• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΗΝΑΣ ΤΑΥΛΑΡΙΔΗΣ' | 8 Απριλίου 2011, 13:16

    Καλή σας μέρα. Πιστεύω ότι το νομοσχέδιο στο σύνολό του δεν είναι μόνο στην σωστή κατεύθυνση, αλλά και λύνει πολλά χρόνια προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Κυρίαρχος στόχος και πάνω από όλα πρέπει να είναι η αρχή που διέπει το σχέδιο νόμου, ότι πρώτα είναι ο μαθητής και ακολουθούν όλα τα υπόλοιπα. Το εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών, είτε αυτά είναι οικονομικά ή θεσμικά όπως ακριβώς γίνεται μέχρι σήμερα. Πρώτα θα λύνονται τα προβλήματα που απασχολούν τον μαθητή και κατόπιν θα προσπαθούμε να λύσουμε τα όποια προβλήματα έχει ο εκπαιδευτικός κόσμος και μόνο όταν αυτά δεν συγκρούονται με τον στόχο, που και εσείς θέσατε, και που είναι οι ανάγκες του μαθητή, σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης βρίσκεται αυτός. Παρακάτω θα κάνω κάποιες προτάσεις, που πιστεύω ότι πρέπει να ενσωματωθούν στο νομοσχέδιο σας. 1.) Την διοργάνωση των εισαγωγικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να την διενεργεί το Υπουργείο, για να μπορεί να διατηρηθεί το αδιάβλητο των εξετάσεων. (Η πρόταση αυτή να ισχύσει αν δεν δεχτείτε την παρακάτω πρόταση για κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων.) 2.) Κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο μαθητής θα εισάγεται στην σχολή της επιλογής του μόνο βάσει του απολυτήρίου του Λυκείου. Στην τρίτη Λυκείου θα γράφει ο μαθητής κατά την διάρκεια του σχολικού έτους για το κάθε μάθημα της δέσμης που έχει επιλέξει τρία τεστ, τα θέματα των οποίων θα αποστέλλονται στα Λύκεια από το Υπουργείο και θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές. ΠΡΟΣΟΧΗ : τα θέματα των τριών αυτών τεστ θα πρέπει να είναι μόνο μέσα από την μέχρι εκείνη την στιγμή που γράφεται το τεστ διαδακτέα ύλη. Ο βαθμός των μαθημάτων της δέσμης θα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από τα υπόλοιπα μαθήματα που θα διδάσκεται ο μαθητής στο Λύκειο και στα οποία θα βαθμολογείται από τα τεστ που γράφει στην διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Τα θέματα αυτών των τεστ θα προέρχονται από μια δεξαμηνή θεμάτων την οποία καθορίζει το υπουργείο σε γενικές γραμμές από την αρχή του σχολικού έτους και που οι διδάσκοντες εκπαιδευτικοί εξειδικεύουν και εξετάζουν τους μαθητές με τα επί μέρους τεστ. Η δεξαμενή των θεμάτων δεν θα έχει συγκεκριμένα θέματα προς εξέταση, αλλά θεματικες ομάδες. Ο μαθητής θα εισάγεται σε δέσμη σχολών και μέσα σε δύο χρόνια θα πρέπει να κάνει το προδίπλωμα, το οποίο θα περιλαμβάνει δέσμη μαθημάτων, που θα επιλέγει το κάθε πανεπιστήμιο για την κάθε σχολή ξεχωριστά και που θα είναι γνωστή στον φοιτητή από την είσοδό του στην εν λόγω σχολή. Στο κάθε μάθημα θα έχει το δικαίωμα να εξεταστεί μόνο δύο φορές. Αν και την δεύτερη φορά δεν μπορέσει να περάσει το μάθημα, θα χάνει το δικαίωμα να συνεχίσει στην ίδια σχολή και θα πρέπει να ακολουθήσει άλλη σχολή της αρεσκείας του, στην οποία θα ακολουθείται πάλι το ίδιο σύστημα. Αυτή την διαδικασία ο φοιτητής έχει το δικαίωμα να την ακολουθήσει μόνο μία φορά. Πιστεύω ότι έτσι θα χάσουν το νόημα ύπαρξης τα φροντιστήρια και δεν θα υπάρχουν πια αιώνιοι φοιτητές. 3.) Για τους φοιτητές που ήδη βρίσκονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προτείνω να ισχύσει το παρακάτω σύστημα για να ολοκληρωθεί η διαδικασία της μη ύπαρξης αιωνίων φοιητητών: όσοι φοιτητές βρίσκονται στο χ+2 έτος της σχολής τους (όπου χ είναι τα προβλεπόμενα έτη σπουδών της σχολής) θα πρέπει μέσα σε τρία εξάμηνα να τελειώσουν τις σπουδές τους, αλλιώς αυτοδίκαια διαγράφονται από την σχολή που φοιτούν, χωρίς δικαίωμα εγγραφής σε άλλη σχολή και χωρίς δικαίωμα αναίρεσης της απόφασης του πανεπιστημίου με οποιαδήποτε νομικά μέσα. 4.) Αύξηση των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από 16 ώρες που είναι σήμερα το μίνιμουμ σε 30 ώρες. Σκεφτείται μόνο τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα πόσες ώρες εργάζονται και κάτω από ποιές συνθήκες. Ή ακόμη τους υποόλοιπους εργαζόμενους στον Δημόσιο Τομέα. 5.) Βαθμολόγηση των εκπαιδευτικών εκτός από τους ανωτέρους τους και από τους μαθητές (αναφέρομαι μόνο στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση). Σε περίπτωση που η βαθμόλογία τους είναι κάτω από την βαση, να απολύονται αυτόματα ή εναλλακτικά να έχουν το δικαίωμα παρακολούθησης για ένα χρόνο επιμορφωτικών σεμιναρίων που καταρτίζονται και διεξάγονται με ευθύνη του υπουργείου, λαμβάνοντας το ήμιση των αποδοχών τους.Στο τέλος της επιμόρφωσης να δίνουν εξετάσεις μόνο για μια φορά και μόνο εάν πετύχουν στις εξετάσεις αυτές, να έχουν το δικαίωμα να επαναπροσληφθούν ως εκπαιδευτικοί στο Δημόσιο ή στον Ιδιωτικό τομέα. 6.) Δωρεάν βιβλία και στους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι λάθος να εκδικούμαστε τόσο πολύ αυτούς που επέλεξαν να στείλουν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία. 7.) Το υπουργείο θα πρέπει να συζητήσει το νομοσχέδιο όχι μόνο με τα συνδικάτα των εκαπιδευτικών, αλλά και με τους μαθητές, τους φοιτητές και με τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας. 8.) Συγχώνευση των πανεπιστημίων. Είναι απαράδεκτο να υπάρχουν στην Ελλάδα τόσα πολλά πανεπιστήμια διάσπαρτα σε κάθε γωνιά της χώρας. Ήταν λάθος σοβαρό η άποψη που υλοποιήθηκε ότι κάθε νομός και πανεπιστήμιο. Τα πανεπιστήμια δεν είναι κέντρα υγείας ή νοσοκομία. Είναι εκπαιδευτικά ιδρύματα με πολύμορφη αποστολή. Η Ελλάδα έχει την δυνατότηα για μόνο τρία πανεπιστήμια, αλλά όχι στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη. Ένα στην Βόρρεια Ελλάδα (π.χ. στην Καβάλα), ένα στην Κεντρική Ελλάδα (π.χ. στον Βόλο) και ένα στην Νότια Ελλάδα (π.χ. στην Κρήτη). Και τα τρία αυτά πανεπιστήμια θα έχουν όλες τις σχολές και οι καθηγητές θα διαμένουν στην έδρα του πανεπιστημίου. Πιστεύω ότι γνωρίζετε ότι το κεντρικό και μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της Σουηδίας είναι στην Ουψάλα και αυτό της Ολλανδίας στην Ουτρέχτη. 9.) ΠΡΟΧΩΡΕΙΣΤΕ. ΜΗΝ ΔΙΣΤΑΣΕΤΕ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΕΙΛΕΣ. ΠΡΩΤΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΚΑΠΙΔΕΥΤΙΚΩΝ. Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία.