο δυναμικό του σχολείου τους μαθητές Ρομά μέχρι τα δεκαέξι τους που χωρίς να φοιτούν τους χορηγούν βεβαιώσεις φοίτησης για τα επιδόματα. Γενικά, στηρίζουν τη δυναμικότητα του σχολείου σε αυτούς τους μαθητές. 67. Για τις οικογένειες που παρακράτησαν παράνομα τα δανεικά τάμπλετ που προμήθευσε το σχολείο για την τηλεκπαίδευση, υπάρχει εγκύκλιος που ορίζει ότι το ελληνικό Δημόσιο αποζημιώνεται γενικόλογα, αλλά (όχι σκόπιμα ελπίζω) δεν αναφέρει σε τι ενέργειες προβαίνει ο διευθυντής του σχολείου για να προστατευτεί το δημόσιο συμφέρον. Ουσιαστικά οι αρμόδιοι χαρίζουν τα τάμπλετ στους καταχραστές. Τους τρεις τελευταίους μήνες έχω επικοινωνήσει περίπου οκτώ φορές με το ΥΠΑΙΘ (έχω όλα τα στοιχεία στη διάθεση κάθε αρμοδίου) ζητώντας συμπληρωματική εγκύκλιο για της ενέργειες του διευθυντή του σχολείου, προκειμένου ο καταχραστής να πληρώσει το αντίτιμο του παρακρατηθέντος τάμπλετ. Είναι απαράδεκτο να επιβραβεύονται οι έξυπνοι και οι πονηροί που έχουν λάβει και δωρεάν τάμπλετ με το πρόγραμμα voucher. Kαι εκεί δεν υπήρχε πρόβλεψη ώστε ο καταχραστής να αποκλείεται από τα δωρεάν τάμπλετ. Αν δεν αποζημιωθεί το ελληνικό Δημόσιο, την επόμενη φορά οι γονείς δεν θα επιστρέψουν τα δανεικά τάμπλετ, αφού δεν θα υπάρχει χρηματική αποζημίωση. Τελικά, για να προστατευτεί το Δημόσιο συμφέρον, πρέπει να απευθυνθούμε στο γραφείο του Πρωθυπουργού; 68. Σε πόλη με πολλά 12/θ δημοτικά να μην υπάρχει σχολείο με τάξη τριών τμημάτων με π.χ. 53 παιδιά και να υπάρχουν αλλά σχολεία με δυο τμήματα και π.χ. 31 παιδιά. Νομοθετικά, όλα τα 12/θ με δυο τμήματα και περίπου ίσο αριθμό μαθητών. 69. Υπάρχουν τάξεις-τμήματα σε 5/θ-6/θ δημοτικά με τρεις μαθητές στην τάξη. Υπάρχει έλεγχος στο myschool από τους αρμοδίους του ΥΠΑΙΘ; Υπήρχε πρόσφατα γυμνάσιο χωριού με έναν μαθητή στην β’ γυμνασίου. Σε μια χρεοκοπημένη χώρα είναι δυνατόν να υπάρχει γυμνάσιο 20 παιδιών σε απόσταση 2 χιλιομέτρων από γυμνάσιο 150 παιδιών;(Τα στοιχεία στη διάθεση των αρμοδίων). 70. Θα ήταν σωστό και δίκαιο υπάλληλος με 35 ή 37 έτη υπηρεσίας να έβγαινε στη σύνταξη άνευ ορίου ηλικίας. 71. Να σταματήσει, επιτέλους, η εισαγωγή μαθητών των ΕΠΑΛ με προφορικές εξετάσεις στην ιατρική γιατί έχει εξελιχτεί σε βιομηχανία. Και στα ΓΕΛ τα ίδια γίνονται με τις προφορικές εξετάσεις. 72. Δεν υπάρχει δικαιοσύνη στο συνταξιοδοτικό. Τελείωσα την Παιδαγωγική Ακαδημία το 1982 και παρουσιάστηκα στον στρατό στις 1/12/1982. Οι συναδέλφισσές μου το φθινόπωρο του 1982 προσελήφθησαν ως αναπληρώτριες. Αυτές-ως υπάλληλοι πριν το 1983-βγηκαν σε σύνταξη στα 55 τους το αργότερο. Πριν τα 62 μου δεν πρόκειται να συνταξιοδοτηθώ. Αυτό είναι κατάφωρη αδικία. Θα έπρεπε η πρώτη ημέρα στον στρατό να θεωρείται πρώτη ημέρα υπηρεσίας στο Δημόσιο. Υπηρετήσαμε την πατρίδα και τo κράτος μα ανταμείβει ανάλογα. 73. Δεν πρέπει να υπάρχουν οι αιρετοί στα πειθαρχικά συμβούλια γιατί πάντα αθώωναν τους παρανομούντες. 74.Πρέπει αμέσως να σταματήσουν οι παρατάσεις στελεχών της εκπαίδευσης,φαινόμενο που γιγαντώθηκε απο το 2019 κι έπειτα.Είναι απορίας άξιον,πως ο συμπαθής νέος υπουργός ΥΠΑΙΘΑ και πιο πετυχημένος υπουργόσ της προηγούμενης κυβέρνησης συνεχίζει τις παρατάσεις.Είναι γνωστό σε όσους ξέρουν σε βάθος τα επαιδευτικά θέματα,τι κατάσταση παρέλαβε,α΄΄'α έπρεπε αμέσως να τρέξει τις διαδικασίες επιλογής στελεχών, ώστε να διαφοροποιηθεί απο την προκάτοχό του.Είναι απαράδεκτο να μην τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα και να γίνονται κρίσεις στελεχών όποτε θέλει ο υπουργός.Καριέρες άξιων ανθρώπων της εκπ/σης έχουν καταστραφεί,προγραμματισμός δεν μπορεί να γίνει απο κανέναν γιατί όλοι ξέρουν οτι δεν θα γίνουν κρίσεις και με τις αναπληρώσεις εκπ/οι χωρίς κανένα τυπικό προσόν έγιναν στελέχη σε καίριες θέσεις.Είναι δυνατόν οι προιστάμενοι κέντρων περιβαλλοντικής εκπ/σης να βρίσκονται στη θέση τους απο το 2011,οι συντονιστές εξωτερικού απο το 2015 ,οι προιστάμενοι εκπαιδευτικών θεμάτων σε παράταση από το 2018 κ.ο.κ και μάλιστα να δίνονται παρατάσεις από ανθρώπους που επικαλούνται την αριστεία!! ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Έχω καταθέσει 74 προτάσεις για την εκπαίδευση.Έκανα το καθήκον μου. Δεν έχω την ψευδαίσθηση ότι θα συγκινηθεί κάποιος αρμόδιος. Έχω 40.5 έτη υπηρεσίας και δε μπορώ να συνταξιοδοτηθώ πριν το 2025. Θα ήθελα να δω μεγάλες αλλαγές μετά από γενναίες αποφάσεις. Δε θα με πείραζε καθόλου οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να αναλαμβάνουν θέσεις ευθύνης στα δημόσια σχολεία ούτε στις μεθεπόμενες κρίσεις διευθυντών, να αναλαμβάνουν διευθυντές σχολείων παιδαγωγοί-μάνατζερ που θα επιλέγουν το προσωπικό του σχολείου τους και θα είναι υπεύθυνοι και υπόλογοι για τις επιλογές τους. Θυμιζω τα λόγια του Σταμάτη Κριμιζή » Η χώρα (και η εκπαίδευση) για να προοδεύει χρειάζεται τρία α: ΑΡΙΣΤΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.Κλείνω με την φράση του αείμνηστου Μάριου Πλωρίτη:Υπουργείο Α-ΠΑΙΔΕΙΑΣ,ΥΠΝΟ-ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑ-ΠΑΙΔΕΙΑΣ.Δεν είχε φανταστεί ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ.