• Σχόλιο του χρήστη 'Γ.Π.Π.' | 8 Απριλίου 2011, 10:45

    Αρχικά, να σημειωθεί ότι όσα συζητούνται εδώ έχουν σε μεγάλο βαθμό προαποφασιστεί, τη στιγμή που ήδη γίνονται κινήσεις μετακόμισης γραφείων από τις περιφέρειες στις πρωτεύουσες των νομών! Ως προς τη στοχοθεσία της διαβούλευσης, θεωρώ ότι το πιο σημαντικό θα ήταν να αποκατασταθεί ένας αξιοπρεπής τρόπος επιλογής στελεχών. Σύμφωνα με στοιχεία στις βάσεις δεδομένων Ευριδίκη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα κράτη - μέλη της Ε.Ε. χρησιμοποιούν κυρίως δύο τρόπους επιλογής στελεχών: α)είτε επιλέγουν το στέλεχος για μια τετραετία και κατόπιν το αξιολογούν προκειμένου να παραμείνει στη θέση του, είτε θεωρούν ότι από τη στιγμή που επελέγει, παραμένει στη θέση του μέχρι να αποχωρήσει οικιοθελώς. Εννοείται ότι κρίνεται καθημερινά για την ικανότητά του να ανταποκρίνεται με ικανοποιητικό τρόπο στα καθήκοντά του και σε αντίθετη περίπτωση απομακρίνεται από τη θέση του. Η Ελλάδα αποτελεί ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΗ!! Τα στελέχη κρίνονται ανά τετραετία όχι σε σχέση με το τι κατόρθωσαν στη θέση τους, αλλά σε σχέση με τι προσόντα είχαν ή απέκτησαν κατά τη θητεία τους και συγκριτικά με τι οι άλλοι διαθέτουν. Πιο απλά και με άλλα λόγια, η ελληνική πολιτεία δεν ενδιαφέρεται για το τι έκανε ένα στέλεχος στη θέση του (μπορεί να ήταν καταστροφική η θητεία του ή αντίθετα εξαιρετικά δημιουργική). Ενδιαφέρεται μόνο για το τι πτυχία, βιβλία ή γνωριμίες έχει και μάλιστα σε σχέση με οποιονδήποτε άλλον. Για ποια πουλτούρα σχολείου μιλάμε, ποιο "νέο" σχολείο και ποια εκπαίδευση, όταν κάθε νέο στέλεχος θα αφοσιώνεται στο να μαζέψει μόρια και όχι στην ουσία της εκπαιδευτικής πράξης; Στον 3467/2006 και στο άρθρο 13, υπήρχε η πρόβλεψη για επανάκριση των στελεχών στη θέση τους σε μια προσπάθεια απεγκλωβισμού της διοίκησης από αυτόν τον φαύλο κύκλο. Ο 3848/2010 επανέφερε τις επιλογές με βάση τα όσα προαναφέρθηκαν και μάλιστα με χειρότερο τρόπο (για παράδειγμα μοριοδοτεί το πρώτο πτυχίο, αλλά όχι τα επόμενα, λες και αυτά δεν έχουν κάποια αξία για την εκπαίδευση). Όταν θα φτάσουμε να έχουμε μόνάδες στις οποίες θα υπηρετούν πρώην διευθυντές, προϊστάμενοι, σύμβουλοι κ.λπ. ως απλοί εκπαιδευτικοί επειδή η πολιτεία τους ακύρωσε, χωρίς μάλιστα να τους κρίνει για τα όσα κάνανε αλλά για τα όσα είχανε, πιστεύετε ότι οι τότε οι διοικούντες θα φτιάξουν το "σπουδαίο νέο σχολείο";