Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Αλέξανδρος Παπαδόπουλος | 26 Νοεμβρίου 2009, 19:42
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία Υπουργέ, Είμαι ετών 48, κάτοικος επαρχιακής πόλης, φυσικός (ΠΕ 4.01), έγγαμος και με πολυετή πείρα στην ιδιωτική εκπαίδευση (υπάλληλος φροντιστηρίου). Εδώ και μια δεκαετία για προσωπικούς λόγους πήρα την απόφαση να διοριστώ. Έχω επιτύχει σε τρεις διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ με βαθμολογίες 70% (ΑΣΕΠ 2004), 65% (ΑΣΕΠ 2006), 71% (ΑΣΕΠ 2008) που αν ίσχυαν τα όσα ευαγγελίζεται η κυρία Υπουργός θα είχα διοριστεί από το 2004. Με την ύπαρξη παράλληλων πινάκων αποδύθηκα κι εγώ, όπως και χιλιάδες άλλοι συνάδελφοι, με τεράστια ψυχική και οικονομική θυσία στο σισύφειο αγώνα συγκέντρωσης προϋπηρεσίας κυνηγώντας πρόσθετη διδασκαλία και ωρομισθία για να καταλήξω φέτος για πρώτη φορά να κληθώ ως αναπληρωτής. Μέχρι τον Ιούλιο του 2010 θα έχω, μετά χιλίων κόπων και βασάνων αλλά κυρίως εξόδων και χιλιομέτρων, συγκεντρώσει 13 μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας και 20 πλασματικά μόρια από τις δύο τελευταίες στον ΑΣΕΠ (συνολικά 33 μόρια). Φέτος, μάλιστα, ως αναπληρωτής στο Ιεροσπουδαστήριο Κομοτηνής (Δημόσιο Μειονοτικό Σχολείο Μουσουλμανοπαίδων) διανύω καθημερινά 280 χιλιόμετρα. Ως κεραυνός εν αιθρία έσκασε η βόμβα για νέα αλλαγή στο σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών. Επί δύο εβδομάδες επικράτησε πλήρης σύγχυση με αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις της κυρίας Υπουργού και υποσχέσεις για μεταβατική περίοδο. Με βάση λοιπόν τις τελευταίες οριστικές προτάσεις που δόθηκαν στη Δημόσια Διαβούλευση επ΄ ουδενί δεν αρκεί ένας χρόνος για την ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα προσλήψεων των χιλιάδων εκπαιδευτικών –ομήρων που έχουν επενδύσει τουλάχιστον μια πενταετία συγκεντρώνοντας εκατοστά μορίων για να ενταχθούν στο πίνακα επιτυχόντων του ΑΣΕΠ με προϋπηρεσία. Επίσης για άλλη μια φορά ακυρώνονται οι πολλαπλές επιτυχίες σε διαγωνισμούς και αναγκάζομαι και εγώ όπως και χιλιάδες άλλοι εκπαιδευτικοί να προετοιμαστώ και να πάρω μέρος σε ακόμη έναν ακόμη διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ρωτήσω, κυρία Υπουργέ, πώς εξασφαλίζεται η ισότητα ευκαιριών και η αξιοκρατία όταν εξετάζονται με τα ίδια κριτήρια οι 22χρονοι απόφοιτοι του πανεπιστημίου συντηρούμενοι ακόμη από τις οικογένειες τους και οι 45χρονοι και άνω εργαζόμενοι, αυτοσυντηρούμενοι και με οικογενειακές υποχρεώσεις; Πόσες φορές ακόμη πρέπει να επιτύχω υψηλή βαθμολογία στον ΑΣΕΠ για να αποδείξω την επιστημονική μου αρτιότητα και την παιδαγωγική μου κατάρτιση; Προτάσεις • Μεταβατικό στάδιο τουλάχιστον πενταετίας για όσους έχουν ήδη ενταχθεί στους πίνακες και έχουν έστω και μια επιτυχία ΑΣΕΠ • Διατήρηση 24μηνου με μια επιτυχία ΑΣΕΠ. • Αξιοποίηση μορίων προηγουμένων ΑΣΕΠ με περαιτέρω μοριοδότηση χωρίς να είναι απαραίτητη η εκ νέου συμμετοχή σε διαγωνισμό. • Δέσμευση ότι η προϋπηρεσία θα μετρήσει τουλάχιστον για την επόμενη πενταετία τόσο στην πρόσληψη των εκπαιδευτικών ως αναπληρωτές όσο και για το μόνιμο διορισμό. • Δέσμευση ότι όσοι έχουν εργαστεί έστω και μια χρονιά ως αναπληρωτές, δηλ. ελάχιστη προϋπηρεσία 8 μηνών, και είναι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ θα απορροφηθούν άμεσα διότι εγκατέλειψαν κάθε άλλη εργασία. Μήπως μετά από τόση εκπαιδευτική εμπειρία και έχοντας εγκαταλείψει κάθε άλλη εργασιακή απασχόληση μπορείτε, κυρία Υπουργέ, να μου προτείνετε, τι δουλειά να κάνω;